Sony Movieshaker (micromv) langzaam, is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

• Don Tom
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 13:57
Hallo,

Mijn vader heeft een micromv videocamera van sony waarbij hij het bijgeleverde programma movieshaker gebruikt. Reden hiervoor is dat dit programma automatisch de irritante stukjes stilstaand beeld tijdens sceneovergangen verwijderd, in tegenstelling tot andere programmas die ik geprobeerd heb (Pinnacle).

Het programma werkt echter zo langzaam dat het gewoon onwerkbaar is, en de computer ook regelmatig vastloopt, zoniet duurt het minuten voor het uberhaupt reageerd en uren om een film te maken. Het draait op een p4 2,4 met 256mb ram en een ati all in wonder 8500, op win xp pro.

xp geeft tijdens het gebruik van het programma constant aan dat de cpu usage rond de 100% ligt.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit programma? is dit normaal?
Zijn er alternatieve programma's die ook automatisch de sceneovergangen wegknippen? Heeft het zin om geheugen bij te prikken?

[ Voor 9% gewijzigd door Don Tom op 28-10-2003 02:24 ]

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 11:08

wasco

brightest crayon in the box

aan de specs kan het toch echt niet liggen zo dunkt het mij... of het zou de 256mb ram moeten zijn (mag misschien ietsje meer)

waar haalt het programma de beelden? vanop je harddeschijf of rechtstreeks vanop de camera (als dat al mogenlijk is met dat type)

ik ken er eigenlijk niks van maar misschien dat enkele analytische vragen de boel op gang helpen :-D

[ Voor 10% gewijzigd door wasco op 28-10-2003 02:24 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

• Don Tom
wasco schreef op 28 October 2003 @ 02:24:
aan de specs kan het toch echt niet liggen zo dunkt het mij..

waar haalt het programma de beelden? vanop je harddeschijf of rechtstreeks vanop de camera (als dat al mogenlijk is met dat type)

ik ken er eigenlijk niks van maar misschien dat enkele analytische vragen de boel op gang helpen :-D
Het programma werkt zowel langzaam met het werken vanaf de camera (via firewire poort op de ati kaart) als bij het werken met reeds op de harddisk aanwezige films. Aan de verbinding met de camera ligt het dus niet.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

Beeldbewerking is gewoon heel erg zwaar voor je systeem. Ik heb een XP Barton 2500+ op een nForce 2 plank met 512MB geheugen in dual-channel en bij mij gaat het ook langzaam. Alleen met Windows Moviemaker gaat het echt snel, maar die heeft dan ook maaar heel erg weinig functies. Dus gebruik ik Premiere (het andere uiterste) en heb ik het geduld om wat meer te wachten.

Die 256MB geheugen zullen het hem echter bij jou wel doen. 128MB is minimaal vereist, 256MB is aanbevolen en aangezien filmbewerking niet echt een standaard taak is zal ik zeker nog wat meer geheugen aanbevelen (gebruik je ook zeker wel).

Ceci n'est pas une signature!

• Don Tom
Toch maar eens wat geheugen bijbestellen...