[ SuSe + WL-118] Hoe instellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een simpel systeem staan met linux SuSe erop.. nu heb ik een router van Sitecom de WL-118 ( dat is tevens een draadloze ) hier kan je ook gewoon UTP stekkers in rammen, dit heb ik gedaan met m'n windows machine die doet het perfect, alleen mijn vraag is, hoe stel ik mijn router in op SuSe?

- Zodat ik een netwerk heb,
- En internet op die linux bak

Kheb al van alles geprobeerd, ook de search doorzocht maar kom er niet uit..

Zou iemand mij kunnen helpen ? ALvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je de router al geconfigureerd heb onder windows, dan snap ik niet waarom je deze onder linux nog een keer moet gaan configureren. Gewoon je netwerk instellen en gaan met de banaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik een gateway of iets dergelijks aangeven? want ik heb er op dit moment geen internet verbinding of iets dergelijks mee.. Wat hij wel aangeeft in de YaST onder Netwerk Kaart:

Configuratie Netwerkkaarten
Netwerkkaarten die geconfigureerd moeten worden..
Beschikbaar zijn:
--------------------
Unex RTL8139B ( netwerkkaartje in de linux bak zelf..
Overige ( niet gedetecteerd )

Wat heb ik nu fout gedaan, of wat moet ik liever gezegd instellen zodat linux m'n router herkent, hoe kan ik testen of hij hem herkent, en hoe krijg ik nou m'n internet verbinding aan de praat op die bak.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:57:
maar moet ik een gateway of iets dergelijks aangeven? want ik heb er op dit moment geen internet verbinding of iets dergelijks mee.. Wat hij wel aangeeft in de YaST onder Netwerk Kaart:

Wat heb ik nu fout gedaan, of wat moet ik liever gezegd instellen zodat linux m'n router herkent, hoe kan ik testen of hij hem herkent, en hoe krijg ik nou m'n internet verbinding aan de praat op die bak.. :7
Ga eerst eens kijken in Windows hoe die netwerkkaart aan zijn IP komt, ik gok dat hij daaraan komt door middel van DHCP, dus dat zul je dan ook zo in moeten stellen in linux lijkt me ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha geloof me ;-) hij staat echt op DHCP... 100% cker ! Maar op 1 of andere manier kan ik de router ook niet pingen.. hij geeft dan als melding:

Network unreachable..

Iemand hulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat zegt route -n ?

en ifconfig ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ifconfig zegt het volgende:

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr FF:FF:FF:FF:FF:FF
inet6 addr: fe80::fdff:ffff:feff:ffff/64 Scope:Link
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:4294967290 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
RX bytes:0 (0.0 b) TX bytes:0 (0.0 b)
Interrupt:10 Base address:0x3700

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:40 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:40 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:2608 (2.5 Kb) TX bytes:2608 (2.5 Kb)

Moet ik niet iets van een gateway of hostnaam/servernaam in voeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 00:18:
inet6 addr: fe80::fdff:ffff:feff:ffff/64 Scope:Link

Moet ik niet iets van een gateway of hostnaam/servernaam in voeren?
Ehm, heb je ipv6 geinstalleerd ?
Dus ik vraag me af hoe je aan een ipv6 adres komt. :P

Als het goed is kan je in suse netjes een netwerk wizzard opstarten vanuit het control panel en het instellen gaat dan praktisch netzo als in windows. (zover ik me herinner van suse). Maar ik weet echt niet hoe je aan een ipv6 adres komt zonder daar ook zelf de support voor te hebben geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz mijn leraar ICT zegt dat het volgens hem.. tja tis en blijft een leraar :P hij zegt dat het een algemene bug is in linux met m'n netwerkkaart, dat je die eerst moet verwijderen en vervolgens handmatig toe moet voegen..

Iemand hier ervaring mee.. of dat dit het probleem verholp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 11:37:
Hmmz mijn leraar ICT zegt dat het volgens hem.. tja tis en blijft een leraar :P hij zegt dat het een algemene bug is in linux met m'n netwerkkaart, dat je die eerst moet verwijderen en vervolgens handmatig toe moet voegen..

Iemand hier ervaring mee.. of dat dit het probleem verholp ?
Probeer gewoon eerst even je netwerk via de netwerk wizzard van Suse in te stellen, volgens mij heb je dit helemaal niet gedaan. En dan zal er inderdaad niks werken. Aangezien je nu standaard een ipv6 adres erin heb staan dat je in die wizzard ook kan kiezen of je nou gebruik wil maken van ipv6 of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje noob misschien.. :$ wat houdt ipv6 dan in.. ?
en hoe kom ik bij die wizard (8> :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:35:
Beetje noob misschien.. :$ wat houdt ipv6 dan in.. ?
en hoe kom ik bij die wizard (8> :o
Kom op hoor, Suse is de makkelijkste distro die er bestaat. Het is door de wijzigingen die suse eraan gemaakt heeft bijna windows. Waar denk je nou zelf dan dat je die wizard kunt vinden .... ? Goedzo, in het control panel. :)

Wat is ipv 6, nou hier is het antwoord

Vragen is niet erg, maar je moet zelf ook wel een beetje initiatief tonen. Anders is het echt niet leuk om iemand te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof mij, ik ben er zat mee aan het stoeien & zoeken, en die IPV6 kon ik idd wel zelf uitzoeken, maar die wizard kan ik echt gewoon NIET vinden :(
Ik ga alle modules en opties in het Configuratie scherm af.. maar kom er maar niet bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn :P tis al opgelost..

Netwerkkaart defect :@, hij zag hem wel, installeerde hem ook, maar hij wou maar geen IP toekennen..

Thx anyway ! Topic mag dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

hmm, mijn suse wil zelf geen gateway snappen vanaf dhcp, wellicht bij jouw het zelfde probleem?
(tenzij je kaart echt dood is natuurlijk) ik moet hem zelf instellen in yast voordat ik het inet op kan via mijn sitecom routertje

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1