Toon posts:

Nieuwe Videokaart kopen....welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensuh,

ik wil een nieuwe videokaart kopen want mijn gf4 mx440 presteerd niet zo naar mijn behoren.

ik wil er plusminus 300 euro aan spenderen en ik heb geen idee welke ik moet kopen, ik heb al aan verschijdene gevraagd welke ik het beste kan kopen en ik krijg telkens andere antwoorden en aangezien ik niet zo thuis ben in videokaarten is het moeilijk voor mij om een goeie te kiezen voor dat geld.

wie kan mijn helpen om een keuze te maken welke videokaart ik moet kopen, ik wil voor zover mogelijk de beste kaart die er voor dat geld is.

alvast bedankt voor de hulp.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Alhoewel alleen de vraag al niet mag... is ht wellicht meer info te geven?

Wat voor systeem heb je (een ati 9700 heeft weinig nut in een pII), en nog belangrijker, wat voor spelletjes speel je?

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

voor 300 euro kan je al een behoorlijke goede videokaart kopen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Topicstarter
al die hele technische specificaties weet ik niet maar goed ik doe een poging,
ik heb een:

P4 2.0 ghz 533mhz fsb
512 mb RAM
nvidia geforce4 mx440 64mb
creative sounblaster 5.1 live
1x 60 Gb maxtor 7200rpm
1x 20 Gb maxtor 7200rpm

is dit voldoende informatie? of wil je ook mijn monitor muis toetsenbord en zo weten?

Ik speel Counter-Strike, Dungeon Siege, C&C Generals, Q3, UT2k3, BF1942 en ik wil ook zeker Doom3 en HL2 gaan spelen en ik dank dat ik dat met mijn mx440 kaartje niet trek.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:31 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:05
Ik adviseer tegen een GeforceFX. Koop liever een Radeon 9x00(pro)
NitroX_infinity in "Nieuwe videokaart!!"

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die maar een Ati Radeon 9800 nonPro, die kan je makkelijlk voor 300 euro halen.

PS, had je deze vraag niet in het betreffende forum kunnen posten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onbekent bij dit forum ik zit wel altijd op de site dus zodoende.....

Ik zat zelf te denken aan een Saphire atlantis radeon 9800NP
omdat ik goede revieuws had gelezen over die kaart maar ik hoorde ook van andere dat die kaart heel veel problemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 28 October 2003 @ 10:31:
Die maar een Ati Radeon 9800 nonPro, die kan je makkelijlk voor 300 euro halen.

PS, had je deze vraag niet in het betreffende forum kunnen posten
Als een forum admin zo vriendelijk wil zijn om dit topic naar het goede onderdeel kan verplaatsen.

Verwijderd

ik zou dan togh egt voor een 9700 pro gaan hoor!
van bv club 3D heb je een voor 240...
hou je ook nog wat over!
ik heb ook 9700pro hij bevalt zeer goed!
9700 pro is die beter dan 9800 non pro:?

Verwijderd

heb vorige week een Hercules 3d prophet AIW 9800se gehaald voor 235 euro.
Deze heb ik met een softmod draaien als 9800pro.
5870 punten in 3dmark

Dus een ideale kaart en je kan ook gelijk tv kijken op je pc en video/camera aansluiten.

edit:

heb hem hier gehaald: http://www.yorcom.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:39 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Nee een 9700pro is ietsje langzamer dan een 9800 non-pro.
Zeker als je in de toekomst van plan bent om te gaan overklokken is de 9800 een betere keuze.

Verder zijn er totaal geen problemen met die kaart, tuurlijk zijn er mensen met een slechte voeding etc die wel problemen hebben en komt het wel eens voor dat er een kaart kapot gaat. Maar daar is de garantie voor.

In jou huidige systeem zal de kaart prima passen!

PS: als je voor zekerheid wil gaan moet je géén 9800se kopen, deze is wel goedkoper maar de kans dat je hem NIET naar 9800 pro kan modden is aanwezig. En dan heb je nóg niet echt een snelle kaart.

Verwijderd

Topicstarter
de Saphire Atlantis radeon 9800NP valt heel makkelijk over te clocken naar een Pro dat zou me dan ong. 200 euro schelen en de overgeclockte 9800NP naar een 9800 Pro haalt ook een benchmark van boven de 5500 dus daarom zat ik aan die te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Race Eend schreef op 28 October 2003 @ 10:41:
Nee een 9700pro is ietsje langzamer dan een 9800 non-pro.
Zeker als je in de toekomst van plan bent om te gaan overklokken is de 9800 een betere keuze.

Verder zijn er totaal geen problemen met die kaart, tuurlijk zijn er mensen met een slechte voeding etc die wel problemen hebben en komt het wel eens voor dat er een kaart kapot gaat. Maar daar is de garantie voor.

In jou huidige systeem zal de kaart prima passen!

PS: als je voor zekerheid wil gaan moet je géén 9800se kopen, deze is wel goedkoper maar de kans dat je hem NIET naar 9800 pro kan modden is aanwezig. En dan heb je nóg niet echt een snelle kaart.
Dus het zou een Zeer goede keus zijn als ik voor de kaart ga die ik in gedachte had namelijk de Saphire Atlantis radeon 9800NP?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ja dan zou ik ook voor de radeon 9800np als je hem toch zo naar een pro kan over clocken dan zou ik dat doen scheeld idd centen...

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ja dat is een prima kaart + merk.
Verder maakt het niet veel uit welk merk je neemt hoor, ze zijn bijna allemaal hetzelfde. Enige wat verschilt is de koeling/uiterlijk/softwarepakket.

Als ik jou was zou ik idd lekker voor die kaart gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Het overclocken van die kaart naar een pro doe je dmv een bios flash op de volgende site staat precies hoe dat moet en het lijkt me nog simpel ook:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33695811

Sorry als ik geen links mag plaatsen laat het me weten en ik haal hem weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga die kaart dan tog kopen,

Bedankt voor de info/reacties.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:01

SkyStreaker

Move on up!

Ati kaartjes hebben ook uitstekende 2D kwaliteit en Nvidia-based ABIT-kaartjes ook (Ti en FX series) Toch zou ik voor een Ati gaan aangezien nu de meeste, in mijn mening, nvidia's je computer laten opstijgen met al die stofzuigers erop tegenwoordig. De drivers van Ati worden ook met regelmaat ge-update en de rollen zijn gedraaid wat mij betreft. NV maakt nu brakke drivers en Ati stabielere drivers. In mijn mening dan. Ga voor ati MET DirectX 9.0(b) ondersteuning, volledig! Niet 'compliant'. :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Ik hoop deze week mijn sapphire 9800 nonpro binnen te krijgen (na mijn mislukte 9500 softmod ervaring)
ik kan er later wel wat over melden....dus...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal ja...

NecrisPhayder, herlees eens even de GoT Huisregels, en dan met name over het juiste subforum kiezen, de FAQs daar lezen en bovenal het tonen van zelfwerkzaamheid.

/verkeerde forum/zelfwerkzaamheid/zoekertje - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.