hoi,
ik heb een plextor cdspelertje gekocht 54 speed, en geinstalleerd
ik heb met NERO drivespeed gekeken hoe snel hij was, hij gaf 40 speed aan. via nero infotool kwam ik erachter dat de DMA niet aanstond bij de plextor. normaal gesproken hoef je dit niet in te stellen en doet windows dat automatisch door middel van detectie. ik dus handmatig in systeem>eigenschappen dma aangezet. nerospeed blijft zeggen 40 speed.( ook na de detect in gedrukt te hebben)
* ik heb in search gekeken en geen overeenkomstige info gevonden
* ik heb ook op http://www.plextor.be/ gekeken
- ik heb gekeken of ik zo een udma jumpertje op de achterkant van me speler heb (dus niet)
- de nero software is de laatste nieuwste update van de serie 5.5
- sisoft sandra beweert dat plextor even snel is als me cdbrander die 40 speed leest
-mobo is p4p800
- ben al in bios wezen kijken naar de udma, alles staat op auto
ik heb de cd speler van de pri flatcable los gehaald en op de sec aangesloten samen met mijn brander
dat hielp niets
hoe haal ik nu de 54 speed?
wat ben ik vergeten of weet ik (nog) niet ?
ik heb een plextor cdspelertje gekocht 54 speed, en geinstalleerd
ik heb met NERO drivespeed gekeken hoe snel hij was, hij gaf 40 speed aan. via nero infotool kwam ik erachter dat de DMA niet aanstond bij de plextor. normaal gesproken hoef je dit niet in te stellen en doet windows dat automatisch door middel van detectie. ik dus handmatig in systeem>eigenschappen dma aangezet. nerospeed blijft zeggen 40 speed.( ook na de detect in gedrukt te hebben)
* ik heb in search gekeken en geen overeenkomstige info gevonden
* ik heb ook op http://www.plextor.be/ gekeken
- ik heb gekeken of ik zo een udma jumpertje op de achterkant van me speler heb (dus niet)
- de nero software is de laatste nieuwste update van de serie 5.5
- sisoft sandra beweert dat plextor even snel is als me cdbrander die 40 speed leest
-mobo is p4p800
- ben al in bios wezen kijken naar de udma, alles staat op auto
ik heb de cd speler van de pri flatcable los gehaald en op de sec aangesloten samen met mijn brander
dat hielp niets
hoe haal ik nu de 54 speed?
wat ben ik vergeten of weet ik (nog) niet ?