[verzamel] Tips, truuks en links topic

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Introductie:
Dit draadje heb ik opgestart omdat ik een aantal van jullie wil helpen met bepaalde sites, topics en tutors zodat ze hier niet meer gevraagd hoeven te worden. Ik heb daarom een aantal sites gevonden en een korte omschrijving wat er te vinden is. Als je (in jouw ogen nuttige) aanvullingen hebt zijn deze meer dan welkom.

Niet tevreden over je RAW converter?:
Dit is niet bedoeld als reclame maar we weten allemaal hoe slecht sommige raw converters zijn; daarom; er zijn alternatieven, dit is er 1 van, ik geef slechts een tip; In de tweede review op de onderstaande site spreken ze over "Capture One" van het bedrijf "Phase One". In verschillende uitvoeringen verkrijgbaar (Canon 1D, 10D, D60, D30 en Nikon D1x, D100 en binnenkort Canon 300D and Fuji S2) tevens is er een mac versie beschikbaar. Kijk voor meer informatie op hun site of lees de tweede review, daar wordt intensief op het programma ingegaan. Ik vertel dit omdat tot 15 november het pakket slechts $29,95 kost, na 15 november kost het $49,95.

www.outbackphoto.com:
Een site die vooral gericht is op de DSLR camera bezitters onder ons, reviews, essays, verhalen, hoe je te werk moet gaan en hoe je met RAW files om moet gaan, je kunt het hier allemaal (en uitgebreid) terugvinden. Zeker de review van de EOS 300D die hun hebben (en een tweede EOS 300D review die ze hebben) zijn zeker de moeite waard om eens te lezen:
www.luminous-landscape.com:
Een beetje hetzelfde verhaal als de eerste site want ook hier staan tips over het werken met RAW, hoe je de donkere plekken in je foto met een contrastfilter kunt verbeteren etc etc. Zeker de moeite waard!
www.pixelpixel.org:
Een uit de hand gelopen hobby site van een EOS 10D eigenaar. Heel veel gallerys met brakke thumbs vormen prachtige popups! Software reviews, tutorials, photoshop tips, links, materialen, heel veel hulp entrys (sensor cleaning, workflows etc etc) tevens een hele goede tutorial hoe kleuren werken.
www.dpreview.com:
Gerunt door Philip & Joanna Askey, deze man die reviewt echt alles wat zijn pad doorkruist. Reviews van bijna alle digitale camera's zijn hier te vinden alsmede het nieuwste nieuws qua updates etc etc. Tutorials, buying guides, reviews, sample pictures, you name it, hij heeft het :)
www.dg28.com (door Hugo):
Erg veel leuke, handige en vooral originele tips voor fotografie, niet zozeer over de techniek maar juist over compositie en het gebruik van licht...

Tevens zijn er de overige nuttige sites maar ik heb nu geen tijd voor om daar een korte samenvatting van te schrijven. Kortom; waarschijnlijk de komende paar dagen genoeg te lezen voor jullie, ik hoop dat ik een bijdrage heb gedaan en dat er nog meer nuttige sites komen.

[ Voor 44% gewijzigd door gvdh81 op 28-10-2003 11:24 . Reden: link van hugo gecontroleerd en toegevoegd. ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
d:)b

Nu nog zo'n pagina voor de analogue-minded photographers onder ons ;)

Verwijderd

http://www.dg28.com/technique.html

Erg veel leuke, handige en vooral originele tips voor fotografie, niet zozeer over de techniek maar juist over compositie en het gebruik van licht...

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

IPV links te geven kan je natuurlijk ook zelf je eigen tips geven voor fotografie :)

Een kleine tip van mij dan maar om te beginnen:
Als je een ministatief hebt kan je deze samengeklapt aan je camera hangen, deze kan je dan gebruiken als een soort handvat zodat je je camera nog stabieler kan houden. Vooral voor kleine, niet echt ergonomische cams is dit handig ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
@athlonkmf: Inderdaad, tips zijn ook van harte welkom bij dit topic. De reden dat ik dit topic geopend heb is dat ik graag wil weten waar jullie je info vandaan hebben gehaald en zodat ik op die manier meer van fotografie kan leren. Ik snap je tip echter niet helemaal.. Ik heb een ministatief (+/- 10cm hoog) en als ik dat onder mijn camera schroef, dan heb ik dus een stabieler beeld volgens jou? Hmmz...

