[VBA ACCESS 2K] Login info bij openen SQL tabel

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36
In VBA van Access 2k open ik een gekoppelde SQL tabel. Bij het starten van de procedure, vraagt Access/SQL server vervolgens om aanmeldings-id en wachtwoord. Ik weet dat je de gekoppelde tabel kunt voorzien van login en pw, maar de toegang verschilt (schrijfrechten vs readonly) onder bepaalde omstandigheden.

Hoe geef ik de accountinfo mee bij het openen van de betreffende SQL tabel in VBA? :?

Het lijkt me simpel, maar ik zoek me wezenloos in de help en Google, zonder resultaat.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Volgens mij kan je dat in je workspace aangeven, ook wel werkgroup bestand hij hiervoor gebruikt.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij geef je de account info mee bij het openen van de Connection. Met die connection (en de daarbij horende rechten), open je vervolgens de tabel die je wilt.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Dielie
Iets concreter, want mijn vraag is nog niet beantwoord:

strsql_tv = "select * from Tbl_Omzet_per_object_per_dag"
Set rs_tv = CurrentDb.OpenRecordset(strsql_tv)

En dan vraagt Access/SQL om een login en password om toegang te krijgen tot de betreffende tabel. Het is overigens zo, dat de login info moet variëren, afhankelijk van de routine die ik wil draaien. Soms met schrijfrechten, soms alleen readonly. Hoe kan ik de account info voor SQL telkens meegeven, zodat Access er niet om gaat prompten?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Het lijkt erop dat je SQL Server benadert via DAO routines, volgens mij kun je beter eens in de help zoeken naar ADO. Dat is de beste manier (van de 2) om met een SQL Server te werken. DAO heeft geen mogelijkheden om userinfo op te geven, ADO wel.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Dielie
Hoewel het probleem inmiddels is opgelost (naja, meer bypass), ga ik wel es bekijken hoe ADO in elkaar steekt.

Van een collega heb ik inmiddels een een formulier en tabel gekregen met bijbehorende VBA coding, die de koppeling automatisch tot stand brengt. Wat echter niet lukt, is die account info laten variëren. Maar wellicht kan dat wel via ADO. Thx!
Pagina: 1