DVD en mpeg-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 08:38
Mijn systeem: Cel 400@450
128 Mb RAM
Hercules Dynamite TNT 16 MB

En nu komt de vraag: heb ik bij deze ongelooflijk indrukwekkende rekenkracht nou nog zoon mpeg-kaart nodig om video's te draaien of kan het ook zonder. De boer van de CKers zegt dat ik hem nodig heb, maar ik geloof er eigenlijk geen biet van.
Heeft er iemand ervaring met mpeg-kaarten, of met enkel DVD-spelers?

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Zelfs met jouw rekenkracht krijg je

als je DVD's afspeelt 'glitches'.

De enige manier om dat te voorkomen

is een hardware-decoder kaart (MPEG-2

decoder). Daar zit tevens een TV-uit

, een digitaal en analoog geluid uit op.

Ik heb zelf de Realmagic Hollywood+ en ik kan

alleen maar zeggen werelds!!! :D

Ik heb hem relatief eenvoudig regiovrij

weten te maken met de zoneselector, en het

werkt perfect! Hij is aangesloten op de TV,

de gele video en wit & rood (voor audio)

achter in een soort scartadapter. Perfect!

Zo'n ding kost geloof ik ƒ 180,-, maar het

is zijn geld meer dan waard!

(Oh ja, ik heb en AMD K6-2 400 Mhz met 128 MB
100 Mhz SDRAM en de Diamond StealthIII 32 MB
grafische kaart)

suc6 ermee

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 12:18

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hoe ziet zo’n scart adapter eruit ??? 180 piekies lijkt mij vrij prijzig voor zoiets (tenminste.. voor wat ik erbij in mijn hoofd heb dan..)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

ik ben het met Peet eens, het is behoorlijk storend als het beeld over slaat. om maar niet te spreken van de kwaliteit als je er mee naar de tv wilt. met zo'n Hoolywood+ kaartje is en blijft het beeld foutloos en scherp. er is nog geen enkele processor die daar aan kan tippen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ik heb ook diezelfde mpegkaart en ik heb het geprobeerd om hem op de tv aan te sluiten. dat ging goed, maar hij schokte een beetje. op zich niet zo erg, maar dat zou niet voor moeten komen, iemand een idee? btw: heb een pII 350 met 96mb en een pioneer dvd speler

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Wat een onzin lees ik hier zeg, taai toch op met die hardwarematige crap kaartjes!
ALs je (net als ik) een 400+ cpu hebt heb je zo'n ding echt niet nodig:

JE MOET GEWOON WETEN WELKE SOFTWARE JE DRAAIT! Er is er maar 1: Cinemaster 99

Op mijn P2-400/viper v550 lopen alle DVD's perfect.

Oh ja, en als je een stealth3 hebt heb je zogenaamde motion compensation (bijna hardwarematige dvd) en ben je een sukkel als je dan nog een mpeg2 kaart koopt...

(Als je op je TV wil kijken en je vind de tv-out van de tnt's niet goed genoeg is zo'n kaart wel een oplossing)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Moi,

Ik heb zo'n setje van Creative Labs gekocht, compleet regiovrij voor zo'n slordige 500 piek. Op zich redelijk veel geld maar alles werkt gelijk en alles werkt feilloos!
TV-Out is perfect en werkt inderdaad met zo'n SCART geval. Aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere kant 3 tulp stekker ingangen --> voor audio en beeld.
Tevens zit er een SVHS aansluiting op.
Het beeld en geluid heb ik gewoon met een "tulpstekkerkabel" doorgelust. SVHS is beter maar de PC stond op 10 meter van de TV en dan wordt zo'n kabel flink prijzig. De kabel kostte een 10tje ofzo en dat SCART ding 2 tientjes. Peanuts dus en het geheel werkt perfect, vooral ook als je een Dolby Digital versterker + toebehoren hebt zoals ondergetekende.. :)
Oh ja ik heb een Pentium 3 450 met 128 Meg ram maar de videokaart is nog wat bagger vandaar.
Bij http://www.visualdomain.net kun je allemaal software downen om je DVD + decoder + software regiovrij te maken.
Groeten

Red Devil
Pagina: 1