Toon posts:

plextor PX-54TA is 40 speed zegt windows...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een plextor cdspelertje gekocht 54 speed, en geinstalleerd

ik heb met NERO drivespeed gekeken hoe snel hij was, hij gaf 40 speed aan. via nero infotool kwam ik erachter dat de DMA niet aanstond bij de plextor. normaal gesproken hoef je dit niet in te stellen en doet windows dat automatisch door middel van detectie. ik dus handmatig in systeem>eigenschappen dma aangezet. nerospeed blijft zeggen 40 speed.( ook na de detect in gedrukt te hebben)

* ik heb in search gekeken en geen overeenkomstige info gevonden
* ik heb ook op http://www.plextor.be/ gekeken

- ik heb gekeken of ik zo een udma jumpertje op de achterkant van me speler heb (dus niet)
- de nero software is de laatste nieuwste update van de serie 5.5
- sisoft sandra beweert dat plextor even snel is als me cdbrander die 40 speed leest
-mobo is p4p800
- ben al in bios wezen kijken naar de udma, alles staat op auto

ik heb de cd speler van de pri flatcable los gehaald en op de sec aangesloten samen met mijn brander
dat hielp niets

hoe haal ik nu de 54 speed?

wat ben ik vergeten of weet ik (nog) niet ?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

heb je misschien een wat oudere versie van nero die niet harder dan 40 kent?
Hoe wordt eea in de bios genoemd en/of tijdens het initten van je pc?
Lezen de verschillende progjes je firmwareversie wel goed uit?
Heb je misschien niet heel per ongeluk met een verkeerde firmware geflashed?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk dat je PlexTools moet installeren en vervolgens via deze applicatie "Highspeed" oid aan moet zetten. Dat was het in elk geval met mijn PlexWriter Premium die eerst 40X (lezen) max aangaf, maar nu 52X (lezen).

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

mijn a-open brander is in het lezen 52speed, maar die doet standaard 40.

als je dan enkele seconden op 'eject' drukt, gaat 'ie sneller draaien...

ff het boekje erop naslaan dus...

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid het is een SPELER en geen brander
ik heb een liteonbrander 16-10-40 en (nu) een plextor 54 speed

die plextools.... had je die van plextor.be?
ik ga nu ff kijken op die site

ik heb geen boekje erbij gekregen maar wel een uitvouwpapiertje met beschrijving hoe installeer je um, normaal lees ik dat nooit maar deze ene keer wel en daar stond niets in over ejecten, evenals op plextor.be waar ik mijn speler specificaties kon lezen......

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 04:08 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het klopt dat Plextor Standaard de readspeed op 40x speed heeft staan. Dit omdat oude cd's of cd's met onbalanceerde stickers erop ( daar gaan ze van wobbelen ) anders kapot kunnen gaan.

Inderdaad, met plextools kun je SpeedRead aanzetten waardoor hij sneller leest....dit betekent wel dat oudere cd's uit elkaar kunnen spatten :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
waarom maken ze die dingen dan nog 54 als ze het stiekum afremmen naar 40 ivm veiligheid |:(

nu snap ik waarom iedereen steeds zegt:ah met spelers die meer dan 40 speed zijn win je nix met snelheid :X

de plextool doet het niet (error no valid plextools found) :?

maar ok ik weet nu wel genoeg.....

bedankt GoT mensjes.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 04:23 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 04:19:
waarom maken ze die dingen dan nog 54 als ze het stiekum afremmen naar 40 ivm veiligheid :|
Sneller verkoopt. Dus een 54X is eigenlijk meer voor de marketing... En cappen de snelheid meestal op 40X omdat er anders idd gevaar is voor knappende CD's. En 54X is meer herrie dan 40X ;)
nu snap ik waarom iedereen steeds zegt:ah met spelers die meer dan 40 speed zijn win je nix met snelheid
Inderdaad, het verschil tussen 40X en 50X CD-Speed is nihil. Het volledig overkopieren van een CD zal je misschien 30s besparen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
is het nu trouwens waar dat als ik een langzame cd speler samen met een snelle hdd op 1 flatcable doe dat de snelheid dan gereduceerd wordt van de snelle naar die van de langzame?

dus als me hdd een udma4 is en me cd speler udma 2 wordt de hdd automatisch udma2?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 04:30:
is het nu trouwens waar dat als ik een langzame cd speler samen met een snelle hdd op 1 flatcable doe dat de snelheid dan gereduceerd wordt van de snelle naar die van de langzame?

dus als me hdd een udma4 is en me cd speler udma2 wordt de hdd automatisch udma2?
nog geen antwoord gehad op mijn quote.....

offtopic: wie heeft deze spelertje OOK maar dan in het zwart? ik las ergens in search dat er op GoT er gemaild kon worden naar plextor dat er zogenaamd een kras op de front zat en of er een nieuwe front verkregen kon worden. O-) ik heb alles zwart, plextor is wit en past er dus niet bij.... de lite-on front heb ik zwart los gekocht voor 3,50. plextor verkoopt ze niet los. dus ik heb gemaild dat ik een zwart frontje heb en dat er tijdens de verzending ervan een kras op zit, volgens die GoT mensjes kregen ze na 4 dagen al een nieuw frontje zonder gemekker..... maar ik kan nergens een foto vinden van een ZWARTE PX-54TA, zelfs niet op plextor, er staat wel letterlijk speciale uitvoering bewel zwart, meer niet, overal op het net vind ik fotos van witte PX54TA. ik vraag me dus af of een zwarte variant wel bestaat? :?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand het? :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik breng dit ff opnieuw onder de aandacht en hoop op reacties :Y)
Pagina: 1