Introductie:
Dit draadje heb ik opgestart omdat ik een aantal van jullie wil helpen met bepaalde sites, topics en tutors zodat ze hier niet meer gevraagd hoeven te worden. Ik heb daarom een aantal sites gevonden en een korte omschrijving wat er te vinden is. Als je (in jouw ogen nuttige) aanvullingen hebt zijn deze meer dan welkom.
Niet tevreden over je RAW converter?:
Dit is niet bedoeld als reclame maar we weten allemaal hoe slecht sommige raw converters zijn; daarom; er zijn alternatieven, dit is er 1 van, ik geef slechts een tip; In de tweede review op de onderstaande site spreken ze over "Capture One" van het bedrijf "Phase One". In verschillende uitvoeringen verkrijgbaar (Canon 1D, 10D, D60, D30 en Nikon D1x, D100 en binnenkort Canon 300D and Fuji S2) tevens is er een mac versie beschikbaar. Kijk voor meer informatie op hun site of lees de tweede review, daar wordt intensief op het programma ingegaan. Ik vertel dit omdat tot 15 november het pakket slechts $29,95 kost, na 15 november kost het $49,95.
Tevens zijn er de overige nuttige sites maar ik heb nu geen tijd voor om daar een korte samenvatting van te schrijven. Kortom; waarschijnlijk de komende paar dagen genoeg te lezen voor jullie, ik hoop dat ik een bijdrage heb gedaan en dat er nog meer nuttige sites komen.
Dit draadje heb ik opgestart omdat ik een aantal van jullie wil helpen met bepaalde sites, topics en tutors zodat ze hier niet meer gevraagd hoeven te worden. Ik heb daarom een aantal sites gevonden en een korte omschrijving wat er te vinden is. Als je (in jouw ogen nuttige) aanvullingen hebt zijn deze meer dan welkom.
Niet tevreden over je RAW converter?:
Dit is niet bedoeld als reclame maar we weten allemaal hoe slecht sommige raw converters zijn; daarom; er zijn alternatieven, dit is er 1 van, ik geef slechts een tip; In de tweede review op de onderstaande site spreken ze over "Capture One" van het bedrijf "Phase One". In verschillende uitvoeringen verkrijgbaar (Canon 1D, 10D, D60, D30 en Nikon D1x, D100 en binnenkort Canon 300D and Fuji S2) tevens is er een mac versie beschikbaar. Kijk voor meer informatie op hun site of lees de tweede review, daar wordt intensief op het programma ingegaan. Ik vertel dit omdat tot 15 november het pakket slechts $29,95 kost, na 15 november kost het $49,95.
| www.outbackphoto.com: |
| Een site die vooral gericht is op de DSLR camera bezitters onder ons, reviews, essays, verhalen, hoe je te werk moet gaan en hoe je met RAW files om moet gaan, je kunt het hier allemaal (en uitgebreid) terugvinden. Zeker de review van de EOS 300D die hun hebben (en een tweede EOS 300D review die ze hebben) zijn zeker de moeite waard om eens te lezen: |
| www.luminous-landscape.com: |
| Een beetje hetzelfde verhaal als de eerste site want ook hier staan tips over het werken met RAW, hoe je de donkere plekken in je foto met een contrastfilter kunt verbeteren etc etc. Zeker de moeite waard! |
| www.pixelpixel.org: |
| Een uit de hand gelopen hobby site van een EOS 10D eigenaar. Heel veel gallerys met brakke thumbs vormen prachtige popups! Software reviews, tutorials, photoshop tips, links, materialen, heel veel hulp entrys (sensor cleaning, workflows etc etc) tevens een hele goede tutorial hoe kleuren werken. |
| www.dpreview.com: |
| Gerunt door Philip & Joanna Askey, deze man die reviewt echt alles wat zijn pad doorkruist. Reviews van bijna alle digitale camera's zijn hier te vinden alsmede het nieuwste nieuws qua updates etc etc. Tutorials, buying guides, reviews, sample pictures, you name it, hij heeft het |
| www.dg28.com (door Hugo): |
| Erg veel leuke, handige en vooral originele tips voor fotografie, niet zozeer over de techniek maar juist over compositie en het gebruik van licht... |
Tevens zijn er de overige nuttige sites maar ik heb nu geen tijd voor om daar een korte samenvatting van te schrijven. Kortom; waarschijnlijk de komende paar dagen genoeg te lezen voor jullie, ik hoop dat ik een bijdrage heb gedaan en dat er nog meer nuttige sites komen.
[ Voor 44% gewijzigd door gvdh81 op 28-10-2003 11:24 . Reden: link van hugo gecontroleerd en toegevoegd. ]