Nieuwe mailclient

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Zonder in al te veel details te treden wil ik de volgende vraag stellen: Heeft de wereld nog een mail client nodig, of zijn er al te veel?

En mocht er volgens jullie nog ruimte zijn om de 'concurrentie' aan te gaan met de reeds bestaande mail clients, wat zijn dan de 'killer features' die dit zouden moeten doen? Zou bijvoorbeeld integrated virus scanning een van deze 'killer features' kunnen zijn?

Verwijderd

Ik denk dat één van deze features zeker een SPAM filter is.. Wie ergert zich nu niet kapot aan al die rommel die je tegenwoordig binnenkrijgt, en het gros van de mailclients hebben daar totaal geen bescherming / filtering tegen!

Verwijderd

Euhm, ben je van plan er eentje te schrijven? :)

Der zijn al een paar hele goede, zowel op technische vlak als gebruiksvriendelijk. Maar ik zou niet zeggen, dat er echt teveel zijn. :)

Integrated virus scanning, wat bedoel je daarmee? Veel viruscanners kunnen al mails scannen? EN de meeste mensen gebruiken liever hun eigen dan een aparte (ingebouwde) voor mails.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 23:51

Qwerty-273

Meukposter

Goede uitwisselbaarheid met huidige clients, zodat het huidige archief met gemak kan worden geimporteerd. Daarnaast de ondersteuning van verschillende protocollen. Onder andere POP, SMTP,IMAP en simpel en overzichtelijk. En totaal in te stellen door de gebruiker (wordt heel moeilijk).

Daarnaast een goede mogelijk tot integratie met een makkelijk adresboeken systeem (exchange lijsten en weet ik wat meer). En bv goede ondersteuning van agenda's (al is dat eik geen e-mail meer)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

RIKZ schreef op 27 October 2003 @ 20:34:
En bv goede ondersteuning van agenda's (al is dat eik geen e-mail meer)
Maar dat is wel de enige reden dat ik Outlook gebruik ipv. Thunderbird, IMHO zeker iets dat er tegenwoordig bij hoort :)

Must have voordat ik persoonlijk zou overstappen: naast im/export, adresbeheer, agendabeheer: snelheid, veiligheid, integratie met windows desktop (send to mail etc, simpel te doen, maar ook Zip and mail), genoeg ondersteunde protocollen, makkelijkere backup & restore, idd spamfilters (intelligent: minstens Bayes). Bottom posting. Goed omgaan met HTML mail: indien gewenst text-only reageren, alleen als toegestaan HTML van het web halen, etc.

Nice to have: koppeling met Exchange etc, spellchecker (bijv. die van MS Office gebruiken), enige vorm van automatisering (macro's, autoreplies, etc), eenvoudige configuratie & eenvoudig overzetten van configuraties/settings.

Niet nodig:
Usenet support. En virusscannen is iets waar je hooguit plugins van de bestaande scanners voor moet hebben IMHO; je kunt het (zonder groot team voor de updates) nooit beter dan de bestaanden.

Maar ik denk dat er naast de al bestaande commerciele en opensource (OK OK die sluiten elkaar niet uit) software, geen echte markt meer is voor een nieuwe eigenlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een 'leave mail on server' optie is voor mij erg belangrijk :)

en dan die reutemeteut die F_J_K opnoemt, maar die ga ik niet herhalen :+

[ Voor 44% gewijzigd door G33rt op 27-10-2003 20:56 ]

Pagina: 1