ADSL installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi,

Een paar dagen geleden ADSL gekregen. Nu heb ik wat problemen bij de installatie. Misschien kan iemand mij helpen:

-ADSL via OneLine
-Alcatel SpeedTouch 510 ethernet modem

Ik heb een brief gekregen van OneLine met daarin mijn gegevens: gebruikersnaam (....@radius.oneline.com), wachtwoord en IP adres (193.172.x.x). Nu staat in die brief: "gebruik deze gegevens bij de configuratie van uw modem met behulp van de groene KPN CD's". Maar ik heb helemaal geen groene kpn cd gekregen, alleen maar een blauwe cd die bij de modem zat. En met die cd kom ik niet veel verder mee, want hier loop ik vast: http://www.student.tue.nl/H/J.H.Compen/adsl.png
Kan ik de modem ook zelf installeren zonder die KPN cd? En hoe moet dat dan?

groeten, Johan

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Probeer Optie 3 uit de lijst.

DSL maakt vaak gebruik van PPPoE, bridged ethernet is het zo wie zo niet!

BTW, hebben ze bij OneLine geen helpdesk? En waarom heb je geen KPN cd gekregen?

There is no place like ::1

• compie
  • Niet online
Ik heb de helpdesk gemaild maar ik heb geen zin om zo lang te gaan wachten. En ik heb geen idee waarom ik geen kpn cdrom heb gekregen. zat er gewoon niet bij.
ik zal optie drie eens proberen.

Verwijderd

die kpn cd heeft afaik bijna niemand ooit gehad. je hebt hem ook niet nodig.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
neeee, niet optie 3 :)

Adsl in nederland is bijna allemaal over ATM (en dus PPPoA).
En het is geen probleem om je modem zonder de cd te installeren, mocht je er ook verder niet uitkomen dan is het configuratie bestand op de kpn site te downloaden.
http://www.kpn.com/br2/ng...=yes,width=640,height=560

• compie
  • Niet online
het werkt!
ik heb dat configuratie bestand en de gebruikershandleiding gedownload. werkte daarna meteen.
bedankt he!
Pagina: 1