[Ti4200] Gaat ie dood?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een Point of View Geforce4 Ti4200 (64 MB geheugen). Hierop zit een iiyama 17 inch monitor (waarvan de kabel defect is). Ik heb het probleem dat met alles wat ik doe (ook gewoon op de windows desktop) en het is het duidelijkst te zien met een donkere ondergrond, dat er een aantal heldere lijnen over het beeld lopen zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant. Het centrum is dus goed!

Ik heb de monitorkabel vervangen maar dit loste het niet op. Ik vrees dat het aan de videokaart ligt aangezien:

- het probleem verplaatst als ik het beeld met de monitor instel/wijzig (via OSD)
- met een koud systeem lijkt het probleem niet aanwezig te zijn
- met een koude of warme monitor lijkt het probleem aanwezig te zijn als het systeem warm is.

Verdere specificaties:

- AMD Athlon XP 2400+
- Asus A7N8X-X moederbord (nForce2 400)
- 512 MB PC2700 (single channel) geheugen (merk: Samsung)
- Point of View Geforce4 Ti4200 64 MB
- SoundBlaster Audigy
- MSI 32x12x40x brander
- WD 120 GB harddisk 8MB
- Lite-On DVD speler
- Aopen 300 watt voeding en behuizing

Het lijkt mij zo klaar als een klontje dat het vanuit de videokaart komt. Ik heb geprobeerd instellingen te veranderen als: AGP fast write (aan/uit), Sideband Addressing (aan/uit), Memory timings op safe, CPU instellingen op optimal ipv aggressive, BIOS update, AGP op 2x (zelfs 1x geprobeerd).

Dit loste het allemaal niet op, het maakte het zelfs niets beter. Ik heb het dan ook weer op mijn oude instellingen terug gezet.

Weet iemand nog iets wat ik kan doen? Alles is welkom, ook het bericht retourtje winkel ;)

Thanks!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Videokaartje bij iemand anders in zijn pc en op zijn monitor proberen en daaruit je conclusies trekken B)

[ Voor 21% gewijzigd door Ossenaar op 27-10-2003 22:55 ]

De kick van Electric!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
of een andere monitor op jouw pc aansluiten :P
hoef je niks open te schroeven

TheS4ndm4n#1919

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je hebt ook andere (oudere?) drivers geprobeerd?

Er waren ook drivers waarmee mijn S3 Virge ultravaag ging doen :P Da's dan wel een paar jaar terug, maar misschien toch het proberen waard...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Heb je al een BIOS update voor je kaart geprobeerd?

Overigens lijkt mij de kans het grootst dat ie gewoon dood is. Je kunt het idd even testen met een andere monitor cq. videokaart.

(@ dreeke: een S3 die niet vaag doet is nieuw voor mij :D)

[ Voor 15% gewijzigd door tweakerbee op 27-10-2003 23:00 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
@ Dreeke:
Lijkt me sterk hoor, als het probleem is ontstaan doordat er nieuwe drivers zijn geinstalleerd is het logisch maar spontaan lijkt me niet.

@ LinuxUser:
Gewoon de kaart in een andere pc stoppen, dat weet je het gelijk zeker :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
op een samsung monitor heb ik het zelfde probleem. ik ga de kaart nog even op een ander mobo proberen (jetway voor de liefhebbers onder ons ;)) en kijk dan of het toch een retourtje norrod wordt...

Overigens, ik gebruik nu de 52.16 drivers. Ik heb gekeken of het fannetje op de GPU nog draaid maar daar is niets mis mee. Die draait gewoon. Verder ook geen vage dingen te zien aan de kaart zelf. Fannetje schoongemaakt en opnieuw geprobeerd: geen resultaat.

Bovenstaande probeer ik nog even :)

[ Voor 44% gewijzigd door LollieStick op 27-10-2003 23:23 ]

Pagina: 1