Toon posts:

Windows 98(se) en 512mb

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af, maakt windows 98 wel 100% gebruik van 512mb? Sommige beweren dat hij maar tot 196mb gebruikt. Ik kon in search niks bruikbaars vinden, en op microsoft kon ik ook geen goeie documentatie vinden, heeft iemand die wel?

Kortom:
- Maakt windows 100% gebruik an 512mb?
- weet iemand er een microsoft documentatie van?

Bedankt!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
windows 98 kan tot 512mb ram aansturen, daarboven boot ie niet eens

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Wok

Dakloos...

In de search is hier wel wat over te vinden:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Wel geef ik toe dat meningen hierover verdeeld zijn: de een zegt dat meer dan 128MB problematich kan zijn, terwijl anderen weer over een limiet van 384MB reppen.

Zelf heb ik tot anderhalf jaar geleden ook Win98 (SE) gedraaid met 512MB en dat werkte prima!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Volgens mij kan je best meer dan 512 MB geheugen gebruiken onder Windows 98, maar je moet eerst je settings wat aanpassen:

http://support.microsoft....3/9/12.asp&NoWebContent=1

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb win98se met 768mb intern gedraaid alleen werd hier nooit geheel gebruik van gemaakt omdat ik het alleen voor oude dos spellen gebruikte

maar win2k maakt ook nooit gebruik van de volle 768mb, ook toen ik nog 512 mb had werd dit nooit geheel door windows gebruikt eigelijk, ook niet als ik een stuk of 20 foto's open had staan in Ulead photo impact

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er zijn zat topics geweest over Win98 en veel RAM... maar aangezien de search brak is: niet meer... * Fludizz loopt achter
Er schijnt een of andere update voor nodig te zijn om win98 het volledige ram kan gebruiken, staat wel erges op Microsoft.com onder support vermoed ik...

Het kan in ieder geval wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Fludizz op 27-10-2003 23:51 ]

Verwijderd

Dawai schreef op 27 October 2003 @ 23:49:
Volgens mij kan je best meer dan 512 MB geheugen gebruiken onder Windows 98, maar je moet eerst je settings wat aanpassen:

http://support.microsoft....3/9/12.asp&NoWebContent=1
Dan functioneert je Windows nog steeds klote, heb een keer een bak gebouwd met 2x 512MB PC133 Kingston ValueRam en bovenstaande instellingen erin gegooid.
Windows startte prima op, maar in 3DMark vloog ie er al uit op het moment dat ie Test1 wilde draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows 98 ooit eens op een bak gezet met 1GB ram. werkt verder perfect. Is een beetje overkill maar werkt zonder er wat aan te veranderen.
Maar heb windows 98 nooit meer dan een paar honderd MB zien gebruiken...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik had ook een Windows 98SE bak gehad met 512MB erin. Heb het iig nooit meegemaakt dat er meer dan 220 MB RAM werd gebruikt, dus heb ik er uiteindelijk 256MB uitgehaald en heb niks van performanceloss gemerkt :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

ik draai win 98 SE met 768 MB. en draait echt als een trein

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ja, het kan.
Ja, het is te vinden.

:P

Gewoon even zoeken, hier is genoeg over te vinden. En de linkjes zijn ook al gegeven. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.