Toon posts:

alle 3d applicaties crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn pc, het begon een maandje geleden, toen ik halflife2 beta probeerde te spelen, dat lukt inmiddels, maar het probleem is er nog steeds. mijn videokaart schijnt er geen zin in te hebben 3d-applicaties te draaien en blijft als ik dat doe gewoon hangen. Het lukt wel, eventjes, meestal een minuut of 5, maar daarna hangt hij, en het enige wat helpt is reset. soms blijft het geluid het doen, en zie ik nog beeld, soms gaat het beeld uit, en geluid hangt.

Specs -> (zie sig)
Windows 2000 Pro SP4

ik heb het volgende al geprobeerd:

- windows reinstall
- op virussen scannen (ik had er dus een, maar die is nu opgeruimd, daarna verse windows install)
- fdisk /mbr voor de zekerheid (ivm virus)
- temperatuur gekeken van de CPU (50 celsius)
- nieuwe VIA 4in1 drivers
- verscheidene Catalysts (3.5 t/m 3.8)

nog 2 dingen die ik wil proberen:

- warmte van mijn videokaart bekijken [met welk progje kan dat?]
- agp 8x naar 2x of 1x zetten, dit schijnt soms te helpen [dit staat gelocked op 8x in de bios]

weet iemand hoe ik deze 2 laatste dingen moet doen, of heeft iemand een id waaraan het wel ligt?

alle hulp is van harte welkom :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt de warmte van je videokaart bekijken als er een temp sensor op zit, dat kan dan bijvoorbeeld met SiSoft Sandra.

Je zou een directx herinstallatie kunnen overwegen, en dan in dxdiag die diagnostische tests proberen te draaien en kijken welke misgaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle directdraw tests gaan goed (dx9b btw)

ik zal sisoft sandra er es opzetten, kijken hoe warm mijn gpu word

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het kan heel goed mogelijk zijn dat er geen temp sensor op je gpu zit, hoogstwaarschijnlijk zelfs geen (afaik). Verwacht er dus niet teveel van :)

Verwijderd

Topicstarter
zit er inderdaad niet op, ik ga er vanmiddag een ander mobo inzetten, kijken of dat werkt ...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
is gefixt, voor iedereen die de search in de toekomst gebruikt en hier uitkomt:

zet agp omlaag, mijn mobo ondersteunt 8x agp, mijn videokaart ook, tog doet hij het schijnbaar niet, zet hem naar 4x, dat heeft het bij mij gedaan... opgelost dus
Pagina: 1