Toon posts:

Video capture drops frames, tuner capture niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ben ik in WinDVR3 wat video opnamen aan het capturen met mijn Club3D Radeon 9200 Vivo. Drie scenes zonder problemen opgenomen. Wil ik de vierde beginnen heb ik ineens een haperend beeld: dropped frames.

Laatst had ik al eens problemen met de Maxtor 20gB ATA66 in dit systeem, de snelheid was eruit, niet alleen bij cappen, ook bij werken met Windows, een spel laden duurde twee keer zolang en dergelijke. Toen heb ik hem leeg gehaald, opnieuw gepartitioneerd, en hij deed het weer als vanouds.

Dus hetzelfde nog maar eens gedaan. Nu even WindowsXP geinstalleerd, nieuwste ATi drivers en weer proberen. De S-VHS in van de videokaart is dus aangesloten op de S-VHS uit van de S-VHS videorecorder. En nou komt het. Weergeven (met of zonder opnemen) van beeld van de VCR tuner of de satelliet tuner is vlekkeloos. Ga ik een video starten dan begint het beeld te haperen van wat heb ik jou daar. Met of zonder dat ik opneem.

Wat volgt is dat een opname van beeld geleverd door de VCR/satelliet tuner ook in orde is, een opname van beeld van de band een drama word. Terwijl de videoband op zich goed is, op de tv loopt het beeld gewoon door.

Begin ik op te nemen van de tuner en druk dan op afspelen, is de opname perfect tot de band gaat lopen.

Hier snap ik nou helemaal niks van. Tot vandaag heb ik al heel wat scenes van video gecaptured en steeds zonder problemen.