Toon posts:

[PC3200] @200Mhz probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik own

Asus A7N8X Deluxe rev2.0 UB1007
AMD Athlon XP 3200+
ATI FireGL X1 @ 9700 Pro 410/710 (lekker boeiend!)
Soundblaster Audigy II
PCTV Pro
Promise ATA133 controller (PCI)
Chieftec 360W PSU (Matrix fileserver tower)
2x Maxtor 120GB
2x WD 80GB
1x Maxtor 30GB
DVD speler, DVD brander, CD brander.
Zalman CNPS7000A-Cu CPU cooler
Zalman ZM80C-HP +xtra fan vga cooler
5x coolermaster casefans met ledjes
Fancontroler
2x Coolermaster cooldrive 3
2x glowstring

En volgens Asus monitor.......
CPU Temp 31c
MB Temp 24c
+12v 12,416v
+5v 4,892v
+3,3v 3,392v
VCore 1,6v

Dit heeft altijd lekker gelopen op 2x512 Org Samsung PC2700 CAS2,5
totdat ik had besloten om toch maar eens PC3200 te kopen
dus ik haal een stel van die krengen namelijk
Twinmos PC3200 cas 2,5 met TDM chips van twinmos zelf dus?
en sindsdien heb ik heel veel BSODS van NTFS.SYS tot CT2K.SYS
elke keer weer wat anders dus echt een mem probleem.
Dus ik terug naar de winkel en mijn verhaal verteld,
Verteld de man achter de balie dat hij nog twinmos
met winbond ch5 chips heeft liggen.
(superservice! Computerland Eindhoven)
Dus ik met een smile op mn face naar huis met CH5jes :)
In het begin zag het er goed uit alles liep lekker en ja hoor
weeeer zon BSOD in Dual en single ch modes.
Ik heb alles op stnd mem timings enzo en het rare is dat als
ik het mem op 2,8V laat lopen veel minder last heb van die BSODs
Ik denk dus dat het aan mn voeding ligt maarja heeft pc3200 nou
echt zoveel meer nodig dan PC2700? lijkt me sterk! laat ik dit mem op 166Mhz lopen werkt het perfect! 8)7 (met TDM chips werkte het ook op 166Mhz!)

Toch maar een Antec True power 430W kopen?

Nog een raar probleem mn HP DJ 710C word niet herkend door xp wel
op mn tweede systeem (soltek P3 1Ghz)(beide XP Pro SP1 (EN)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al de tips en suggesties hierin doorgenomen (zoals voltages ietsje verhogen) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

post eens je voedings waardes ?
want niet alleen je mem gaat meer stroom verbruiken
maar ook je chipset + proc want die gaan ook op een hogere fsb lopen ;)
mare download speedfan eens
probeer ook de mem timings eens wat slapper te zetten

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen lees mijn post aub nog een keer goed door :) Mijn voltages staan erbij! en Balus is het niet zo dat dat mem op stnd timings en voltages gewoon moet werken?

Al mijn onderdelen staan hier boven vermeld, is mijn voeding te zwak voor deze config? mijn 5 volt lijn zit er net onder he 4,89v 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 13:40 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je vraagt toch om hulp? Ik geef jou de tip om o.a. de voltages te verhogen .. Zo kun je testen of het daarmee wel werkt. Zo ja, dan kun je bijvoorbeeld de voeding of het mobo verdenken. Ook kun je memtest draaien, zodat je in geval van fouten gewoon de reepjes moet omruilen, etc..etc..

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 28 October 2003 @ 13:36:
Je vraagt toch om hulp? Ik geef jou de tip om o.a. de voltages te verhogen .. Zo kun je testen of het daarmee wel werkt. Zo ja, dan kun je bijvoorbeeld de voeding of het mobo verdenken. Ook kun je memtest draaien, zodat je in geval van fouten gewoon de reepjes moet omruilen, etc..etc..
Haha bedankt voor je tip balus maaaaar moet dat mem niet gewoon werken op 2,6v? en zoals vermeld boven is mijn mem al omgerolen TDM > Winbond CH5!

En wat ook in mn topic staat is dat ik al met spanningen heb gespeeld!
:P

FF offtopic! >> Zit jij nou heel de dag achter tweakers? :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 13:45 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24
probeer eens een biosupdate naar de laatste versie van je mobo, als het dan nog blijft draai dan eens memtest 86 om te kijken of je geheugen niet gewoon brak is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 13:43:
maar moet dat mem niet gewoon werken op 2,6v?
Als dat volgens de SPD is, ja dan eigenlijk wel. Als dat niet zonder meer lukt, dan is er iets goed mis :) Tips te over in de troubleshooter.

Verwijderd

Topicstarter
Fanatic_FS schreef op 28 oktober 2003 @ 13:47:
probeer eens een biosupdate naar de laatste versie van je mobo, als het dan nog blijft draai dan eens memtest 86 om te kijken of je geheugen niet gewoon brak is.
Haha gaan we weer zoals vermeld boven heb ik de nwste bios (1007) en is het mem al eens gerolen en werkt het perfect op 166Mhz! maar niet op 200Mhz! op 2,8 loopt het stabieler dus minder bsods! |:(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

gerolen
:?

