Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
De te overbruggen afstand is hetgene wat het zo duur maakt.
Op zich kan je voor relatief weinig geld en op een kleine afstand een leuk draadloos netwerkje neerleggen.
Voor huis tuin en keukengebruik moet je eens in de richting van Dynalink kijken.
Voor serieus gebruik 3Com, WaveLan en Cisco.
Benodigdheden:
2 PCI kaarten
2 PC Cards
1 AccesPoint
(eventueel antennes)
Die AccesPoint is leuk om later meer mensen op je netwerk te integreren (max. 127). Tevens geeft deze een 'stabielere' (lees gegarandeerde) verbinding.
Antennes voorkomen ruis op het kanaal, en geven een hoge datatranser (max. 11Mb).
Met grote afstanden (100m plus) heb je (dak)antennes nodig, en dan gaan de kosten erg snel oplopen, en de snelheden weer omlaag (2-5Mb).
27MC is de minste olossing. De bandbreedte is ongelooflijk vervuild en erg storings gevoelig (denk aan de zendamateurs en de mensen met radiografische apparatuur).
Verwijderd
Zeker geen optie. Informeer eens naar infrarood, enz.
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
je hebt bijna een laserstraal nodig, die 100 meter kan 'beamen'.
FM is denk ik het beste... maar ik vraag me af of die 100 meter halen...
misschien een kabel door de lucht spannen? als je op 2 hoog woont, hoeft dat geen probleem te zijn... das al gauw 12~15 meter boven de begane grond. Gewoon een staalkabel lekker strak spannen, en dan een UTP kabel met kabelklemmetjes (of tayrips) vast maken
Oh ja, ik zou die kabel wel ff aarden...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
2 branders en een hoop cd's tis tenslotte maar 100 meter lopen.
nVENTIV
proberen. Hij woont vanaf deze week hemelsbreed
65 meter van me af (zitten wel een paar huizen tussen en het is aan dezelfde kant van de straat)
We hebben ook al rondgekeken naar draadloos.
Is wel vrij duur (11mbit). In ieder geval die accespoints.
Snuffie: Kan je zonder accespoint geen antenne
aansluiten? (zo komt het op mij over)
En die dingen zijn nogal duur (fl. 1.000,-)
Wij willen eigenlijk niet meer dan fl. 600,- de man
uitgeven voor 11mbit.
Weet jij of het een errug probleem is als je op
65 meter zit (max. afstand 60 meter in de specificaties van die dingen)
Het moet toch wel eerst zonder accespoint kunnen?
En met welke merken heb je ervaring (kwaliteit)?
(sorry voor de vele vragen, maar hier hebben we het toevallig net
de laatste paar weken over)
Verwijderd
Jammer dat ie in het buitenland zit nu ik vond het wel prettig om mn a2000 rekening te splitsen
Grote kans dat dan binnen een dag de gemeente voor je deur staat of je aub die kabel even wilt verwijderen en of je even die boete die je hebt gekregen wilt betalen.Op woensdag 06 december 2000 09:36 schreef Dirk-Jan het volgende:
misschien een kabel door de lucht spannen? als je op 2 hoog woont, hoeft dat geen probleem te zijn... das al gauw 12~15 meter boven de begane grond. Gewoon een staalkabel lekker strak spannen, en dan een UTP kabel met kabelklemmetjes (of tayrips) vast maken
Oh ja, ik zou die kabel wel ff aarden...
Dit is net zo verboden als graven, alleen is graven een meer onzichtbare oplossing.
Als FM het haalt is dat de beste oplossing. Je hebt een voordeel dat je niet "door" een paar huizen moet (2 muren maar, alleen jouw jou naar buiten en bij je vriend naar binnen).
Kan helaas niet zeggen of het bereik groot genoeg is van die apparaten.
Wel effe aarden aan beide kanten, anders kan er stroom op staan.
EUhm, volgens mij is het zo dat als het boven ?? m is dat het dan gewoon mag (?) We hadden die kabel sinds '96 hangen en hij hangt er nu nog steeds (woon er inmiddels niet meer...) Dus misschien dat ze in Eindhoven andere regels hebben ofzow ?Op woensdag 06 december 2000 10:00 schreef BoBo het volgende:
[..]
Grote kans dat dan binnen een dag de gemeente voor je deur staat of je aub die kabel even wilt verwijderen en of je even die boete die je hebt gekregen wilt betalen.
Dit is net zo verboden als graven, alleen is graven een meer onzichtbare oplossing.
Verwijderd
Wat moet je aarden trouwens? de staalkabel of de utp kabel en hoe???
|we live in the history of a mad man Mr. G |
>maar 100 meter lopen.
