Toon posts:

WIFI zelfbouw versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey!,

Ik vroeg me af of het mogenlijk is om zelf een versterker te bouwen voor mijn wifi netwerk thuis.. ik heb atm een smc @ 54mbit, maar aangezien ons huis nogal ruimtelijk is heb ik niet overal bereik :/

Mijn accesspoint staat al zo centraal mogenlijk.. en ook op een goede hoogste zodat het signaal op de meeste plaatsen maar door een muur hoeft (dubbelsteens), en niet door gasbeton ofsow.

ALS het mogenlijk is om zelf een wifi versterker te maken heeft er iemand dan meer info over voor mij ? (ik heb al zo ongeveer alles afgezocht.. en kwam niets anders tegen als prefabs en antennes) het liefste natuurlijk met schema's

lmk!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een dubbelsteensmuur kan ook al voor een aardige demping zorgen hoor, zeker als er ook nog isolatiemateriaal tussen zit...
Houdt er ook rekening mee dat je het apparaat zelf niet mag versterken, en mogen alleen externe antenne's aan worden toegevoegd die een versterking in zich hebben. Het signaal uit het apparaat mag niet worden geboost (lang leve de Nederlandse wetgeving).

Linksys heeft bijvoorbeeld een signalbooster, die in America vrij verkocht wordt, maar die is dus in Nederland niet in het assortiment opgenomen omdat het hier niet mag... |:(

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 27 October 2003 @ 19:41:
Een dubbelsteensmuur kan ook al voor een aardige demping zorgen hoor, zeker als er ook nog isolatiemateriaal tussen zit...
Houdt er ook rekening mee dat je het apparaat zelf niet mag versterken, en mogen alleen externe antenne's aan worden toegevoegd die een versterking in zich hebben. Het signaal uit het apparaat mag niet worden geboost (lang leve de Nederlandse wetgeving).

Linksys heeft bijvoorbeeld een signalbooster, die in America vrij verkocht wordt, maar die is dus in Nederland niet in het assortiment opgenomen omdat het hier niet mag... |:(
en dergelijke apparaten zijn niet zelf te bouwen ?

(/me evillll)

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:42

aKra

Intentionally left blank.

Voor op je eigen eiland bijvoorbeeld >:)

Intentionally left blank.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 12:28
Als ze daar vrij verkocht mogen worden, kun je er dan niet gewoon een mail orderen? Netjes overal voor betalen qua invoer enzo, dan snappen ze bij de duane volgens mij toch niet wat het is en dat het niet ingevoerd mag worden.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom denk je in de eerste plaats aan een versterker? Zo'n versterker moet ook een goede antenne hebben om z'n signaal kwijt te kunnen. Een goede rondstraalantenne heeft denk ik veel meer effect in jouw situatie :)

We hebben onlangs meer dan 10km met standaard kaarten en externe richtantennes overbrugd, en dat kan nog veel gekker :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1 Radio en andere spraaksystemen hebben een vrij smal frequentie spectrum. Het is dus eenvoudig om een versterker te maken voor een klein spraakbandje.
WiFi is digitaal gemoduleerd en smeert het vermogen uit over een breed frequentiegebied. Je moet dus een breed spectrum versterken. (Wat lastiger is.)

2 WiFi werkt hoge frequenties en daar kun je geen huis-tuin-en-keuken componenten voor gebruiken. Je krijgt erg last van overspraak tussen componenten/printbaantjes e.d. (En nog een reeks hoogfrequent effecten en die je moet incalculeren bij je ontwerp.)

3 WiFi versterken is in NL verboden :( Dus het is ook minder aantrekkelijk om dat soort schema's te ontwikkelen/publiceren.
(In de Elektuur zul je het niet zo snel tegen komen...)

Een goede richtantenne of rondstraler is dan een betere oplossing.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 19:38:
ALS het mogenlijk is om zelf een wifi versterker te maken heeft er iemand dan meer info over voor mij ? (ik heb al zo ongeveer alles afgezocht.. en kwam niets anders tegen als prefabs en antennes) het liefste natuurlijk met schema's
ene cat7 heeft in "Het grote Wireless topic" in dit forum iets gepost over zelf versterken. Maar zoals anderen al aangeven, omni antenne is waarschijnlijk betere oplossing. Ik heb het het bereik van mijn AP er ook met succes mee vergroot.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kokonderdelen.com/details.php?item=88

ik was dit tegengekomen.. mijn vraag is.. heb ik hier iets aan als verterker om door 3 muren (een dubbelsteense) heen te komen ? (daar is nu nog 0% bereik)

men spreek er over een versterking van 3-8dBi is da een grote versterking voor 100mW ?

pls lmk

Verwijderd

Ik ben zelf met een straal verbinding over 15 km bezig.
Ik heb al richtantennes van 23dbi en H2000 kabel gebruikt
toch wil de verbinding niet up komen.
Ik heb gemerkt dat hoogte ook erg belangrijk is.
Mijn ap in mijn eigen bedrijf wilde niet in alle uithoeken werken , nu heb ik een straler op het dak, en zelfs op de wc die de andere kant op s, kan ik nu internetten.
Ik ga dus zeker een versterker aanschaffen om te gaan testen.
Nu heeft een kennis(bedrijf) een versterker die hij uit america heeft gehaalt(ook via hem heb ik de richt antennes), maar hij wil niet vertellen bij wie hij in america besteld.(tevens beweerd hij dat ik een set versterkers(2 aan iedere kant(dus 4) nodig heb) en dat zou dan 1500 euro gaan kosten).
Volgens mij wordt ik genaait waar ik bij sta.
Ik ben zelf wezen rondkijken maar vind alleen zelfbouw shit, en dit is geen oplossing want wil dit goedwerken, heb je echt een goed soldeerstation nodig, en een berg voorkennis op hoogfrequent gebied.
Ik heb een zender voor opleiding maar ik waag me er niet aan.

Mocht iemand een suggestie hebben, ik laat van me horen als ik meer weet
Pagina: 1