Toon posts:

[ti4200] Direct-X 9?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende pc thuis staan:

Mobo: msi 648 max
Cpu: p4, 2,4 ghz 533 mhz fsb
Mem: 1x 512 ddr pc2700 Samsung cl2,5
Gpu: Pixelview GF4 ti4200 128 mb (vivo etc.)

Nou was ik benieuw (en ja ik heb de search knop gebruikt, maar nix relevants kunnen vinden...) of er mss 1 of andere update is zodat deze kaart ook direct-x 9 kan draaien.

Ja, kan ie... weet ik! maar niet helemaal, want ik heb nu direct-x 9.0b geinstalleerd en ik kan tot nu toe alle spellen wel spelen, maar bijv. bij 3dmark03 kan ik de laatste game niet draaien (mother nature?) en ook pixelshader doet ie niet en ook 60 sounds pakt ie niet...

http://service.futuremark.com/compare?2k3=1460561

Hijs wel beetje (?) overgeklokt en ik weet dat ik eigenlijk wel een nieuwe kaart zou kunnen gebruiken, maar als er dus iets is van een bios-update of flash zodat ie wel direct-x kan draainen: graag :Y)

ps. ik wil ook een nieuw mobo+cpu+kast etc, maar 't budget is niet toereikend :P

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Kort maar krachtig : Nee
De gf4 ti 4200 chip mist wat essentiele dingen in zun ontwerp om volledig dx9 compatibel te zijn en dit zou je helaas niet kunnen patchen of updaten met een driver :(

De kick van Electric!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

dat komt omdat die kaart DX9 compliant is, maar ondersteunt niet alle DX9 features.
O.a nature en zo. Als je n DX9 kaart wil moet je n FX kopen of n Radeon 9600 of zo.

edit:
ossenaar was me voor

[ Voor 11% gewijzigd door bratos op 27-10-2003 22:55 ]

eerst kijken dan zeiken

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GF4-Ti4x00 kaarten zijn allemaal DirectX 8.1 afaik. En sinds 3DMark2003 ook wat DirectX 9 spul gebruikt kan het zijn dat sommige dingen worden overgeslagen in benches, en/of softwarematig worden afgespeeld in de demo.

DirectX 9/verder heeft geen nut, en mbv een Video BIOS update oid helpt ook niks. De hardware van de GPU is nou eenmaal zo :)

C:\>_

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:07

SkyStreaker

Move on up!

Helaas, ik heb een ti4200 OTES van Abit. Juist die heb ik gekocht omdat ie 8.1 volledig ondersteunt en enigzins 9.0.
Over video-bios updates gesproken, waar kan ik dergelijk spul vinden? Ik vind namelijk alleen drivers en meer niet.

Nou jaaaaaa. Een BIOS-update zou wel dingen gedeeltelijk kunnen ondersteunen dmv. emulatie meende ik, kan het fout hebben natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 27-10-2003 22:58 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
je kaart kan geen DX9, maar met drivers en heel veel CPU en GPU power is het wel te simmuleren.

voor hardwarematige DX9 (en dus een fps >10 bij dx 9 effecten) moet je een GF FX of een Ati Radeon 9xx0 hebben (ik raad de laatste aan)

TheS4ndm4n#1919

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Ati radeon 9200 is toch echt DX8.1:
Four parallel rendering pipelines
process up to 1.1 billion pixels per second
• Full support for DirectX® 8.1 programmable
pixel and vertex shaders in hardware

Zie o.a. www.club-3d.nl

maw: niet elke Radeon is DX9 (dacht ik voorheen ook)

[ Voor 12% gewijzigd door bratos op 27-10-2003 23:06 ]

eerst kijken dan zeiken

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
tranztaz schreef op 27 October 2003 @ 22:57:
Nou jaaaaaa. Een BIOS-update zou wel dingen gedeeltelijk kunnen ondersteunen dmv. emulatie meende ik, kan het fout hebben natuurlijk.
Al zou het kunnen, wat is het nut?

Als een kaart een bepaalde DirectX instructie niet kent, dan lijkt het mij vrij logisch dat het dan via de CPU moet gaan, die dat dan berekend en terug stuurt naar de GPU die er van weer verder mee werkt.

En een hele instructie in een BIOS stoppen kan niet echt lijkt mij, daarvoor heb je teveel data nodig. Met een programma kan het vaak wel, maar praktisch is anders natuurlijk.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
ah en zou ik dan met heel veel cpu en gpu wel direct-x 9 kunnen simuleren, of gebeurt dat nu al?

't is ook niet mogelijk om met een programma als rivatuner (waarmee is momenteel is overgeklokt :Y) ) iets uit te halen waardoor ik de laatste tests wel zou kunnen draaien?

edit: ik zou dus aquamark ook met geen enkele mogelijkheid kunnen draaien? :(

edit2: heb ook google er ff op af gestuurd (binnenkort aandelen kopen =D) en daar vond ie wel dat er een ti4200 met direct-x 9 ondersteuning was of is dit dan een ti4280? of is dat weer wat anders?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 23:22 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Het wordt al gemuleerd, alleen gedeeltelijk, shaderoperaties, kan je volgens mij niet emuleren, Daarom werkt de PS 2 test bijv. niet. Verder is 3D-mark erg kieskeurig

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
ff een kickje...

ik ben nog steeds op zoek naar de patch waarmee ik 3dmark2001 kan runnen, want hij zegt nu dat hij geen direct-X8 kan vinden...
Application info
----------------

Name 3DMark2001 SE
Build 300

Error log
---------

DirectX8 not installed.

System info available: yes
Project available: no

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 00:00:
ff een kickje...

ik ben nog steeds op zoek naar de patch waarmee ik 3dmark2001 kan runnen, want hij zegt nu dat hij geen direct-X8 kan vinden...

[...]
Je moet de versie/patch 3.3 hebben.

• 3DMark®2001 SE (build 330) Download
http://www.futuremark.com/download/?3dmark2001.shtml
:)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Patch downloaden van de 3D Mark site (Build 330), dan doet ie het wel met DX9

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1