Dit freecived heel erg moeilijk
DUs als graven en spannen geen oplossingen zijn, dan blijft er dus alleen maar die access points over.. Tis wel geweldig duur als ik het zo zie (1099 AP, 599 p.p.). Verder krijgt gorinchem *MISSCHIEN* over een half jaar kabel, maar da's van klaagzema dus die 27MC is dan toch best wel een goeie optie afterall
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
je moet iig de staalkabel aarden, en als je coax gebruikt, ook de terminators.Op woensdag 06 december 2000 10:27 schreef pyravex het volgende:
informeer ff bij de gemeente of het mag, het is namelijk voor de brandweer met ladderwagen die er dan last van zou kunnen hebben, maar als het echt hoog is meter of 15 ofzo moet het niet zo'n probleem geven denk ik, je moet wel speciale UTP kabel nemen, weet even niet hoe die heet maar hij moet tegen ons geweldige (NOT!) klimaat kunnen....
bij utp kun je de kabel niet aarden. hooguit als je STP gebruikt... maar volgens mij is at nutteloos...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Speciale UTP kabel; je bedoelt denk ik een STP kabel. (UTP=Unshielded, STP=Shielded dwz STP houdt externe interferentie BETER tegen) Je kunt ook FTP (Foiled=Folie)nemen; die zijn wat minder stug (lees; makkelijker te buigen) dan STP en hebben toch betere interferentie bescherming dan UTP omdat er nog een folietje om de kabels heenligt. (Bij STP is elke draad apart afgeschermd, bij FTP alleen de dradenbundel)Op woensdag 06 december 2000 10:27 schreef pyravex het volgende:
je moet wel speciale UTP kabel nemen, weet even niet hoe die heet maar hij moet tegen ons geweldige (NOT!) klimaat kunnen....
Bij dat aarden had ik het over COAX; de aarde van de coax zou je aan beide kanten moeten aarden omdat er anders stroom op KAN komen staan (hadden wij dus...)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zolang ie het blijft doen....
Ik zou wel STP gebruiken als ik jou was...en helemaal als je de 100mbit wil halenOp woensdag 06 december 2000 11:00 schreef bjck het volgende:
'k ga het wel doen ... afstand is van compu tot compu ongeveer 50-60meter. UTP rol ligt al klaart.. alleen nu snachts ff onder parkeerterrein tussen woonerf door...Buurt vindt het prima dus niemand zal wat zeggen
Verwijderd
Verwijderd
http://www.compaq.nl/producten/11wirelesslan/index.htm
of
http://www.elproma.nl/wb10ds.html
of (let op dit is 1 URL)
http://www.anixter.nl/home2.html?Http://www.anixter.nl/wireless.solutions.html
Zo dat moet wel gaan
NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT beide terminators aarden.
27Mc haalt de 4800 baud half duplex niet eens als je binnen de officiele specs wilt blijven, 2400 maakt het signaal al te breed en gezien de drukte is dat diep triest..
Een straalverbinding op een paar Ghz is beter te doen en slecht te detecteren zeker niet met spread sepctrum maarja dan moet je zend amateur zijn..
Zoek eens op die soort onderwerpen bji zendamateur sites, ik meen me iets te herinneren van een 10mb verbinding met speelgoed lasertjes...
IP Rocks
Ik zou daarvoor zowiezo al niet mijn PC kast gebruiken ivbm bliksems enzo
Als je die kabel aan tweekanten gaat aarden dan kan het gebeuren dat je irritante aardlus storingen krijgt en zelfs dat je aardlekschakelaar eruit klapt
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Je kan wel zonder AccesPoint een antenne aansluiten, zonder probleem zelfs, alleen kan je veel ruis krijgen op je kanaal, waardoor je een instabiele verbinding gaat creeren.Snuffie: Kan je zonder accespoint geen antenne
aansluiten? (zo komt het op mij over)
En die dingen zijn nogal duur (fl. 1.000,-)
Wij willen eigenlijk niet meer dan fl. 600,- de man
uitgeven voor 11mbit.
Weet jij of het een errug probleem is als je op
65 meter zit (max. afstand 60 meter in de specificaties van die dingen)
Het moet toch wel eerst zonder accespoint kunnen?
En met welke merken heb je ervaring (kwaliteit)?
(sorry voor de vele vragen, maar hier hebben we het toevallig net
de laatste paar weken over)
60m is een haalbare afstand, ook zonder AP. Zorg er alleen wel voor dat de antennes elkaar kunnen 'zien'.
Je moet dan een denkbeeldige buis door de lucht tekenen met een doorsnee van een meter of 3.
Vallen beide antennes in die buis, dan heb je een gegarandeerde verbinding.
Merk maakt niet zoveel uit, ik zou voor de mest goedkope oplossing gaan (Dynalink in dit geval).
3Com en Cisco zijn professioneel en duur.
