Toon posts:

Citrix XP client en/of printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een fresh install gedaan van een Windows Server 2003 met daarop ActiveDir en een Terminal Server. Alles werkt naar behoren, kan inloggen op het domein, kan inloggen op de terminal server etc. De Terminal server neemt ook netjes de printers van de client over etc. Allemaal goed dus.

Daarna heb ik Citrix MetaFrame XP geinstalleerd met service pack 3 en geen feature releases. Gaat allemaal goed. Ik kan gewoon inloggen en werken, maar nu het probleem.

Als ik naar My Network Places -> Entire Network -> Client Network ga dan staat daar niet de client naam, maar ICA-tcp#3(Client). Volgens mij zou daar de computer naam van de client moeten staan, maar die staat er dus niet. Hij bijkomende probleem is nu dat ie niet automatisch de printers aanmaakt. Ik kan zelfs niet handmatig een printer toevoegen. Iemand een ideetje waar ik nog kan kijken, heb het hele citrix forum ook al afgezocht.

Verwijderd

heeft het niet te maken met de name-resolution onder citrix??
draait daar ook nog een losse print-server, of is deze geintegreerd in de 2003 terminal server?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 17:41

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik stel voor dat je eens een boek leest over Citrix, en dan misschien tot de conclusie komt dat een ICA sessie iets heel anders is dan een RDP sessie.

Je kan voor een ICA sessie ook wel instellen dat de client printers automatisch gemapped moeten worden, maar dat mag je met een boek zelf oplossen.
Of zoek maar eens rond in de CMC.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook allemaal ingesteld, maar dat gebeurt simpel weg niet. Nu weet ik dat het een heel gedoe ik met driver etc. Dus dacht ik dat het handmatig wel zou moeten kunnen.

Als ik nu handmatig een printer probeer aan te maken dan zie de client groep en de client. Dan dubbel klik ik op de client om de printers te laten zien en dan gebeurt er niets.

Als ik iets naar de lpt1: stuur komt het wel aan op de client.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:50 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 17:41

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je ook iets dergelijk ingesteld :?
KLik

* Equator is te goed voor deze wereld ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Equator op 28-10-2003 11:29 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

CyberJ, je plaatje doet het niet (is niet linkbaar vanaf een ander gok ik?)

Je moet eventjes kijken ofdat je in prncfg je printers manueel kan mappen - zo niet, kijken dan even in je eventlog welke foutmelding je precies krijgt :)

Overigens is www.printingsupport.com een hele goede website vol met informatie over printen in Citrix omgevingen :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1