[hylafax] binnenkomende faxen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo

Ik heb een hylafax server opgezet met wat win-clients, dit werkt perfect! we kunnen lekker snel en makkelijk faxen versturen, alleen terugkomen doen ze niet :(

is er ook een manier om na te gaan wat er aan mankeerd? ikzelf heb 2 punten:

1 ik heb wat veranderd in het faxrecieve script, misschien fout? hoe controleer ik dat?
2 ik las in de hylafax howto dat misschien mn modem in een verkeerde staat staat? als ik namelijk ook cu /dev/cuaa0 doe zegt ie dat die busy is

voor de rest werkt alles perfect, ik kan alleen in het rapport lezen wat ik toegemailed krijg dat 1 binnenkomende fax een error gaf, maar wat zei die niet :(

die fax is toen uitgeprint door een echte fax die opdezelfde lijn zit

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

1st things 1st...Ik heb zelf succesvol een Hylafax servertje gebouwd..

1) Je zou het oude bestand terug kunnen zetten
2) heb je niet een andere "getty"draaien? Die dus je poort in gebruik heeft..

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
uhm ben ik nu super dom als ik zeg dat ik daar geen backup van heb :o

hehe maar serieus: ik denk persoonlijk niet dat het aan de bestandje ligt, ik weet precies wat ik erbij heb gezet, en dat heb ik op moment gecomented :)

ik las dat hylafax niet echt lekker werkt met classe 1 modems, dus ik heb gisteravond een classe 2 modem weten te instaleren, dan weet ik dat het daar niet aan ligt :) (eerst het probleem uitvinden waarom deze nu weer geen beltoon kan krijgen :| )

zodra ik met deze modem een fax kan verzenden en nog niet kan ontvangen zal ik terugkomen op dit topic goed?