Toon posts:

PC opeens uit, en gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn avond begint weer lekker,

Ik Instaleer C&C generals, start het spel en na 30sec valt mn hele systeem gewoon uit:S
Ik d8 mn hond heeft vast de stekker eruit gelopen.. maar nee hoor stekker zit er nog in maar mn PC gaat niet meer aan.

Ik heb al een andere voeding geprobeerd, VGA, geheugen etc verwijderd maar hij slaat niet aan. Heel soms krijgen de fannetjes even stroom maar het gaat gelijk weer uit.

Ik denk dat mn mobo Dood is? of heeft iemand anders een idee wat er mis kan zijn? :'( :'(

"Mijn Systeem"

Epox 8RDA+
XP2500
512mb
radeon 9200
Q-tec 550watt (Ook al andere voeding getest, zonder resultaat)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

geheugen al getest met een opstartflappy?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 21:31:
Heel soms krijgen de fannetjes even stroom maar het gaat gelijk weer uit.
Probeer eens met een andere processor.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
weet niet of dat bord overheat protection heeft zoals bij de asus a7n8x, maar daar lag het bij mij aan, hij slaat even aan, maar gaat daarna uit omdat hij te warm wordt (was omdat de fan er scheef op zat bij mij), bij jou misschien dus fan losgegaan op een of andere manier?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo even mn Duron 1300 proberen.
Als ik de ATX stekker los maak, en er dan weer opzet dan draaien de fannetjes 1tel en dan gaat het hele zaakje weer uit. Als ik daarna de power button weer indruk gebeurd er niets.

(Ik heb nu alleen een Cpu aangeloten om te testen)

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Waarschijnlijk mobo of voeding... Heel misschien je processor.

Probeer het volgende:

Trek de spanningskabel van voeding naar moederbord los en zoek naar een groen en een zwart draadje naast elkaar. Doe dan die twee kortsluiten met een tangetje ofzo. Hiermee simuleer je een power on. Als de fan van de voeding dan gewoon begint te draaien ligt het probleem waarschijnlijk bij je mobo. Doet ie niets dan is je voeding dood.

Als je voeding gaat draaien (dus goed is) kan je ff checken of het misschien aan je proc ligt. Simpele test:
Haal proc eruit maar sluit wel een case fan aan (of de CPU fan) en zet dan je pc aan. Beeld geven zal ie niet (geen proc, duh) maar als dan de fan(s) wel gaan draaien dan is het je proc. Doen de fans het dan nog niet is het je mobo.

Succes.

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34
Ik heb met een ander Epox-bordje een keer dezelfde problemen gehad. Startte alleen nog op na een harde bios-reset (jumpertje).

• bverwijs
@ MTops
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 21:31:
Ik heb al een andere voeding geprobeerd...
Is dus al getest. Klinkt bij mij meer als processor.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Processor kan, alleen hoort je PC dan wel aan te gaan. Dus ik denk eerder je moederbord.

Profile

• MTops

MTops

Just being me...

Processor is een mogelijkheid. Heb het eerder gehad.

(sorry, khad niet gezien dat je al een andere voeding had geprobeerd. Probeer mijn tweede test om te kijken of het probleem bij je mobo of proc ligt)

Verwijderd

Topicstarter
Zonder cpu gaat hij wel aan, want het schermpje (rechtsonder bij epox) gaat dan gewoon aan.. dus ik kan er vanuit gaan dat mn CPU van de 1 op de andere dag gewoon dood gaat? het spul is 2weken oud en is niet over-geclockt..

• bverwijs
misschien heeft de koeler het begeven en is de proc doorgebrandt. Ga gewoon terug naar de zaak waar je het gekocht hebt, en probeer het op garantie te gooien.

• MTops

MTops

Just being me...

Alles kan. Leeftijd maakt geen zak uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, het is dus de cpu.. met de Duron gaat gaat mn mobo gewoon aan. Ik heb het spul bij Alternate gehaald en dat is voor mij 110km rijden heen en 110 terug :(

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 14:44

Erikie

www.erikie.nl

offtopic:
domme opmerking
ach.. die durons kosten geen drol.. 'k zou gewoon ergens een nieuwe halen (en misschien nog een snellere.) of gooi er een xp in?! (xp2000 voor 66 euro)

[ Voor 15% gewijzigd door Erikie op 28-10-2003 15:16 ]

traktor scratch!

Verwijderd

Erikie schreef op 28 October 2003 @ 14:30:
ach.. die durons kosten geen drol.. 'k zou gewoon ergens een nieuwe halen (en misschien nog een snellere.) of gooi er een xp in?! (xp2000 voor 66 euro)
eric lezen hij had een xp 2500!!!!!!!!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 14:44

Erikie

www.erikie.nl

offtopic:
oops.. je hebt gelijk. 'duron' is een beetje blijven hangen uit een vorige topique...

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het niet nodig om een nieuw topic te openen voor deze vraag,

Ik heb net het laatste bios geflasht (met suc6 :D) dus ik d8 laat ik mn 2500+ weer even uit zn grafkistje halen.
eenmaal geinstaleerd op het moederbord druk ik met mn ogen dicht op de Power knop.. en wat gebeurd er? Hij blijft aan :D
Maar daar komt probleem nummer2: Het moederbord blijft een C1 error geven. Dit doet hij niet met de duron (Ook niet na de bios flash)

Nu vraag ik mij af, is mn CPU gewoon dood en kan ik hem weer begraven, of is dit een geval Brak geheugen? Het is 333mhz oem geheugen. Ik kan helaas geen ander geheugen testen, en het is zonde om een nieuwe cpu te kopen als het geheugen gewoon brak is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick*

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

en wat is een C1 error?

Blog (Linux-related)

Verwijderd