Maargoed, ruil het dan nog eens om, zoals eerder gezegd .. Wanneer het probleem daarmee nog niet is opgelost, dan moet je je aandacht gewoon op andere probleemgebieden vestigen. Voeding en/of moederbord bijvoorbeeld.

We kunnen verder echt niks voor je doen dan jou op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wijzen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:57:
[...]

Haha gaan we weer zoals vermeld boven heb ik de nwste bios (1007) en is het mem al eens gerolen en werkt het perfect op 166Mhz! maar niet op 200Mhz! op 2,8 loopt het stabieler dus minder bsods! |:(
probeer de laatste officiele bios eens en niet zo'n gemodde, zou best kunnen dat daar je prob zit

en die vcore is dat echt 1.6? want dat moet volgens mij 1.65 zijn, je weet maar nooit he :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Fanatic_FS op 28-10-2003 14:47 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb wel vaker gehoord dat PC3200 meer prik willen dan pc2700, juist omdat het met een snelheid van 166MHz geen problemen opleverd. Dus ik zou als ik jou was gewoon wat meer Vdd geven om op 200 MHz te kunnen lopen.

Of je een andere voeding nodig hebt, tja je waardes zijn normaal dus wat dat betreft moet het kunnen. Ik neem echter aan dat deze waardes zijn gemeten als het systeem idle is, ben eigenlijk meer benieuwd hoe die waardes zijn als je stressed. Als een bepaalde voedingslijn dan hard zakt (en dat lijkt me niet onwaarschijnlijk) kan dat ook die BDOD's veroorzaken. Je zou het misschien gewoon kunnen proberen door ergens een sterkere voeding te lenen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:58
Het is vrij normaal dat PC3200 geheugen een hogere spanning nodig heeft als PC2700. Omdat de snelheid omhoog gaat van 166 MHz naar 200 MHz (toename van 20%!) neemt ook de signaal-ruis verhouding toe. Hetzelfde zie je gebeuren bij een overklokte CPU, met meer spanning gaat het vaak net iets hoger/beter.

Ik heb hier overigens ook Twinmoss geheugen (PC3700), en daar zit een sticker op met het benodigde voltage. In mijn geval 2.7 Volt.

Twinmoss geeft zelfs garantie tot 2.9 Volt.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan thnx Domino en Turkish

Ik heb al verschillende versies biosen geprobeerd :) ook orginele.
Ik ga strax thuis ff met asus monitor loggen wat er gebeurd als ik 3dmarks draai.
Hmm laat mem wel op 2,9 lopen als dat helpt :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:23:
Kijk hier heb ik wat aan thnx Domino en Turkish

Ik heb al verschillende versies biosen geprobeerd :) ook orginele.
Ik ga strax thuis ff met asus monitor loggen wat er gebeurd als ik 3dmarks draai.
Hmm laat mem wel op 2,9 lopen als dat helpt :)
heb je toevallig al de cpuvcore al verhoogt ?
het kan natuurlijk ook in de proc liggen
ik neem ook aan dat je cpu van 2200 naar 1826
das dus een redelijke verhoging ;)
gooi die cpu vcore omhoog en probeer het dan nog eens

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

zie sig

Vddr omhoog

anders voeding met hoger wattage regelen, wat ik wel denk wat T is

Reken es uit hoeveel je aan die voeding hebt hangen qua wattage, je hebt er genoeg aanhangen zie ik.

ik heb een 450 wat voeding met ongeveer dezelfde spulletjes

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 23:48

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hoe heb je je geheugen nu ingesteld staan? Ik had ook problemen met dit bordje om op of over die 200 Mhz FSB te komen en daarbij was bij mij de mem instelling de boosdoener.

Op de een of andere manier gaat het mobo niet lekker met deze reepjes (heb er zelf drie, maar dan met BH5) op de "By SPD" instelling om. De handmatige instelling 2,5/3/3/11 deed wonderen! Ik zit zelf nu met strakkere timings te spelen (2/2/2/11) op hogere FSB's dan 200, maar vooral die "11" van de Active Precharge Delay is belangrijk.
Misschien kan het lager, maar ik zou hier maar eens mee beginnen ;) De blauwe schermen waren bij mij daarna verdwenen!

Zie ook:
A7N8X wil niet boven de 200FSB

Specs

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je geen sterkere voeding kunt regelen, moet je eens wat hdd's uittrekken;) ...en kijken of het dan wel werkt. En BTW, ik heb dezelfde kast, en dus dezelfde 360watt voeding lijkt me. En bij mij is de vcore dus ook 1,60volt, terwijl hij toch echt op 1,65 staat ingesteld!! ik ben van plan een Truepower 480/550 watt te kopen (zodra ik geld heb)

[ Voor 53% gewijzigd door defusion op 31-12-2003 00:51 ]

Pagina: 1