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Hij bedoelt dat je dan die statief of statief+camera kunt vasthouden, wat stabieler schijnt te zijn.

(bb) || !(bb)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

-Stef-

Slainthe!

gvdh81 schreef op 28 October 2003 @ 09:52:
Introductie:
Niet tevreden over je RAW converter?:
Dit is niet bedoeld als reclame maar we weten allemaal hoe slecht sommige raw converters zijn; daarom; er zijn alternatieven, dit is er 1 van, ik geef slechts een tip; In de tweede review op de onderstaande site spreken ze over "Capture One" van het bedrijf "Phase One". In verschillende uitvoeringen verkrijgbaar (Canon 1D, 10D, D60, D30 en Nikon D1x, D100 en binnenkort Canon 300D and Fuji S2) tevens is er een mac versie beschikbaar. Kijk voor meer informatie op hun site of lees de tweede review, daar wordt intensief op het programma ingegaan. Ik vertel dit omdat tot 15 november het pakket slechts $29,95 kost, na 15 november kost het $49,95.
C1 is natuurlijk DE RAW converter op het moment maar je vergeet te vermnelden dat de door jou genoemde aktie slechts C1Rebel V.1.0 betreft dus alleen voor met de 300D gemaakte RAW files.

C1 DSLR LE is $99 (15 day trial), c1 DSLR PE is $499 (30 day trial).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
ok bedankt voor de opmerking, ik heb geen kaas gegeten van raw converters maar als jij dat zegt zal het wel zo zijn :)

edit: werkt dit proggie ook voor mijn G3, zo ja welke versie moet ik dan hebben, zo nee; wat moet ik dan gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door gvdh81 op 28-10-2003 13:28 ]

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Is er ook software waarmee je de eigenschappen van een foto in een tekstfile of erbij in een gallery kan zetten?
Wat ik bedoel zijn dan de f-waarde e.d. die staan bij de jpeg's van mijn camera in de eigenschappen. Nu moet ik ze alleen steeds overtypen als ik ze bij de foto wil vermelden. Als dit automatisch in een text-file gezet kan worden kan ik gewoon knippen plakken of als zo'n programma meteen een gallery genereerd is het helemaal makkelijk.

Verwijderd

Software:Sunspot
Wie overkomt het nou niet dat nét als je een mooie foto wilt gaan maken en je aankomt bij je object dat de zon verkeerd staat? Vanaf nu kun je met dit programmatje vooraf kijken hoe de zon zal staan. Je geeft een datum in en hij maakt een zonnendiagram voor je. Een circel met hierin van elk uur van de opgegeven dag de hoogte en richting van de zon. Zo weet hoelaat je de foto het beste kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.antenna.nl/cnt/spoorzoeker/software/sunspot2.jpg

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

s_schimmel schreef op 30 oktober 2003 @ 22:50:
Is er ook software waarmee je de eigenschappen van een foto in een tekstfile of erbij in een gallery kan zetten?
Wat ik bedoel zijn dan de f-waarde e.d. die staan bij de jpeg's van mijn camera in de eigenschappen. Nu moet ik ze alleen steeds overtypen als ik ze bij de foto wil vermelden. Als dit automatisch in een text-file gezet kan worden kan ik gewoon knippen plakken of als zo'n programma meteen een gallery genereerd is het helemaal makkelijk.
Als je Gallery (gallery.sourceforge.net) hebt met jhead dan wordt de exif-data automatisch weergegeven.

Maar als je niet Gallery gebruikt voor je gallery, dan kan je "downloader" voor de ixus-camera's gebruiken. Even zoeken op inet.
Het mooie van dit programma is, is dat als je foto's van je ixuscam of een cardreader haalt, hij voor elke foto een txt-filetje met de exifdata maakt.

http://www.breezesys.com/Downloader1_5/

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 31-10-2003 01:53 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
niemand die hier kijkt nog enige tips?
Pagina: 1