WireLess LAN werkt alleen met PC Cards. Wil je deze in op een desktop aansluiten, dan heb je een PCI -> PC Card converter nodig. Daarom is de prijs van de PCI card duurder dan die van de PC-Card, en dat lijkt vreemd.
Als je de PCI uitvoering besteld krijg je dus in feite 2 kaarten.
Op STP zit standaard een zogenaamde DIN-9 stekker. (ziet er net zo uit als bij een seriele muis). Deze kunnen inderdaad afgeknipt worden en vervangen door een standaard RJ-45 stekkertje. Echter; STP is vrij duur, dus FTP lijkt me ook een goede optie, mits je je kabel niet vlak langs een FLINKE storingsbron legt. Gebruik iig GEEN UTP, want dan kun je (waarschijnlijk) rekenen op problemen. Zeker als je er 100 Mbit/s overheen wilt pompen.Op woensdag 06 december 2000 11:31 schreef Procster het volgende:
STP is een optie,. maar bij STP zit er een andere connector op volgens mij (lijkt op de gamepoort van je soundkaart) dus alleen UTP of FTP zou kunnen. of je moet zelf een utp tang hebben en op een STPkabel zelf FTP doppies zetten.
Verwijderd
Ik ben nog nooit de term FTP als bekabelling tegen gekomen. Ik ken wel Unshielded Twisted Pair (UTP) en Shielded Twisted Pair (STP). FTP ken ik niet maar ik denk dat je Foilded Twisted Pair bedoeld?? Deze valt ook onder de STP-category.Op woensdag 06 december 2000 12:54 schreef Tomba het volgende:
[..]
Op STP zit standaard een zogenaamde DIN-9 stekker. (ziet er net zo uit als bij een seriele muis). Deze kunnen inderdaad afgeknipt worden en vervangen door een standaard RJ-45 stekkertje. Echter; STP is vrij duur, dus FTP lijkt me ook een goede optie, mits je je kabel niet vlak langs een FLINKE storingsbron legt. Gebruik iig GEEN UTP, want dan kun je (waarschijnlijk) rekenen op problemen. Zeker als je er 100 Mbit/s overheen wilt pompen.
Verwijderd
Volgens mij helpt dat aarden niet echt. Bij een bliksem inslag komt zoveel energie vrij dat dat nooit allemaal via 1 aarding wegvloeit. Een paar volt is al genoeg om aan beide kanten de pc door te laten fikken.Op woensdag 06 december 2000 12:36 schreef picobyte het volgende:
Al je zelf een stp kabeltje gaat maken dan moet je gewoon aan een kant van de kabel ff de mantel doorverbinden naar een degelijk geaard object.
Ik zou daarvoor zowiezo al niet mijn PC kast gebruiken ivbm bliksems enzo
Als je die kabel aan tweekanten gaat aarden dan kan het gebeuren dat je irritante aardlus storingen krijgt en zelfs dat je aardlekschakelaar eruit klapt
Je zou er aan beide kanten een UPS er tussen kunnen zetten met piekspanning beveiliging maar dat helpt volgens mij ook niet echt veel en is weer een dure oplossing.
Verder komt er bij bliksem inslag nog inductie spanning vrij. Door deze inductiespanning kan electronische apparatuur ook kapot gaan. Ik ken een bedrijf waar in de schoorsteen de bliksem was ingeslagen. De netwerkkaarten, telefoons, alarmcentrale 200m verder op waren ook allemaal kapot zonder fysiek een stroomstoot gekregen te hebben.
Ik zou er dus zelf niet blij mee zijn als mijn buurman een staalkabel over de straat ging spannen die de bliksem kan aantrekken. Dan kunnen mijn pc's, tv, video enz ook kapot gaan.
Verwijderd
Ik zal toch eerder voor een draadloos netwerk kiezen dan voor een kabel ingraven of spannen.
Als je in een flat woont, kan je die kabel spannen zonder gevaar voor blikseminslag want er staan vast nog wel wat antennes op het dak die de bliksem afleiden.
Om de kosten te drukken kan je overwegen om er meer mensen bij te betrekken!
Bloed, zweet & koffie
Ga 's avonds naar zo'n grote rol en steel een paar meter van die buizen
Dan zijn je kabels goed beschermd
LOLOp woensdag 06 december 2000 23:11 schreef eric veraart het volgende:
Ze graven overal van die kabels voor Versatel, KPN etc.
ja da zalOp woensdag 06 december 2000 23:11 schreef eric veraart het volgende:
Ze graven overal van die kabels voor Versatel, KPN etc.
4 dagen gelden op discovery gezien...
hadden ze een standaard data-kabel door de grond gelegd. 1 meter diep.
Kunstmatig de bliksem erop in laten slaan. En die kabel was garaakt!stonden ze allemaal versteld van, die mannetjes.
PS. je zag dan ook van die mooie glaspegels in de grond, waar die stroom door het zand ging...