Meerdere subdomeinen gekoppeld aan meerdere ip adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik moet als stage opdracht een nieuwe internet lijn gaan bestellen bij xs4all. Dit word een sdsl verbinding. Het geheel gaat draaien op small buisnes suite 2000, en er komt een checkpoint firewall tussen.

Nu is het de bedoeling dat er meerdere klanten op hun eigen gedeelte kunnen inloggen. Dit moet via een voor hun ingestelde account. dit moet dan via subdomeinen die allemaal hun eigen ip adres moeten hebben.

Mijn vraag is. kan ik dit het beste doen met apache of op een andere manier. of is het totale onzin wat ik hier aan het typen ben want veel verstand heb ik er "nog" niet van

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je verhaaltje is een beetje... verward, long shot in de dark dus :

"Inloggen" (* XTerm gokt op website) kan je met Apache en virtual hosts doen, heb je maar 1 IP nodig.

Meerdere subdomeins is simpeltjes, op je (linux) router draai je DNS (bind?) die gewoon subdomein met IP verbindt en dan map je met iptables (of direct) door naar de bakken achter je firewall...

Maareh, met deze info kunnen we eigelijk niets meer dan gokken :)

[ Voor 5% gewijzigd door XTerm op 28-10-2003 11:00 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jostytosty1 schreef op 28 oktober 2003 @ 10:38:

Nu is het de bedoeling dat er meerdere klanten op hun eigen gedeelte kunnen inloggen. Dit moet via een voor hun ingestelde account. dit moet dan via subdomeinen die allemaal hun eigen ip adres moeten hebben.

Mijn vraag is. kan ik dit het beste doen met apache of op een andere manier. of is het totale onzin wat ik hier aan het typen ben want veel verstand heb ik er "nog" niet van
Je mag 'kunnen inloggen op hun eigen gedeelte' wel wat verder specificeren, hier kunnen we namelijk niks mee. Verder krijg ik niet de indruk dat je zelf al veel gezocht/geprobeerd hebt, wat we hier wel verwachten, aldus NOS policy - updated 01/04/03 , op deze manier wordt het gokwerk voor ons, om jouw probleem op te lossen, deze gaat dus dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door blaataaps op 28-10-2003 11:18 ]

Dit topic is gesloten.