Toon posts:

[PC]Speedpad, Tactical Commander, of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D'r zijn nu verschillende controllers verschenen die het leven van een gamer makkelijker zouden moeten maken, en het leek me best wel leuk om zo'n ding te hebben.

Na een beetje zoeken heb ik de volgende gevonden die ene beetje interesant zijn:

De Nostromo Speedpad N50

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8GFPC001/FUL1_F8GFPC001.jpg

The n50 SpeedPad is the first gaming device of its kind, a completely new gaming tool that transcends conventional categories such as game pads, joysticks, etc. The SpeedPad can best be described as a combination keyboard and game pad. The 10 keys on the n50 act as keys on a keyboard with the advantage of being easily accessible and intuitively configured. The n50 also has an eight-way directional pad, much like the d-pad on a standard game pad. It’s an innovative, multipurpose tool that will lift your gaming experience to a whole new level.

Advantages
• Sophisticated, cutting edge software and drivers lets you use the SpeedPad in
combination with the n30 Gaming Mouse for excellent control in any
keyboard-based game. Also works with any other mouse.
• 10 Programmable Keypad Action Buttons.
• Programmable 8-Way Directional Pad.
• Throttle Wheel.
• Ergonomic Comfort for Enhanced Game Play.
• Intuitive and easy to use with VERY low learning curve.
• Great for any game that normally would use a keyboard
• Adjustable ergonomic gaming device with 56 programmable functions

De Nostromo Speedpad N52

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8GFPC100/FUL1_F8GFPC100.jpg

Built to conquer your enemy, the Nostromo SpeedPad n52 captures all the advantages of its critically acclaimed predecessor, the n50, and cranks up the juice with advanced options to dominate your game. It puts keyboard and gamepad functionality into one small and easy-to-use device, delivering more tools for customizing your game than ever. Using feedback from hundreds of gamers, our engineers designed the n52's intuitive nature and stylish versatility to give you easy access to your arsenal of deadly maneuvers. So start programming up to 104 functions now-and watch how dangerous you become.

De Thrustmaster Tactical Board

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/s/8410.jpg

With 20 easy-to-reach buttons that have been ergonomically designed to limit wrist movement and 22 buttons designated for more advanced actions, hardcore gamers will not be disappointed with the Tacticalboard. 41 of the 42 the buttons are fully programmable allowing FPS players and strategy gamers to perform difficult actions with the utmost ease and speed.

With pre-programmed profiles from several of the industries current hot titles, 3 adjustable zones: thumb, wrist pad, top keys, and a removable wrist pad, the Tacticalboard is by far, one of Thrustmaster’s most innovative products. The Chatterbox is another feature of the Tacticalboard allowing team leaders to command teammates and mock opponents.

4 direction keys.
7 thumb keys9 quick action keys.
22 advanced features keys.
1 escape button
3 adjustable zones: thumb, wrist pad, top keys.
Chatterbox to communicate with players and to command the games.
Removable wrist pad.
1 command key to order units with the chatterbox

En dan zijn er nog dingen zoals the Claw

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/faxie83/theclaw1.jpg

Maar mijn vraag is nu., welk van deze dingen kan ik volgens jullie het beste aanschaffen? Ik vind ze allemaal wel vet, maar 'k zou echt geen keuze durven maken. 't Is dus voornamelijk voor FPS, maar ik wil er wel elk genre spel zo'n beetje mee kunnen spelen.

En zijn er misschien nog meer van dit soort controllers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14

BioHazard

*\o/*

De n5o Nostrome speedpad (bovenste dus)
Die heb ik en ligt te verstoffen in mijn lade omdat ik deze niet wil gebruiken :)
Kheb um gekocht en vond en eigenlijk nie echt fijn. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar waarom vond je 'm dan niet fijn? Ik vind 'm er namelijk wel mooier uitzien dan de N52......maar als de N52 slijtvaster is en de extra knoppen op de N52 echt nut hebben, verkies ik de 52 natuurlijk boven de 50. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14

BioHazard

*\o/*

Gewoon zoiets is vet wennen voor een tijd, en dat zocht ik niet! :Z
Ik speelde heel vaak en had geen tijd om te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok :) Wenningsfactor is voor mij trouwens geen probleem hoor. :D Heb tijd zat })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:57
Wat heb je hier nou aan ? Een deel toetsenbord met een steuntje, nu heb je alleen nog maar minder knoppen om te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

star-saber

Ryzen

ik heb zelf de claw
werkt opzich wel goed
effe wennen alleen weinig knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik zo'n ding wil is omdat bij die dingen de toetsen een stuk beter te vinden zijn. Bij m'n toetsenbord begint het een beetje onoverzichtelijk te worden als er teveel toetsen nodig zijn....voor mij dan in ieder geval. Plus die dingen lijken me gewoon veel fijner spelen, maar ik ga ze natuurlijk niet allemaal halen.

