upgrade naar 1Ghz Thunderbird slot A, doen?

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik ben van plan om over niet al te lange tijd een upgrade te doen van 700Mhz naar 1Ghz. Momenteel draai ik een SlotA Athlon 500@700Mhz op een Asus K7M, al bijna een jaar zeer stabiel.

Ik zie op het internet dat de 1Ghz slot A thunderbird 799,- kost, iemand ervaring met een slot a thunderbird op een Asus K7M. Valt er dan ook nog een beetje te overclocken ??
Of raden jullie mij aan om voor een socket A versie te gaan en een nieuw mobo aan te schaffen?

Alle tips ervaring zijn zeer welkom :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Is de Duron geen optie?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op dinsdag 05 december 2000 21:14 schreef FrankGuthrie het volgende:
Is de Duron geen optie?
Nee want deze jongen heeft een Slot A moederbord, en hij zoekt dus ook een SLOT A processor. Een Duron is SOCKET A en dus geen optie......|:(

edit:

Typo's ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• bdenboer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03-2024
Hoi Waslijn (van Unit C toch, of niet? ;)

Zelf heb ik net een Duron 700 gekocht met een MSI K7TPro2 moederbord. Ik moet hem nog gaan overklokken, maar ik verwacht wel zo'n 900 MHz te halen.

Qua performance schijnt het niet zo heel gek veel uit te maken of je een Duron of een TBird neemt, dus daarom heb ik voor de Duron gekozen. Zou je misschien ook moeten doen en hopen dat je met een 700/750/800 de 1 GHz haalt.

Je moet dan wel een nieuw moederbord kopen, maar die MSI is echt veel goedkoper in verhouding tot een Abit of Asus en minstens net zo goed.

Groeten,
Bram

Verwijderd

Waarom zou je dat doen? 700MHz is nog lang niet sloom, toch?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 21:25
Ik heb zelf hetzelfde idee zo'n beetje gehad.
Ik heb nu nog een 500@750 al weer een jaar lang prima draaien en ik wil wel eens iets anders. Maar als ik goed nadenk :), dan heeft het weinig nut.
Ik kan beter nog ff met dit systeem doorgaan, wat nog snel zat is, en dan later iets anders nieuws kopen.

Heb je veel meer waar voor je geld.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik ben ook niet van plan om mijn syteem per direct te upgraden. Maar aangezien die 1Ghz procs toch aardig snel in prijs zakken begin ik toch te denken. Waarschijnlijk wacht ik nog wel een maand of 2.

Het gaat er ook niet om of 700mhz sloom is en als ik nadenk weet ik ook wel dat ik niet sneller hoef, maar ik heb binnenkort toch weer een paar duizend piek te besteden en ja een PC op 1Ghz is gewoon leuk ;)

Bram, jaja Unit C ;)

Verwijderd

Hmmz, ikzelf zou dan kiezen voor een duron + nieuw mobo, ipv een Athlon.

Verwijderd

hoi
ik zou het niet doen !!!
ugrade dan he :)
ik ben nu van een p3600 naar een tbird 1000
gegaan, wel leuk maar als je echt gaat kijken wat je ermee verdiend is echt niet zo veel :( okee je kunt wat hoger in resolutie
van een spel maar daar heb je het wel mee gehad , nee ik zou toch nog even wachten als je systeem nog goed werkt >:)

greetings from dutch
Pagina: 1