object uit een swf halen voor illustrator

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,

mocht iemand ooit eens de benodigdheid voelen om een (vector) object uit een swf te halen, dan is dit de manier om het te doen (misschien dit topic handig voor de search, voor anderen)

men opene het swf bestand in een volledig venster
bestand > afdrukken
men klikt een *postscript* printer aan, en afdrukken naar bestand
bestand opslaan naar c:\flashfile.ps
bestand openen met illustrator en voilla je kan alle vector opbjecten er zo tussenuit vissen en bitmaps blijven natuurlijk bitmaps

ik dacht ik deel het ff...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij gebrek aan een postscriptprinter kun je um ook printen naar PDF en deze vervolgens openen in Illustrator. Dit ter toevoeging. En ja.. dan moet je wel acrobat geinstalleerd hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• M4RTiN
maakt trouwens niet uit of je een postscript printer hebt, dan kan je gewoon een virtuale printer aanmaken zoals de apple laserwriter :)

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

M4RTiN schreef op 27 October 2003 @ 20:18:
maakt trouwens niet uit of je een postscript printer hebt, dan kan je gewoon een virtuale printer aanmaken zoals de apple laserwriter :)
Inderdaad. Gebruik ik altijd om .ps te maken. Ook van andere bestanden, maar er zit wel een groot verschil tussen de drivers van verschillende postscript printers, dus je moet een beetje uittesten welke het kleinste bestand maakt.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

ff een vraagjke: kan photoshop die dingen openen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dit niet een illegale manier om vectoren uit swf-jes te 'extracten'?

Overigens wel een geweldige tip :)

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 28-10-2003 10:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

knippen en plakken werkt ook volgens mij.

Dubieuze aan dit is dat bedrijven erg voorzichtig zijn met hun huisstijl/logo maar wel die logo's onbeveiligd in een flash site gooien. Het is met deze manieren koekje om die eruit te krijgen.

Zelfde geldt voor PDF bestanden. Zelf moest ik laatst voor een verslag van mijn vriendin het logo van de SNS bank hebben, deze wilde hun niet afstaan (ze werkt er zelfs) maar ik hoefte maar een PDF van hun site af te halen en het logo eruit te halen met illustrator. Voila: een bruikbare, ongelimiteerd schaalbare EPS ;)

• M4RTiN
tsjah volgens mij niet helemaal legaal, maarja wel een goede manier om vector te extracten uit zo'n swf.

Ik had een kaartje/logo nodig voor drukwerk, en zo heb ik die verkregen via de website van die klant, dan is het weer super handig natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door M4RTiN op 28-10-2003 10:54 ]

• M4RTiN
en ja photoshop kan eps/ps openen ja :)

• M4RTiN
jvo schreef op 28 oktober 2003 @ 10:25:
[...]

Inderdaad. Gebruik ik altijd om .ps te maken. Ook van andere bestanden, maar er zit wel een groot verschil tussen de drivers van verschillende postscript printers, dus je moet een beetje uittesten welke het kleinste bestand maakt.
tsjah zon printfile heeft ook printer specifieke informatie wat ie meestuurt, dat verschilt inderdaad per printer, en ook de resolutie waarin je je output geeft

• Bikkel-Rulez
  • Laatst online: 21-12-2025
bedankt voor de goeie tip zodra ik thuis ben ga ik het meteen even proberen.. is echt wel handig om te weten:D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je ziet dat jij de laatste reply hebt in het topic, dan kan je ook deze knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken, ipv 3 posts onder elkaar.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• M4RTiN
I know ik had 2 wel kunnen combineren, maar een quote doe ik liever in een single field.

• sjaakaq
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Bij mij zegt ie steed 'the parser cannot parse the file' (Photoshop 7)

leoaq.fm // Jeune Loop

• M4RTiN
wellicht andere postscript printer proberen

en anders kan je altijd je ps naar pdf met acrobat doen, dan weet je zeker dat het werkt

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

BtM909 schreef op 28 October 2003 @ 10:48:
Is dit niet een illegale manier om vectoren uit swf-jes te 'extracten'?
in hoeverre zou dat dan illegaal moeten zijn? :)

"You're only as good, as what you did last week."

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

notgib schreef op 28 October 2003 @ 10:51:
Dubieuze aan dit is dat bedrijven erg voorzichtig zijn met hun huisstijl/logo maar wel die logo's onbeveiligd in een flash site gooien. Het is met deze manieren koekje om die eruit te krijgen.
Dat zijn dan bedrijven die niet nadenken en hun logo liever ranzig gekopieerd of nagetekend in een 1 of andere brochure/advertentie zien staan. Een beetje bedrijf hoort ze gewoon vrijwillig aan te leveren als iemand er om vraagt. Helpt weer mee aan een beetje consistente huisstijl. Desnoods leveren ze ze vrijwillig aan bij http://logo.nino.ru/ :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1