Zelf vind ik in ieder geval kwa design die Claw het mooist, en die lijkt me ook het lekkerste in de hand te liggen....maar zoals al gezegd werd heeft het een beetje weinig toetsen.....die valt dus al af voor mij. Tenzij iemand hier van mening is dat er weldegelijk genoeg toetsen op zitten....dan die speedpads....de N50 vind ik mooier, maar de N52 heeft meer toetsen en zal waarschijnlijk een beetje robuuster zijn. Maar dat Tactical Board heft duidelijk de meeste toetsen, maar omdat het zoveel toetsen zijn is dat ding weer wat minder compact, en dus teveel polsbewegingen ben ik bang. Ik wil m'n hand gedurende het hele spel het liefst op 1 plek houden. Alles in handbereik dus.

Maar aangezien ik niet weet waar ik die dingen allemaal hier in de buurt kan testen, vraag ik jullie naar jullie ervaringen met die controllers. Wat raden jullie aan en waarom dan wel of niet?

Plus dit kan een mooi topic worden voor andere mensen die wel interesse hebben om zo'n ding aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Heb zelf de Strategic Commander van Microsoft thuis staan.
Deze gebruik ik alleen in RPG games zoals Diablo 2, Dungeon Siege enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Zelf maak ik ook gebruik van de Strategic commander voor het beter Warcraft 3 werk. Wel veel tijd om alles te fine tunen en je profielen in te stellen. Maar als dat meezit kom je heel ver!

[promo modus]
voor 14 euro is hij hier te krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al deze 'hulpmiddelen' zijn eigenlijk meer bedoelt voor RTS-en imho. En dan vooral de tactical board :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 14:17
Ik heb zelf hier de strategic commander van ome Bill hier staan en om eerlijk te zijn ligt ie alleen maar stof te happen.

Voor strategiespellen is het een geweldig ding, de bovenste helft bewegen om het beeld te scrollen en de knoppen(combinaties) gebruiken om bijv. even snel 5 soldaatjes te maken. Helaas is dat laatste niet in alle spellen mogelijk omdat je bijvoorbeeld je barak een nummer moet kunnen assignen, lukt dat niet - zoals in Red Alert II - dan heb je niets aan die combinaties.

Ik kocht het ding om FPS spellen mee te spelen maar helaas is dat niet echt aan te raden. Ten eerste heb je 'slechts' 6-8 knoppen die je direct kan gebruiken maar mis je de mogelijkheid om te lopen. Je kan 4 van die knoppen gebruiken als pijltjes maar dan hou je ineens nog maar 2 knoppen over. Ik probeerde te lopen door de bovenste helft te bewegen maar omdat je niet weet waar de overgang zit tussen wel en niet lopen zit is het erg lastig om goed te lopen. Misschien zou training helpen though.

Ik ben verder wel geinteresseerd in de keyboard achtige dingetjes die de TS heeft beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Strategic commander valt voor mij zo en zo al af, omdat ie idd eigenlijk alleen geschikt is voor RTS spellen....ik speel hier voornamelijk FPS spellen, maar ook dingen zoals Tomb Raider, en bv Yager op het moment. Ik wil gewoon een goede allrounder hebben. Kwam er trouwens nog een tegen op avault.....reviewer is er tevreden over , maar mij lijkt het echt een pokkeding....

Linkje: http://www.avault.com/hardware/getreview.asp?review=idizmsd

Afbeeldingslocatie: http://www.avault.com/hardware/images/idizmsd16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow, en ook nog ene van Saitek......wel weinig knoppen, en de reviewer is er niet zo positief over.....

http://www.macgamer.com/reviews/gm2/gm2.html
Afbeeldingslocatie: http://www.joy-stick.net/images/Gm2.jpg

Hm......op andere sites zijn ze d'r weer wel positief over.....maarja, heb al een muis, en die muis bij de GM2 lijkt me niks....dus die koop je d'r voor niks bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deze is er ook nog:

Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/news/2000/09/29/03l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Dat is de Strategic Commander die al genoemd was hier ;) Bij Play.com is ie zelfs maar 10 pond.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel mooi uit enzo, maar quaken gaat er een beetje moeilijk mee denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
Een kennis van mij gebruik het microsoft device voor UT2003.

Ben toch benieuwd of het wat is voor Wolfenstein ET en of het niet gebruiken van eerdere posters te wijten is aan moeten wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Even dit draadhje leven in blazen. Zelf gebruik ik al meer dan een jaar vol tevredenheid de Nostromo n50. (Alhoewel, er wel een vevelend bugje in zit). Het was een paar dagen wennenmaar is daarna ideaal voor shooters. Het feit dat je een makrootje kunt bouwen onder knoppen maar vooral dat je met je duim ineens veel meer kunt dan alleen op de spatie rammen, maakt het dat het (voor shooters dan iig) voor mij echt ene verbetring opleverde.

