Toon posts:

Playstation 2 en S-VHS kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag en aangezien die niet over pc`s gaat zal ik heb hier maar proberen te vragen.
Ik las laatst in de handleiding van Tekken 4 dat het spel progressive scan mode ondersteunt met S-VHS kabel en meerdere games doen dat ook al hebben ze geen scan mode, want S-VHS verbeterd het beeld zeggen ze.
Ik wil nu wel eens weten wat dan het verschil is tussen de beeld kwaliteit van de normale scart kabel en de S-VHS kabel van de PS2.
Mijn TV is een panasonic 100hertz.

Hopelijk kunnen jullie antwoord geven.
Bedankt!

Verwijderd

Aangezien de search kaduuk is weet ik niet of deze vraag is langsgekomen, maar voor de echte TV/video experts moet je in Audio, Video & HiFi Forum zijn, waar dit topic ook heen gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Misschien kunnen ze me hier idd beter helpen.

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 14:08
Ik heb zelf de Sony s-video kabel. Het beeld wordt er gewoon scherper van, lastig uit te leggen, ik probeer het toch :) Bij schuine lijnen op het beeld (bijvoorbeeld het PlayStation logo als je een PS1-spel opstart) zie je met de gewone (composite) kabel geen strakke lijn maar een soort "trapje". Met de s-video kabel wordt dit gewoon een strakke lijn (en met RGB nog beter, dus als je een RGB-ingang vrij hebt...).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt ook niet zomaar een vergelijk terekken tussen scart en S-video. In de scart stekker zitten namelijk composite, S-video en RGB allemaal bij elkaar (je kunt ze wel niet tegelijk gebruiken). Vaak wordt alleen composite of S-video echt doorgegeven. De kwaliteit van het scart signaalligt dus helemaal aan de mogelijkheden van de apparaaten en de kabel zelf.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

wat vreemd is dat de s-video bij mijn aan de voorkant van de tv zit. heb een so grootbeeld tv. dus als ik aansluit dan vind ik niet zo mooi al dei bekabelling aan de voorkant

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Mirickle
  • Laatst online: 07-08 14:08
Bij veel tv's heeft een van de achterscarts ook s-video ondersteuning (ook wel gelabeld als Y/C). Dan moet je wel een verloopstekkertje kopen, of gewoon een s-video kabel met een scartplug op het ene uiteinde.

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Niet alle scartkabels voor de PS2 zijn RGB kabels, dus let op wat je koopt.

Een RGB kabel stuurt de kleurcomponenten apart naar de TV. Dat is het meest optimale wat je kan krijgen.
SVHS of SVideo stuurt de kleur en de grijstinten apart waardoor een stuk beter beeld als Composiet (gele stekker) wordt weer gegeven.
Composiet stuurt alles over 1 draad naar je TV waardoor er door interfrentie en storing van alle signalen op elkaar een stuk minder beeld bij de TV aankomt.

Progressive scan is iets wat een TV of beamer aan moet kunnen. De beeldlijnen worden dan van de eerste tot de laatste naar de TV gestuurd ipv eerst all even en dan oneven lijnen (wat bv je video doet omdat de meeste TV's zo werken).
ALs je TV het niet ondersteund, dan heb je er weinig aan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door -=bas=- op 28-10-2003 16:21 ]

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1