[w2k] drivers voor usb memory stick

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Standaard installeert windows 2000 meteen de goede drivers. (dat heb ik ook zelf vastgeseld op een andere PC op een andere locatie) Nu Zijn onze goede vrienden van systeem beheer 8) zo vriendelijk geweest de usb controller device(?ofzo?) uit te schakelen. Affijn inmiddels toestemming en local admin rechten gekregen, maar nu wil hij nog steeds niet helemaal installeren.

Hij zegt: (tijdens het inpluggen)

USB device :

An error occured during the installation of the device

The installation failed because a function drivers was not specified for this device instance.

In de device manager staat hij nu met een ? "driver is not installed code 28"

Het lijkt mij het simpelst de driver dan maar met het handje te installeren. Maar aangezien dit altijd volautomatisch ging heb ik geen flauw idee hoe de driver dan heet. Ik weet wel dat het iets met generieke mass storage te maken had. Wie helpt me aan de naam van de driver (door in de device properties van zijn werkde memory stick te kijken)

(hardware: compaq P4 2,8 Mhz hpd530 sff(dg752a), genrieke usb 1.1 128 MB memory stick)

-De site van de leverancier helpt niet, hij zo standaard moeten werken in windows 2000. (plug & pray 8))
-Help desk verwacht dat ik zelf dan maar driver meeneem, maar heeft me wel local admin gemaakt. en ik heb een windows 2000 cd met het goede servicepack.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24
steek dat ding eens in een andere usb poort, en als dat niet werkt.

USB ding erin, hij geeft dan in apparaatbeheer een niet juist geinstalleerd apparaat.

verwijder deze uit apparaat beheer
remove je usb ding
reboot je pc
stop hem er weer in!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Grolsch schreef op 28 oktober 2003 @ 10:26:
verwijder deze uit apparaat beheer
remove je usb ding
reboot je pc
stop hem er weer in!
Ja, hij herkent dan wel dat ik hem erin stop, maar de fout is dan precies wat ik hierboven zeg. "The installation failed because a function drivers was not specified for this device instance.""

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Toch zoeken naar juiste drivers ik denk dat je even op google moet duiken of www.drivers.com

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17

SkyStreaker

Move on up!

Kan je een plaatje posten van je usb-stick? Er zijn g-i-g-a-n-t-i-s-c-h veel klonen namelijk op usb-stick gebied :) Dan kunnen wij je beter van dienst zijn. Type / merk / nummer altijd welkom.

www.driverguide.com is ook niet mis, gratis reggen.

Wat je trouwens ook even kan proberen. Zet in je BIOS ook legacy USB aan, reboot met de USB-stick erin. Zie of in de BIOS nou ook USB-boot onder de mogelijkheden valt en probeer te booten hiervan, ook al zit(ten) er geen boot-file(s) op. Weet je meteen of het niet aan het apparaatje zelf ligt.

Zijn trouwens je USB-drivers (van je mobo of pci-kaart met usb's) wel up-to-date?
Heb je ook minstens SP3 geinstalleerd? Daar Win2000 meende ik niet meteen USB ondersteunt.

[ Voor 63% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2003 10:48 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 19:46
Wat ik altijd doe als USB helemaal vergriept is (zoals hier ook blijkbaar) is alles weggooien (USB Root HUB van USB) en Windows het opnieuw laten herkennen (als ADMIN) ..

Dan komt het helemaal goed :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
tranztaz schreef op 28 October 2003 @ 10:43:
Kan je een plaatje posten van je usb-stick?
Het is een Guru 128 MB, nee plaatje kan ik zo snel niet vinden. Maar het is een KLOON en wat voor kloon is neit zo interresant denk ik.

Hij werkt (op 2 andere pc's die niet op mijn huidge lokatie staan reeds vastgesteld) met drivers die STANDAARD al in windows 2000 zitten, alleen is mijn huidige PC een beetje in de war doordat er iets uitgeschakeld was(is?).

drivers voor win98 heb ik wel, Maar die durf (en kan waarschijnlijk) ik niet isntalleren op windows 2000

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17

SkyStreaker

Move on up!

WHAT? die heb ik zelf! momentje...!

http://www.drivebuddy.com...t_info.php?products_id=30

Zoals je ziet, heeft ook mij dit geholpen, op Driver gezocht (win98se) - Guru USB 128MB. Ook als is het voor Win98. Je kan altijd naar hun een mail sturen/faq lezen en gewoon zeggen dat je hun usb heb, niet een Guru. Vertrouw me, softwarematig helemaal compatibel

Juist, zoals hieronder, gewoon die drivers installeren. Je kan het ongedaan maken. En dan nog zit het niet in de weg is mijn mening. Ik draai overigens zelf ook Win2kPro. Je hebt wel minstens SP3 geinstalleerd he?

[ Voor 106% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2003 10:58 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
gewoon proberen te installeren kan toch niets mis gaan toch..
als die het niet doet gooi je hem er gewoon weer af.....

al geprobeert in bios usb aan te zetten?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bikkel-Rulez schreef op 28 oktober 2003 @ 10:56:
gewoon proberen te installeren kan toch niets mis gaan toch..
als die het niet doet gooi je hem er gewoon weer af.....

al geprobeert in bios usb aan te zetten?
Staat aan (lees nog maar eens goed).
om3ega schreef op 28 oktober 2003 @ 10:45:
Wat ik altijd doe als USB helemaal vergriept is (zoals hier ook blijkbaar) is alles weggooien (USB Root HUB van USB) en Windows het opnieuw laten herkennen (als ADMIN) ..

Dan komt het helemaal goed :)
Dit lijkt mij ook de aangewezen weg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
om3ega schreef op 28 October 2003 @ 10:45:
Is alles weggooien (USB Root HUB van USB) en Windows het opnieuw laten herkennen (als ADMIN) ..
Goed idee, al het usb (alle root hub's & pci to usb ) spul weggemikt, helaas levert dit het zelfde eindresultaat. Er hangt een (!) usb device onder de Universal Serial bus controllers. (wat al beter is dan in het begin, want toen stond hij bij ? Other devices )

Het is w2k sp3 zou dus moeten werken.

http://www.drivebuddy.com...t_info.php?products_id=30 ziet er inderdaad redelijk uit als de betreffende stick.

Maar ik ga eerst thuis eens een Windows 2000 doos onder de loop nemen voordat ik win98 drivers ga installeren. Mijn werk PC mag niet instabiel worden.

[ Voor 40% gewijzigd door leuk_he op 28-10-2003 13:26 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ik had ook zoiets met een Sony digicam onder win2k... ff drivers downloaden bij Sony.

Onder WXP werkte alles wel met PnP

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Probleem opgelost: Ook in een XP pc waar hij voorheen goed werkte start met ongeveer dezelfde melding:
conclusie: usb stick is dood gegaan... grrr en nu maar hopen dat garantie lukt.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Helaas, de factuur had ik niet meer liggen, en nu stopt het dus, wel geprobeerd, maar in de winkel (orbit) lachten ze me net niet uit.

*knip*

Dit is niet de bedoeling... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Han op 01-11-2003 23:00 ]

Pagina: 1