Nu ben ik op zoek naar de n52. Bij Dynabyte en Vobis vertelden ze me dat ze dit product niet vast opnemen in het assortiment maar dat je ze wel kunt betstellen. Levertijd en prijs was even niet op te vragen (koopzondag:)) dus daar heb ik geen idee van.
Iemand de n52 al gesignaleerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
Nope, ik weet wel dat dergelijke devices het assorti van de MediaMarkt verlaten hebben... helaas :(

Moet zeggen dat ik dik tevreden ben over mijn n50 maar eigenlijk ook wel naar zo'n n52 zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik heb de N50 ookal een jaartje staan, maar ik gebruik 'm amper/nooit.
Geen zin om eraan te wennen enzo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray-zor schreef op 22 december 2003 @ 12:46:
Even dit draadhje leven in blazen. Zelf gebruik ik al meer dan een jaar vol tevredenheid de Nostromo n50. (Alhoewel, er wel een vevelend bugje in zit). Het was een paar dagen wennenmaar is daarna ideaal voor shooters. Het feit dat je een makrootje kunt bouwen onder knoppen maar vooral dat je met je duim ineens veel meer kunt dan alleen op de spatie rammen, maakt het dat het (voor shooters dan iig) voor mij echt ene verbetring opleverde.

Nu ben ik op zoek naar de n52. Bij Dynabyte en Vobis vertelden ze me dat ze dit product niet vast opnemen in het assortiment maar dat je ze wel kunt betstellen. Levertijd en prijs was even niet op te vragen (koopzondag:)) dus daar heb ik geen idee van.
Iemand de n52 al gesignaleerd?!
Ik krijg morgen mijn N52 binnen maar kep um wel in de US besteld bij Amazon.
gisteren besteld. ups lekker rappie:)
anders duurt het nog 2 a 3 weken voor dat ie leverbaar is in de NL:( en had/wil um graag voor netgamez dit weekeinde:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoop vandaag de N52 binnen.. aleen was nie thuis dus komt ie morgen weer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 13:43
Ow, ik ben wel benieuwd naar die N52. Ik had die vorige, maar die heb ik moeten ruilen. Dat ding had driver issues. (sommige keys reageerde slecht/niet)

Ik vond de kwaliteit "feel" van dat ding ook best slecht. Verder qua ID en ergonomie was ie wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is de mijne:)
Afbeeldingslocatie: http://xennox.no-ip.com/img/prive/P1290009.JPG

na ff 10 min aankutten heb je het zo onder de knie.. vooral is het padje aan de zijkant verdamt makkelijk voor ingame menu's en besturen van voertuigen in battlefield. ikke ben nu al hooked eraan:) alle knoppies die je nodig hebt in handbereik zonder je handspieren te verekken op dat lamme grote keyboard wat ik normaal gebruikte:P

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

details plc :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Oi, niceness :) Hoeveel was je totaal kwijt (in euro's) bij Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje irri wanneer je iets wilt typen, al die dingen. Al is die Thrustmaster Tactical Boards lang niet slecht, kan je ook veel (say-)binds op kwijt.

Mijn behoefte aan zoiets is echter 0,0 omdat ik recent WASD heb ontdekt. Eerder speelde ik met de pijltjes (mijn vrienden noemden het de teveel-met-vuurwerk-gespeeld-keyboardlayout) maar het leuke is dat alle FPS games default WASD hebben ingesteld met de meest ideale en best bereikbare knoppen. En je hoeft er nix aan te doen als je het spel installeert, dat is het mooie. En de meeste spellen hanteren nog dezelfde controls ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inc verzend kosten iets van 45 dollar (36 euri) met het geluk dat de douane het pakkie nie hebt open gerukt anders moet je nog btw en invoer rechten dokken:|
.. dus flink goedkoper dan in nl!
kep daar prijzen gezien van 40 a 50 euro.. en nog nie leverbaar:)

en morgen te bezichtegen op netgamez:P @ Blauw N24:P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hehehe kewl. Veel plezier morgen. Ik heb ze trouwens al voor 34-euro-nogwat gezien op het web (excl. verzendkosten) zoals www.asci.nl en www.pcgate.nl. Echetr die hebebn dat ding hoogstwaarschijnlijk nog niet op voorraad dus Amazon is ook wel interessant. Alleen die duane he...:)

En WASD is inderdaad de standaard in gaming. Alleen mis je dan de verschikkelijk handige thumbpad en de handige programmeerbare knoppen (toegegeven dat kan in de meeste games ook wel maar niet zo uitgebreid en handig). En meer dan 100 functies onder één hand is ook wel handig ook al gebruik je ze lang niet allemaal. Voor mij goede redenen om 35 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On topic: als je tijd wil investeren in het wennen aan deze manier van gamen, roelt het echt dik! Omdat je nu alle knoppen bij de hand hebt!

(Semi offtopic)

Heb hier een Tactical Board te leen, maar de thrustmapper snapt het niet...

XP ziet em niet als Tac Board maar als HID, nou zou dit niet uitmaken als ik zelf instellingen voor dit ding kan maken, maar helaas lukt dat dus niet omdat ie em niet herkend als een willekeurige gamecontroller

Heb nu gewoon at random bestaande instellingen (voor games) getest.

Onder de Tactical Board instelling voor Counter Strike werkt ie aardig in BF1942.

Heeft iemand wel een werkende driver en thrustmapper?
Pagina: 1