2xWD800JB, slechts 1 temp?

Pagina: 1
Acties:

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Hallo mensies!

Ik gebruik MBM5 om mijn temperaturen uit te lezen. Ik kan sinds kort ook de temp van - 1 van - mijn 2 Wester Digitals 800JB uitlezen. Als ik dus een nieuwe temp wil toevoegen, staat er dus maar 1x een hd temp sensor.
Is het niet mogelijk om 2 afzonderlijke temperaturen te krijgen voor iedere schijf?
Ik moet er wel bij zeggen dat de schijven niet tegelijkertijd zijn aangeschaft.
Zou het dus zo kunnen zijn dat de ene wel een sensor heeft en de andere niet?
Of moet ik de schijven op een aparte IDE zetten (primary/secundary)?

Graag jullie reactie/ervaringen.......

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06

megaleo

Special member

Ik gebruik Speedfan en die kan wel allebei de temps uitlezen van m'n harde schijfen.
Heeft niks te maken dat je ze apart heb aangeschaft.

Verwijderd

volgens mij heb ik wel eens vaker gehoord dat de 800JB geen temp sensor heeft (of dus had?)

Ik kon hem bij de mijne ook niet uitlezen in ieder geval. Maar misschien dat ze die er later dus wel in geplaatst hebben

• aMaZeR
Volgens MBM heeft dus 1 van de 2 schijven een temp-sensor. En de temperatuur verandert ook alleenmaar als ik 1 van de schijven laat draaien (dmv van een virusscan).
Ik wil graag de afzonderlijke temperaturen uitlezen van de schijven. En het liefst wil ik daar gewoon MBM voor gebruiken, omdat ik het een fijn programma vind.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

• aMaZeR
Ik had dit topic al doorgelezen. Maar wat leest MBM dan uit als ik als sensor WD800JBblablabla selecteer?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

aMaZeR schreef op 28 October 2003 @ 13:43:
[...]

Ik had dit topic al doorgelezen. Maar wat leest MBM dan uit als ik als sensor WD800JBblablabla selecteer?
De sensor van de nieuwere hdd die blijkbaar wel een sensor heeft. De oudere heeft er geen en daar is niets aan te veranderen (behalve er zelf een op te plakken natuurlijk).
Pagina: 1