Trage toegang tot shares deel II

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
N.a.v. mijn eerdere topic over de vertraagde toegang tot mijn shares, toch nog even weer een topic aangezien ik het nog steeds niet op heb kunnen lossen :(

Even een beknopte uitleg:

Ik heb een server (win2kserver) staan en 2 clients (winxp). 2 schijven in de server heb ik volledig geshared en gemapt op de clients. Tot voor kort waren daar geen problemen mee maar sinds ik mijn DVB kaart (voor de schotel) weer ingesteld heb op de server i.p.v. een client heb ik het probleem dat wanneer ik een share van de server op een client open via explorer dat dan eerst explorer 10/15 sec hangt en daarna de inhoud laat zien. Daarna werkt alles perfect!

Sluit ik de explorer weer en open ik weer opnieuw na een tijdje idle dan heb ik weer die 10/15 sec wachten. Als ik de explorer gewoon open laat staan en een na een tijdje weer op terug kom, werkt het prima.

Kortom: elke keer als de client een share aan roept op de server via explorer dan zoekt deze weer naar nieuwe shares (dat is bekend en uitgeschakeld), kijkt deze als het goed is ook naar de opstaande taken op de server (moet nu als het goed is ook uitgeschakeld zijn) en doet hij kennelijk nog iets..... maar wat? Kennelijk doet de client een bepaald verzoek over het gehele netwerk waaronder dus ook de DVB kaart en aangezien deze dan kennelijk niet reageert daar op timed ie out en krijg ik de schijfinhoud te zien.

Maar wat wil de client dan weten van de server????

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draaien deze machines in een domein of een werkgroep ?

Post je event log eens ? Misschien iets met het herleiden van de dns namen ?

Of is het echt alleen bij het gebruik van je satteliet kaart ? Check eens voor de allernieuwste drivers, en indien van toepassing firmware.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Lijkt me dat je het best kunt beginnen met Ethereal the installeren (www.ethereal.com) zodat je een idee hebt wat er over het netwerk wordt geroepen.
Zet de sniffer aan als het netwerk 'rustig' is, start de Explorer, wacht (;)), en als het 'eindelijk' klaar is, kijk je in het sniffer-log wat er voor netwerkverkeer was.
Hiermee kunnen we misschien iets meer, note the "misschien" ;)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 02:31:
Lijkt me dat je het best kunt beginnen met Ethereal the installeren (www.ethereal.com) zodat je een idee hebt wat er over het netwerk wordt geroepen.
Zet de sniffer aan als het netwerk 'rustig' is, start de Explorer, wacht (;)), en als het 'eindelijk' klaar is, kijk je in het sniffer-log wat er voor netwerkverkeer was.
Hiermee kunnen we misschien iets meer, note the "misschien" ;)
Ik zal het eens doen als ik vanavond thuis kom :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Hmmzz ik word echt totaal niet wijs uit dit programma :(