Hoe internet op 4 pc's via ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik ga op kamers wonen en nu heeft daar 1 persoon ADSL. Nu wil ik graag + 2 andere die daar wonen ook internet hebben.

Nu is het probleem hoe ik dat moet gaan installeren. Die jongen heeft ADSL over de analoge lijn. Die lijn komt dus binnen op een splitter (een draad naar modem, andere draad is telefoon).

Nu gaat de ene draad naar de modem, maar dit is een usb modem. De modem gaat dan naar de computer.

Hoe moet ik nu 4 pc's op elkaar aansluiten via een router? Moet ik de router dan voor de modem plaatsen (wat de modem overbodig maakt?). Of moet ik de router na de modem plaatsen en dan een nieuw modem kopen wat NIET usb is? Of zijn er routers die usb modems aankunnen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens bij Hoe deel ik Internet ?

En je modem kan je soms aansluiten op een router of het draadje uit de splitter in de modem/router steken. Zoek maar eens via
[search=router+usb]
[google=usb+router] etc

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

het lijkt mij gewoon die modem er tussenuit halen en daarvoor in de plaats een router met 4 poorten op zetten en alle computers met netwerk kabel op de router zetten (dat is altijd netwerk)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dit is een ongelofelijke zoek-vraag..

OF je sluit je router aan op t usb modem (moet je router wel ondersteunen.. draytek heeft er daar een paar van) OF je koopt een router/modem combo, hetgeen je huidige usb modem overbodig maakt

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Je kan ook het alcatel speedtouch 510 multi pc modem nemen
modem en router in 1
usb modem heb ik nog nooit geen router voor gezien, een router moet altijd na het modem

Verwijderd

Zie de gegeven links. Voortaan graag zelf wat meer uitzoeken :)

Westereen: bestaat wel, sla de PW er maar op na.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.