Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
ik weet geen site waar je dat snel kunt leren maar een ding kan ik je wel vertellen: als je het snel wil leren moet je heel veel oefenen.....
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Gewoon heel veel gitaar spelen.
Fuck gitaarles en al die andere rotzooi. Gewoon veel spelen, zoek tabs op van nummers die je wel mooi vind en niet te snel/moeilijk zijn. Ga telkens een stapje verder. Probeer telkens iets snellers.
ten minste, dat VIND IK
Fuck gitaarles en al die andere rotzooi. Gewoon veel spelen, zoek tabs op van nummers die je wel mooi vind en niet te snel/moeilijk zijn. Ga telkens een stapje verder. Probeer telkens iets snellers.
ten minste, dat VIND IK
het hangt ervanaf hoe je wil leren spelen, maar als je et echt goed wil doen, moet je wel degelijk op gitaar les (heb ik ook), je leert muziek theorie,toonladders,en veel andere techniekjes. als je het houd bij enkel wat akkortjes, kan je et alleen wel proberen.
Snel leren spelen???
Helaas werkt het zo niet met muziek.
Je zult waarschijnlijk in het begin aardig snel wat akkoorden leren, maar daarna zal het langzaam gaan. Er zijn wel methoden om wat sneller de beginselen onder de knie te krijgen, via de muziekschool is bijvoorbeeld een goede optie.
Als ik inschat hoe hoe gemotiveerd je bent, dan denk ik dat je die gitaar snel weer in de hoek zet. Een jaar geleden kopen, nu snel willen leren spelen, dat lijkt niet echt op een goede motivatie / doorzettingsvermogen.
Er is maar 1 manier om snel / goed te leren spelen en dat is veel, veel, veel oefenen en zorgen dat er iemand is die je wat techniek kan bijbrengen.
Helaas werkt het zo niet met muziek.
Je zult waarschijnlijk in het begin aardig snel wat akkoorden leren, maar daarna zal het langzaam gaan. Er zijn wel methoden om wat sneller de beginselen onder de knie te krijgen, via de muziekschool is bijvoorbeeld een goede optie.
Als ik inschat hoe hoe gemotiveerd je bent, dan denk ik dat je die gitaar snel weer in de hoek zet. Een jaar geleden kopen, nu snel willen leren spelen, dat lijkt niet echt op een goede motivatie / doorzettingsvermogen.
Er is maar 1 manier om snel / goed te leren spelen en dat is veel, veel, veel oefenen en zorgen dat er iemand is die je wat techniek kan bijbrengen.
mcb1
Verwijderd
zoek een band. je zal zien hoe snel je leert als je iedere week wordt afgezeken omdat je niet je partijen kent...;-)
Er zijn online een aantal goede sites die met tutorials je de basics bij brengen. Ze gaan meestal ook wel dieper in op gevorderden-technieken. Als je veel oefent en je dit goed aanpakt, kun je een aardig eindje komen.
Maar (vooral als je geen muziekale achtergrond hebt) wil je echt goed leren spelen, zou ik les nemen. Al is het maar voor een tijdje.
Succes!
Maar (vooral als je geen muziekale achtergrond hebt) wil je echt goed leren spelen, zou ik les nemen. Al is het maar voor een tijdje.
Succes!
Snel leren gitaar spelen is eigenlijk onmogelijk. Ik speel nu zo'n 7 jaar gitaar en ik leer nog elke dag nieuwe dingen. Terwijl ik toch zo'n 3 jaar les heb gehad.
Maar goed.... Als je snel wat gitaar wil spelen zou ik een paar lessen nemen om de basis dingen onder de knie te krijgen. En daarna zoveel mogelijk mee spelen met bijvoorbeeld een cd. Daar leer je eigenlijk het meeste van.
Maar goed.... Als je snel wat gitaar wil spelen zou ik een paar lessen nemen om de basis dingen onder de knie te krijgen. En daarna zoveel mogelijk mee spelen met bijvoorbeeld een cd. Daar leer je eigenlijk het meeste van.
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
Hoort en niet echt bij maar dit is wel een leuk progje voor heel wat uurtjes plezier:

Groetjes, Mike

Groetjes, Mike
Verwijderd
Geef ik je gelijk in, ik heb 2 pogingen gedaan om het te leren, de eerste keer is totaal mislukt, leerde niks en wist niet hoe enzo.. 2e keer daarintegen (ongeveer 2 jaar later) gaat veel beter, ik kan onderhand al wat nummertjes spelen en heb de techniek aardig ondercontrole.. (Speel Oa Master of Puppets en Fade to Black) van Metallica om op te warmen, daarnaar een paar toonladders en wat vingeroefeningen en daarnaar repeteren/jammenMayaFreak schreef op 28 oktober 2003 @ 13:06:
Snel leren gitaar spelen is eigenlijk onmogelijk. Ik speel nu zo'n 7 jaar gitaar en ik leer nog elke dag nieuwe dingen. Terwijl ik toch zo'n 3 jaar les heb gehad.
heb overigens 3 maanden les gehad, vond er niet echt veel aan..... het demotiveerde me eigenlijk omdat ik elke les precies hetzelfde deed terwijl ik afwisseling moet hebben, maarja ieder ze eige smaak he
ok.. * gitaarwerk is here
alleereerst leer je een goeie handpositie gebruiken.. iedere vinger voor elk 1 fret.
dan leer je basis accoorden : A-B-C-D-E-F-G.
