Ik heb een mssql server geinstalleerd maar kan met coldfusion niet goed connecten.
Ik heb een database aangemaakt en daarvoor een user aangemaakt.
Daarna heb ik bij ODBC een nieuwe System DSN aangemaakt. De connectie bij de test gaat goed.
Daarna creeer ik met coldfusion een database connectie, maar dan krijg ik deze error:
De url/locatie van de DB is 127.0.0.1, dat zou ook goed moeten zijn. Alleen ik kan toch niet connecten.
Iemand nog ideeen??
Ik heb een database aangemaakt en daarvoor een user aangemaakt.
Daarna heb ik bij ODBC een nieuwe System DSN aangemaakt. De connectie bij de test gaat goed.
Daarna creeer ik met coldfusion een database connectie, maar dan krijg ik deze error:
De username/pass is zeker goed, deze is gewoon in windows aangemaakt.Connection verification failed for data source: gmichael
[]java.sql.SQLException: SQLException occurred in JDBCPool while attempting to connect, please check your username, password, URL, and other connectivity info.
The root cause was that: java.sql.SQLException: SQLException occurred in JDBCPool while attempting to connect, please check your username, password, URL, and other connectivity info.
De url/locatie van de DB is 127.0.0.1, dat zou ook goed moeten zijn. Alleen ik kan toch niet connecten.
Iemand nog ideeen??
[ Voor 2% gewijzigd door Rafe op 27-10-2003 19:41 . Reden: iets leesbaarder gemaakt :) ]