Toon posts:

[Chello] Ip adress veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb ong. 4 jaar mijn chello account en ik wou wel eens een nieuw ip adress om dat ik op verschilende counter-strike servers geband ben en door script kiddie's die op mijn ip draaien :(. maar goed het zit zo ik heb een router Vigor2200 Series waar me modem is op aangesloten. maar ik kan nergens in de configs vinden hoe ik het ip kan veranderen. + ik ben me chello gegevens kwijt.
ik heb ook het modem gereset maar had geen verandering. router is ook al meerdere malen gereset ook geen verandering.

Router Specs:
Model
: Vigor2200 Series
Firmware Version
: v2.3.6
Build Date/Time
: Wed Apr 9 15:45:5.51 2003
LAN MAC Address
: 00-50-7F-01-71-8B

PC specs : Amd Athlon XP 2400 , Windows 2003 Web edition build 3790 rtm

wie o wie kan me met die probleem helpen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 20:52:
ik ben me chello gegevens kwijt.
eerst die info eens zien te achterhalen ;)
als je in een regio zit waar je een ip krijgt adhv je MAC adres zou je wellicht kunnen proberen om een ander MAC adres in te vullen (daar waar je je MAC faked) modem en dan naar provisioning.upc.nl gaan, gegevens invullen en klaar. Vaak krijg je dan een ander ip.

Andere mogelijkheid is om even met chello te bellen :)

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 18:21
ander netwerkkaart of idd ander mac adres is voldoende .
wel eerst de oude vrijgeven !
zwello doet niets met de reg van de mac adressen. :Z
Ik zit al 3 jaar op een ander mac adres dan zij aanleverde. O-)
nooit wat van gehoort :)

ff kijken wat ze met jou doen als ik jou mac adres invul op de router >:)

[ Voor 15% gewijzigd door fazertje op 27-10-2003 21:03 ]

Verwijderd

Bij mij in flevoland word het wel opbasis van MAC adress gebaseerd en als je een ander MAC adress gebruikt kan je het wel vergeten. je kan een ander MAc adress overnemen van een NIC die je hebt en dan chello bellen dat je een nieuw NIC hebt gekocht omdat de oude kapot is. dan krijg je een nieuw IP.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 21:14
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 21:12:
Bij mij in flevoland word het wel opbasis van MAC adress gebaseerd en als je een ander MAC adress gebruikt kan je het wel vergeten. je kan een ander MAc adress overnemen van een NIC die je hebt en dan chello bellen dat je een nieuw NIC hebt gekocht omdat de oude kapot is. dan krijg je een nieuw IP.
Idd, dit is het beste wat je kan doen, ik heb ook chello, maar als ik ip release en daarna refresh doe (met router), dan krijg ik nieuwe ip :?

BTW, ik zit in A'dam

Verwijderd

fazertje schreef op 27 October 2003 @ 21:02:
ander netwerkkaart of idd ander mac adres is voldoende .
wel eerst de oude vrijgeven !
zwello doet niets met de reg van de mac adressen. :Z
Ik zit al 3 jaar op een ander mac adres dan zij aanleverde. O-)
nooit wat van gehoort :)

ff kijken wat ze met jou doen als ik jou mac adres invul op de router >:)
het gaat niet zozeer om wat chello ermee doet, maar ip adressen worden op sommige plaatsen adhv. het mac adres uitgedeeld en niet geregistreerd op modem.
Ik zit in Rotterdam met een Com21 modem en ik kan elke willekeurige netwerkkaart gebruiken en krijg dan een ander ip zonder provisioning door te lopen. Steek ik de oude netwerkkaart er weer in dan heb ik weer m'n oude ip.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

was dat in hier maar zo gemakkelijk..
Wij krijgen elke dag zo'n 2 a 3 ips voorgeschoteld
Echt geen pretje met m'n dns'en en zo....

Brabant trouwens

maaru, probeer is om met je router er tussenuit te releasen (ipconfig /release, ipconfig /renew)

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Roflmao schreef op 27 oktober 2003 @ 21:15:
[...]

Idd, dit is het beste wat je kan doen, ik heb ook chello, maar als ik ip release en daarna refresh doe (met router), dan krijg ik nieuwe ip :?

BTW, ik zit in A'dam
Ik heb ook een tijdje Chello gehad hier in Amsterdam, op het euro DocSys platform met een Terayon modem. die kon een lease ook nie tmeer dan een halve dag vast houden ...

Bij Chello is het wel mogelijk hier om zelf je mac/ip te wijzigen.Reboot je pc en het modem en ga naar prov.upc.nl. De logingegevens die benodigd zijn kan je opvragen bij Chello : 0900-1580(wat eurocentern per minuut).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

DDemolition schreef op 27 October 2003 @ 21:30:

maaru, probeer is om met je router er tussenuit te releasen (ipconfig /release, ipconfig /renew)
Chello bepaald waneer je een ander ip krijgt, een ip release zoals jij omschrijft werkt niet.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je bent gebant op je IP? Ik dacht dat je standaard op WonID werd gebant, misschien dat je beter een nieuwe HalfLife kan kopen. Als ze echt je IP hebben gebant, was jij dan aan het spelen of iemand anders? Als het iemand anders was bij jou thuis moet je diegene eventjes heel boos de les gaan lezen.

Ben je gebant door 'cheaten' (beter spelen dan de rest)? Waarom verdoe je dan je tijd op die servers en ga naar een andere. Ben je gebant voor grof taalgebruik oid? Mail dan de server personen met je excuses en vraag ze om je te unbannen. Ben je gebant door irritante admins, waarom zou je dan uberhaupt daar nog spelen? En heb je in het laatste geval echt gecheat dan geef ik je weinig kans, de volgende keer dat ze merken dat jij het bent heb je meteen weer een ban. Geef dan gewoon het cheaten op en ga ergens anders spelen.
Het is zo dat de meeste servers na 30 dagen de banlijst opschonen, met een beetje geluk kan je dan weer op de server

Is het antwoord op al die vragen nee en is het zo dat iemand anders je IP heeft overgenomen en dat de admins dat IP hebben gebant dan ligt het natuurlijk niet aan jou. Ik raad je aan contact op te nemen met je provider om een nieuw IP aan te vragen. Meld dit gewoon bij de abuse afdeling, dankzij een ander kan jij niet meer spelen op je favoriete servers en dit is in mijn ogen zelfs erger dan een hackpoging of een DDOS. Hacks en DDOS aanvallen kan je vanaf komen, van een permban op een CS server meestal niet (tenzij je een nieuwe aansluiting neemt en een nieuwe HL koopt).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
*hier stond iets doms*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:10 ]

Verwijderd

Heren, houden we het even ontopic? Als het uitdraait op een discussie over games/servers gaat-ie linea recta op slot.

SynXter: mag ik vragen of jij even die lange (onzinnige) quote wil editten, dit is een beetje zonde van de database-ruimte.
Pagina: 1