• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 14:27

wasco

brightest crayon in the box

Topicstarter
Met de recente opmars van de hoogwaardigere, veel-lijnen, kleurenschermpjes mét stabiele witte achtergrond heb ik zoiets van... jah, perfecte omgeving om een boek te lezen! Bv op mijn Nokia 6610 kunnen er makkelijk een lijn of 8 in een klein maar leesbaar lettertypje. Ik zag vandaag ergens op het net een java-applicatie die waarachtig een boek omsloot, maar spijtig genoeg was het boek zelf in één of andere oost-europese taal geschreven, dus veel nuttigs betekende dat ook allemaal niet.

Nu weet ik niet of er hier programmeerhelden zijn op tweakers maar volgens mij zit er wel een markt in. Je maakt een universele java-applicatie voor gsm, das een reeks standaarden dus das lekker meegenomen. Die applicatie kan dan bij het compilen steeds weer een andere boek opnemen in zichzelf en zo kunnen we een aantal klassieke werken meenemen op locatie lijkt me zo..
Zijn er enige bedenkingen?
Ik denk hierbij aan bestandsgrootte enzo, weet niet goed of dat een potentieel probleem kan zijn.

Allesinds zegt het me wel iets. Jullie??

wasco [the brightest crayon in the box]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 20:28

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

behalve bestandsgrootte zit ik ook te denken aan de beperking om hoofdpijnpoeders mee te laten sturen over het gsm netwerk.. kortom ik krijg al koppijn als ik er aan denk dat ik meer dan een paar woordjes op zo'n kloterig schermpje moet lezen, laat staan een heel boek.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• wasco

wasco

Topicstarter
we kunnen er op de paar pagina's een naaktprentje tussenstoppen om de aandacht terug te krijgen :)

Eneuh, buiten boeken moeten er toch nog een enorm aantal nuttige/handige applicaties zijn die je wel op je gsm wil?

offtopic: btw, weet er iemand op welke manier zo'n java-games zen highscores bijhoudt. Kan daar bijvoorbeeld meer informatie ingestopt worden? en kan die informatie van buitenaf (via wap ofzow) ingegeven worden? Denk bijvoorbeeld aan een voetbalkalender waar je de standen van kan updaten na het weekend, zodat je steeds de uitslagen en doelpuntenmakers etc bij de hand hebt.

[ Voor 73% gewijzigd door wasco op 28-10-2003 02:20 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Met de SonyEricsson P800 kan je een java programma-tje downen, waarmee je eBooks kan lezen...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

wasco schreef op 28 October 2003 @ 02:16:
offtopic: btw, weet er iemand op welke manier zo'n java-games zen highscores bijhoudt. Kan daar bijvoorbeeld meer informatie ingestopt worden? en kan die informatie van buitenaf (via wap ofzow) ingegeven worden? Denk bijvoorbeeld aan een voetbalkalender waar je de standen van kan updaten na het weekend, zodat je steeds de uitslagen en doelpuntenmakers etc bij de hand hebt.
Het is mogelijk om vanuit een midlet gegevens op te slaan op de telefoon. Is een beetje een cookies achtig systeem. Verder kan je vanuit een midlet verbindingingen maken via http over tcp of udp, dus het is mogelijk informatie te updaten en op te slaan in de telefoon.

Verwijderd

Heb zelf het programmaatje MicroReader voor de siemens telefoons op mijn S55 staan die perfect werkt. Heb er al meerdere boeken op gelezen in de trein en andere plaatsen. Hij onthoud wanneer je het programma afsluit waar je gebleven bent en start daar ook weer op. Je kan zoeken op woorden in de tekst en je kan bladeren per pagina of per regel.

Omdat de s55 maar 1 mb geheugen heeft zit dat snel vol dus als je grotere boeken wilt lezen zul je die moeten opsplitsen in kleinere delen om mee te kunnen nemen.
Bestandsformaat is .txt

http://midlet.org/category.jsp?parentLevel=281

• wasco

wasco

Topicstarter
Dat ziet er heel leuk uit! Bestaat zoiets ook voor nokia 40-series? (waaronder dus men 6610 zit)

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 08:47
Hier is de homepage van de maker van microreader:

http://home.c2i.net/thvoslef/midlets/

Daar staan ook andere versies op, misschien ook wel voor de nokia.
Pagina: 1