Toon posts:

progje om pc te vinden zonder weten van ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een server bij een vriend van mij neerzetten. De bedoeling is dat ik vanaf mijn eigen pc thuis dat servertje over kan nemen.. ik zat nu te denken aan Remote Admin.

Maar het enige wat aan dat servertje komt is een voedingskabel en een netwerkkabel. Maar de enige manier waarmeej ik die pc met r-admin kan benaderen is data het ip te weten.

nu is het niet zo handig als die vriend van mij zijn monitor enzo moet aansluiten op dat servertje om et ip door te geven.. kan ik als de pc opgestart is en een ip gekregen heeft ook op een andere manier 8ter dat ip komen?? met een proggie ofzo??

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Lijkt me meer een NT vraagje... maar goed, je kunt bijv. met LanGuard Network Scanner een heel netwerk afzoeken naar computers. Ik neem aan dat je spreekt over een netwerk met een DHCP-server, waar die computer in hangt.

Verder - als je er IETS van weet - weet je dat die computer dan waarschijnlijk achter een router hangt en dan aan een adsl/kabelmodem. Dan moet je voor remote admin nog poorten doorverbinden (zie de NT Faq).

[ Voor 33% gewijzigd door pinockio op 28-10-2003 10:39 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zet het ip adres vast pak een stift en kalk het nummer op je servertje

idee ? verder een beetje vage vraag hoor

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Je kan een proggie erop zetten van bv www.no-ip.com. Hierbij kan je een naam aan de (dynamische) IP koppelen en deze pingen. Dan heb je zo het IP gevonden.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:34
Ik neem aan dat je via het internet deze pc wil overnemen? Niet?

Dan kan je best werken met de DNS services van DNS2GO en TZO

Dan heb je een url die je kan pingen bv : myserver.dns2go.com en dan installeer je ene programmatje op je server die continue het ip adres doorgeeft aan de DNS server van dns2go. Dus als je ISP het ip veranderd van de server ( dmv DHCP ) dan weet de DNS server dat binnen de 30 seconden en veranderd de entry in de DNS naar dat IP adres.

Ik gebruik deze service al jaren om zo een website te hosten, en mijn server over te nemen!

[ Voor 82% gewijzigd door tc982 op 28-10-2003 10:44 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou met SuperScan (een poortscanner) IP ranges af gaan kunnen pingen. Het is dan welstandig om te weten in welke range het IP zal zitten aangezien het niet handig is om van 1.1.1.1 tot 255.255.255.255 te pingen. 8)7

Wellicht is er een manier om dit direct uit te lezen, alhoewel ik me niet zou kunnen voorstellen hoe.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
het sevrertje komt in het netwerk van de Universiteit Twente te hangen dus krijgt van die dhcp server een ip

dus een vast ip geven kan niet en port mappen hoeft niet.
tc982 schreef op 28 October 2003 @ 10:40:
Met een dynamic IP resolution zoals DNS2GO en TZO.

Dit gebruik ik al jaren en werkt perfect!
is dit ergens te downen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:42 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:34
DNS2GO -> www.deerfield.com/dns2go
TZO -> www.tzo.com

en er zouden nog wat gratis modellen ook moeten zijn, maar deze ondersteunen geen top level domain's, of het is betalend :)

Dus wat gratis kan zijn is : uwpc.freedns.org maar niet uwpc.com

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op 28 October 2003 @ 10:45:
DNS2GO -> www.deerfield.com/dns2go
TZO -> www.tzo.com

en er zouden nog wat gratis modellen ook moeten zijn, maar deze ondersteunen geen top level domain's, of het is betalend :)

Dus wat gratis kan zijn is : uwpc.freedns.org maar niet uwpc.com
thnx hier heb ik wat aan :D

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
Mss heb ik er makkelijkere oplossing

Soms heeft je provider al een DNS voor je systeem, dus dit leid/lijd altijd naar je IP toe. Hier op m'n stageplek hebben we Planet ADSL, en toen had ik iets opgepikt bij de shields up! pagina.

Dus ik weet niet of dit bij die provider ook het geval is, maar zo bestuurde ik ook het werkstation hier.

Ga naar de shields up! pagina:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

En kijk onder de text als die er is.
---
The text below might uniquely
identify you on the Internet

Your Internet connection's IP address is uniquely associated with the following "machine name":
---

Daar staat dan een DNS naam, en als het goed is en je ping-ed deze DNS dat je bij het IP van de computer/server aankomt.

Veel succes en hopen dat je ook een DNS naam hebt...

<Homepage>

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
maar die is is bij mij bijvoorbeeld a162163.******.nl, dat outhoud niet lekker, vandaar dat iets als DynDNS of No-IP veel fijner is hiervoor :)

Verwijderd

je kan natuurlijk ook ICQ op die server installeren met een eigen accountje voor de server. Je kunt dan via ICQ zien welk IP de server heeft ;-)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 20:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 10:41:
het sevrertje komt in het netwerk van de Universiteit Twente te hangen dus krijgt van die dhcp server een ip
dus een vast ip geven kan niet en port mappen hoeft niet.
Dan krijgt ie wel een dynamisch ip, alleen als je die bak meer dan 6 weken uitzet, dan verandert dat ip. :D Ik heb hier 2 bakken en die hebben sinds de invoering van dynamische ip adressen continu hetzelfde ip gehouden, dus als je het ip eenmaal weet, ben je klaar.

Je kunt ook nog een hostname aanvragen, en dan ping hostname.student.utwente.nl dan ben je er ook :) Makkelijk zat dus allemaal.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
Maar als je die DNS dan WEL onthoud door het in je telefoon in een SMS te zetten, dan heb je geen enkel probleem :D

Ja, je kunt ook telkens ICQ van een CD af draaien om te zien wat je IP is, tis maar wat je wilt, ik vind die DNS gewoon het makkelijkste...

<Homepage>

Pagina: 1