Opheldering gevraagd ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Ik zit met mijn bedrijf kennelijk een eind van de centrale af en kon daardoor vorig jaar MAX 256 down krijgen met een business DSL account van Xs4all. Nu.. een jaar verder blijkt dat deze verbinding echt te weinig is.

Nu heb ik bij verschillende providers geinformeerd wat ik nu daadwerkelijk kan halen qua snelheid. De providers die via KPN lopen wisten mij te vertellen dat ik Max 512 down kon krijgen. Nu heb ik Versatel gesproken gisteren en die beweren dat ik met mijn postcode max 2048 down kan halen. Dmv een postcode check op hun site kreeg ik dit te zien ...en dan wordt er bij Versatel beweerd dat ze dit dan met 99% zekerheid kunnen beloven dat ik dit daadwerkelijk ook haal.

Nu heb ik dit van een account manager gehoord van Versatel ...en hoor wel meer fantastische dingen van die sales afdelingen van providers.

Maar kan het kloppen dat ik met versatel die snelheid zou kunnen halen?? waar BBned en Kpn dit niet kunnen ?

als iemand nog wat wil controleren mbv mijn postcode dan stuur ik die wel ff in een PB-tje

Ik heb ook een leuke computer..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hier: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kun je zelf checken wat de afstand is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kpn consumenten-adsl is erg consertvatief met de snelheden en afstanden die ze leveren. Ze hanteren hemelsbrede afstanden als de norm en gaan dan uit ervaring uit van dat op bepaalde hemelsbrede afstanden van de centrale problemen komen op de lijn lagere snelheden leveren.

Als jouw telefoonkabel in één rechte lijn naar de centrale toegaat, heb je best kans dat je een veel betere en kortere lijn hebt dan de "gemiddelde" aansluiting op zo'n afstand. Als Versatel de lijn dan doormeet, kunnen ze tot de conclusie komen dat die snelheden goed haalbaar zijn :). Kpn-adsl meet je lijn niet speciaal voor één persoon door, daar worden gewoon die (erg conservatieve maar veilige) marges aangehouden

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 28-10-2003 09:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tranzy
Dat weet ik die site ...maar het probleem is juist dat ik een provider wil hebben die mij ook daadwerkelijk een snellere verbinding kan garanderen. Versatel doet dat .. Mijn vraag is meer of die account manager uit zijn nek lult..om het maar zo plat te zeggen.

De afstand naar de centrale is 3029.

Edit: Het is een bedrijf waar ik nu over heb

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 28-10-2003 09:30 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/meuk/snelhedendsl.gif

2Mbps download zou volgens deze tabel ruim mogelijk zijn. Maargoed, ik weet verder niet of deze tabel nog afhankelijk is van bepaalde situaties die wellicht bij jouw anders zijn, zoals het type kabel.

🌞🍃

• Tranzy
DataBeest schreef op 28 October 2003 @ 09:46:
[afbeelding]

2Mbps download zou volgens deze tabel ruim mogelijk zijn. Maargoed, ik weet verder niet of deze tabel nog afhankelijk is van bepaalde situaties die wellicht bij jouw anders zijn, zoals het type kabel.
Dat kan goed zijn ...maar als de providers dit niet garanderen en dus ook niet aanbieden ...dan heb ik er weinig aan.

Toch bedankt voor je moeite ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ga nog eens praten met Versatel en stel een leuk contract op met fikse kortingen als die 2 Mb niet haalbaar mocht zijn, bij voorkeur op basis van wat dan wel haalbaar is. Je zult goed moeten onderhandelen, maar ik zie mogelijkheden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tranzy schreef op 28 oktober 2003 @ 10:32:
[...]

Dat kan goed zijn ...maar als de providers dit niet garanderen en dus ook niet aanbieden ...dan heb ik er weinig aan.
Mijn antwoord is niet lekker?

Ik zal het nog een keer zeggen:
Hemelsbreed is niet de lijnlengte, en de lijnkwaliteit kan ook van invloed zijn. KPN hanteert op die hemelsbrede afstanden vrij conservatieve normen en leveren dus al vrij snel geen snel adsl meer.

• Tranzy
JvS schreef op 28 October 2003 @ 17:29:
[...]
Mijn antwoord is niet lekker?

Ik zal het nog een keer zeggen:
Hemelsbreed is niet de lijnlengte, en de lijnkwaliteit kan ook van invloed zijn. KPN hanteert op die hemelsbrede afstanden vrij conservatieve normen en leveren dus al vrij snel geen snel adsl meer.
Ik had hem al begrepen. ;)

Ik heb nogmaals contact met Versatel gehad en zij garanderen voor 99% dat zij een 2mb lijn kunnen leveren. Zij durven het "gelukkig" wel aan ! :*)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tranzy schreef op 28 October 2003 @ 21:04:
[...]

Ik had hem al begrepen. ;)

Ik heb nogmaals contact met Versatel gehad en zij garanderen voor 99% dat zij een 2mb lijn kunnen leveren. Zij durven het "gelukkig" wel aan ! :*)
Pas op voor die resterende 1%, daar gaan ze zich op beroepen bij het minste of geringste probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Tranzy
ik houd jullie op de hoogte !

Thanks all !

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Als je meer telefoonlijnen hebt zou je natuurlijk ook over meerdere lijnen ADSL kunnen nemen ;) . Wat je ook kunt doen is op een punt dichter bij de centrale een ADSL aansluiting regelen en dan op een wireless router een schotel zetten die je op je bedrijf richt.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

@Pieter
Is een schotel neer zetten niet duurder dan een huurlijjn?
ivm alle vergunningen en apperatuur die je nodig hebt?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:06

afterburn

No more...

JvS schreef op 28 oktober 2003 @ 09:25:
Kpn consumenten-adsl is erg consertvatief met de snelheden en afstanden die ze leveren. Ze hanteren hemelsbrede afstanden als de norm en gaan dan uit ervaring uit van dat op bepaalde hemelsbrede afstanden van de centrale problemen komen op de lijn lagere snelheden leveren.
Correctie hierop: KPN hanteert GEEN hemelsbrede afstand, maar de werkelijke afstand. BBnet/BabyXL hanteren beiden de afstandhemelsbreed.

Voorbeeld: Volgens het KPN systeem zit ik 2.4km van de centrale, volgens BBnet 1440 meter.

Wel is het zo dat KPN erg conservatief is, en BBnet/BabyXL erg optimistisch. Realistisch gezien is het gemiddelde tussen beiden voor iedereen in NL haalbaar, met uiteraard uitschieters naar boven en naar beneden, afhankelijk van lijnkwaliteit enz.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:16

Pietertje

The Rock

Wat betreft wettelijke regels voor een schotel of richtantenne, kijk eens op

http://forum.wifishop.nl/index.php

Volgens mij kun je het als je niet te gek doet zonder vergunning gewoon twee antennes op elkaar richten.

[ Voor 3% gewijzigd door Pietertje op 07-11-2003 12:27 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

afterburn schreef op 02 november 2003 @ 15:30:
[...]
Voorbeeld: Volgens het KPN systeem zit ik 2.4km van de centrale, volgens BBnet 1440 meter.
Hoe weet je dat? Mijn afstanden worden overal op 770 meter gezetm terwijl de kabel onder een kanaal doormoeten en daarom een flinke omweg moeten maken :{.

Pagina: 1