Leer deze snel te wisselen
nu ga je door naar barree..
ik spreek je dan over een maandje wel weer
alleereerst leer je een goeie handpositie gebruiken.. iedere vinger voor elk 1 fret.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
of langer...heb ook ooit een poging gedaan, en toen ik na 3 maanden nog steeds niet verder kwam dan 2 acoorden ben ik maar gestopt. gitaar is niks voor mijGitaarwerk schreef op 29 October 2003 @ 00:33:
ok.. * gitaarwerk is here
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Ik heb eerst een jaar akoustisch les gehad maar dat was erg saai. Toen ben ik begonnen met elektrisch gitaar. Meteen les genomen bij dezelfde persoon als waar ik de gitaar gekocht had. En die lessen waren gelukkig elke keer weer anders, kwam ook dat ik niet echt theorie kreeg, we gingen meer samen nummers naspelen. Er is dus wel degelijk verschil in les methodes. Je moet alleen goed zoeken en weten wat je wilt.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 23:27:
[...]
Geef ik je gelijk in, ik heb 2 pogingen gedaan om het te leren, de eerste keer is totaal mislukt, leerde niks en wist niet hoe enzo.. 2e keer daarintegen (ongeveer 2 jaar later) gaat veel beter, ik kan onderhand al wat nummertjes spelen en heb de techniek aardig ondercontrole.. (Speel Oa Master of Puppets en Fade to Black) van Metallica om op te warmen, daarnaar een paar toonladders en wat vingeroefeningen en daarnaar repeteren/jammen
heb overigens 3 maanden les gehad, vond er niet echt veel aan..... het demotiveerde me eigenlijk omdat ik elke les precies hetzelfde deed terwijl ik afwisseling moet hebben, maarja ieder ze eige smaak he
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
* Kick *
Ik denk dat het vooral belangrijk is ook wat goede lessen te hebben. Ik heb op internet ook nog niet veel duidelijke lessen gevonden.
Dus mocht iemand deze hebben;
Post ze hier!! (Asjeblieft
)
:: Aanraders qua boeken mogen ook! ::
Ik denk dat het vooral belangrijk is ook wat goede lessen te hebben. Ik heb op internet ook nog niet veel duidelijke lessen gevonden.
Dus mocht iemand deze hebben;
Post ze hier!! (Asjeblieft
:: Aanraders qua boeken mogen ook! ::
stap 1 : Gitaar met een redelijke actie kopen (snaren tov de hals)
stap 2 : basis accoorden pakken met bijbehorende toonladders leren
stap 3 : zorg dat iedere vinger in 1 vakje past (van boven naar benee)
stap 4 : rekoefneingen, en probeer barré accoorden te pakken
stap 5 : ilt trainen, en veel luisteren
ow..zei ik nog wat dat je bladmuziek moet leren spelen??? aanrader.. ik kan het alleen op piano, niet op gitaar...wat een gemis is dat
stap 2 : basis accoorden pakken met bijbehorende toonladders leren
stap 3 : zorg dat iedere vinger in 1 vakje past (van boven naar benee)
stap 4 : rekoefneingen, en probeer barré accoorden te pakken
stap 5 : ilt trainen, en veel luisteren
ow..zei ik nog wat dat je bladmuziek moet leren spelen??? aanrader.. ik kan het alleen op piano, niet op gitaar...wat een gemis is dat
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Je hebt ook wel van die cd-rommetjes te koop 
Learn&play van dice (www.dice.nl en dan infotainment) kun je vrij snel wat liedjes leren spelen. Al moet je wel een beetje wat acoordjes kennen en beetje enzo anders heb je daar niet zo heel erg veel aan.Verder als je een beetje creatief zoekt op het web kan je heel veel vinden. Het beste is samen met iemand die al kan spelen wat klooien zo heb ik et ook geleerd.
Learn&play van dice (www.dice.nl en dan infotainment) kun je vrij snel wat liedjes leren spelen. Al moet je wel een beetje wat acoordjes kennen en beetje enzo anders heb je daar niet zo heel erg veel aan.Verder als je een beetje creatief zoekt op het web kan je heel veel vinden. Het beste is samen met iemand die al kan spelen wat klooien zo heb ik et ook geleerd.
Pagina: 1