[XP]Na booten werkt explorer pas na 3 minuten

Pagina: 1
Acties:

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 17:42
Hallo, ik heb al gezocht op GOT maar ik kon niets vinden wat hier op leek.
Ik zal het probleem zo kompleet mogelijk proberen te omscrijven.

Het gaat om een gloednieuw AMD systeem(spec's onderaan).

Als de pc is opgestart en je ziet het scherm waar je een account uit kan kiezen klik ik op mijn(administrator rechten) account. De computer start snel dor naar de desktop de virusscanner springt aan en alles ziet er goed uit. Echter als ik op deze computer klik of gewoon een explorer scherm start komt er zo'n animatie van een zaklamp die een mapje zoekt. Je kent het mischien wel van als je ee netwerk map zoekt ofzo. (deze pc zit op geen enkel netwerk aangesloten en alle netwerkkaarten zijn uitgeschakeld) Dit duurt een minuut of drie(!) waarna gewoon de exploror verschijnt en ik gewoon door mappen kan bladeren etc.
Merkwaardig is dat ik tijdens dat dit gebeurt gewoon applicaties kan starten en gebruiken. Ook taskmaneger geeft aan dat er geen proc tijd wordt gebruikt tijdens dit "zoeken" en in de proces list valt ook geen enkel procces op door veel proc tijd of veel HD gebruik etc. Mijn vraag is dus weten jullie hier meer van. Ik kan zeggen dat ik zelf niet de eerste de beste noob op pc gebied ben maar zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Nog even de spec's:

Amd Athlon 2600+
Asus A7N8X Deluxe(on board geluidskaart gebruikt, netwerkkaarten staan uit)
1024MB(2* 512, 166Mhz)
Asus V9520 (FX5200)
Dynalink 128K intern ISDN (ingeschakeld)
Hierop draait:
Windows XP NL met SP1 en alle crittical updates van WU
nVidia nForce 2.64
nVidia 45.23 WHQL
Norton Antivirus 2003(laatste updates full system scan geen virus)
Add aware 6.0 (full scan helemaal schoon)
Diskeeper 8.0 (geen schedules geplanned alles alles gedraait ook inc boot time defrag)
Op dit systeem is na veel proberen is inmiddels uitgeschakeld:
-taakplanner(alle taken ook verwijdert)
-System Restore
-remote regestry service
Automatic updates staat op eerst vragen voor ie uberbaubt wat gaat doen
Alle autoplay features van alle apparaten staat op uit of geen actie
Voor al deze dingen geld dat toen het aan stond of nog niet klaar was dat ie het ook.

plz help mij ik weet het echt niet meer :'(

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Mijn gok is NAV 2003..
Veel mensen hebben/hadden last van soortgelijk probleem.
XP boot op, alles lijkt ok te zijn, maar explorer e.d. heeft er geen zin in.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 06:47
Ikweenie of je een netwerk kaart hebt maar als dat wel het geval is meot je proberen het IP adres handmatig in te stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 00:15:
Mijn gok is NAV 2003..
Veel mensen hebben/hadden last van soortgelijk probleem.
XP boot op, alles lijkt ok te zijn, maar explorer e.d. heeft er geen zin in.
Ik gok wel meer, ik weet dat het nav2003 is in combinatie met firewall software.

• darthdrinker
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:26:
[...]

Ik gok wel meer, ik weet dat het nav2003 is in combinatie met firewall software.
Er staat geen firewall software op geinstalleerden ook de windows xp firewall staat uit. Ik draai op een anders pc gewoon XP met VAV 2003 en dat geeft totaal geen problemen. Ik snap er niks van.

[ Voor 3% gewijzigd door darthdrinker op 28-10-2003 10:06 ]

Verwijderd

darthdrinker schreef op 28 oktober 2003 @ 10:05:
[...]

Er staat geen firewall software op geinstalleerden ook de windows xp firewall staat uit. Ik draai op een anders pc gewoon XP met VAV 2003 en dat geeft totaal geen problemen. Ik snap er niks van.
Het is niet software firewall gerelateerd, dat is getest door Symantec zelf..
En de ander zal wel weer wat anders zeggen, dat is het allemaal niet, want ik 'was erbij' toen Symantec dit allemaal heeft lopen testen en dat bleek het allemaal niet te zijn, ze weten afaik nog steeds niet hoe en wat.

Ik zou toch eens NAV2003 ervan gooien om te kijken of dat helpt.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eerst eens met "msconfig" alle norton services uit te zetten bij opstarten.
ccap etc.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• darthdrinker
Ik zal het direct proberen, ik denk niet dat het daar aan ligt maargoed we zullen wel zien. Probleem is ook dat ik die computer niet in mijn huis heb staan dus ik moet dat remote oplossen...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb een service van norton uit gezet en toen liep het een stuk sneller.
Ga naar 'Uitvoeren...' en typ dan 'services.msc'. Schakel nu 'Norton Unerase Protection' uit en start je pc opnieuw.
In mijn geval hielp dit een heel stuk. En ik heb niks aan die protection, aangezien ik het niet gebruik. :)
Je kan kijken of de Norton Unerase Protection aan staat in de opties van de prullenbak.

[ Voor 19% gewijzigd door _the_crow_ op 28-10-2003 22:37 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• darthdrinker
oke, ik heb nu zelf de oplossing gevonden voor dit probleem dus dat wou ik bij deze nog even melden.

Het probleem lag bij een fout in MSN messenger die niet goed wilde werken en daarom het hele systeem ophield. Het is de pc van mijn vader en aangezien die toch geen msn account heeft heb ik het uitgezet. Maar ook dat wou niet helpen. Ik heb toen MSN messenger 6.1 geinstalleerd en die laten opstarten in plaats van de orginele messenger die bij XP zit. Hierna start ie vlekkeloos op en kan ik direct explorer gebruiken zonder dat ik eerst 3-4 minuten moet wachten. Raar maar waar zou ik zeggen.

ig bedankt voor alle reacties, nog ff tussen twee haakjes het had dus helemaal niets met Norton Anti Virus(NAV) 2003 te maken. :)

Pagina: 1