[XP]Notificatie krijgen bij aanpassing aan zomer/wintertijd

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Toen ik nog Windows 98 en Windows ME draaide, kreeg ik altijd keurig een melding bij het opstarten van mijn computer wanneer deze zichzelf aan de zomer- of wintertijd had aangepast. Met XP krijg ik deze melding niet, terwijl ik dit wel erg handig vind, omdat ik zo'n }:O ben die het altijd vergeet en mijn computer nodig heb om me er aan te herinneren...

Is het mogelijk om er voor te zorgen dat ik wel weer zo'n melding krijg?
Via google en de GoT-search kon ik niets hierover vinden.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Bij mij ging dat automatisch. Je kunt bij Eigenschappen voor datum en tijd. De klok automatisch laten synchroniseren met een tijdserver op inet. Maar dan moet dat dus wel aanstaan. :)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Millennyum schreef op 27 October 2003 @ 18:19:
Toen ik nog Windows 98 en Windows ME draaide, kreeg ik altijd keurig een melding bij het opstarten van mijn computer wanneer deze zichzelf aan de zomer- of wintertijd had aangepast. Met XP krijg ik deze melding niet, terwijl ik dit wel erg handig vind, omdat ik zo'n }:O ben die het altijd vergeet en mijn computer nodig heb om me er aan te herinneren...

Is het mogelijk om er voor te zorgen dat ik wel weer zo'n melding krijg?
Via google en de GoT-search kon ik niets hierover vinden.
T's maar waar je je druk om maakt he

• Millennyum
megaleo schreef op 27 oktober 2003 @ 23:13:
Bij mij ging dat automatisch. Je kunt bij Eigenschappen voor datum en tijd. De klok automatisch laten synchroniseren met een tijdserver op inet. Maar dan moet dat dus wel aanstaan. :)
Ja bij mij ging het dus ook automatisch. En dat is prima. Maar ik wil wel dat mijn compu mij daar even over informeert ;)
michelc85 schreef op 27 oktober 2003 @ 23:21:
[...]
T's maar waar je je druk om maakt he
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic :{

• Millennyum
*kick*

Is er echt geen manier om deze melding weer aan te zetten?

• megaleo
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Millennyum schreef op 29 October 2003 @ 00:05:
*kick*

Is er echt geen manier om deze melding weer aan te zetten?
Maar waarom wil je dat eigenlijk?
Het gebeurt maar 2 keer in het jaar. :)

• Millennyum
megaleo schreef op 29 October 2003 @ 01:51:
[...]

Maar waarom wil je dat eigenlijk?
Het gebeurt maar 2 keer in het jaar. :)
Precies. Niet vaak genoeg om er zelf aan te denken :)

Maar kom op mensen, wat boeit het jullie nou waarom ik dit wil?? Ik vraag gewoon of jullie misschien een oplossing weten... Ik ga jullie toch ook niet vragen waarom je per se ergens een blauw ledje in je casemod wil ipv een rode ofzo... :{

• Joppy
  • Laatst online: 18-05 21:56

Joppy

Ajuparaplu!

Ik heb geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt (sowwy), maar als je nu een reminder in Outlook zet voor 28 maart 2004, heb je die alvast binnen! :P

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik vind het een erg boeiend onderwerp :+

Maar ff serieus: het viel me ook op bij Windows 2000. Die gaf ook gene melding. Maar mn moeder zei dat het bij Windows ME ook niet gebeurde. Eveneens heb ik het op mn Windows 98 PC niet gezien.
Ik denk dat het kwam omdat de zowel de Windows 2000 machine als de Windows 98 machine op het moment van ingaan van de wintertijd aan stonden.

Toen ik mijn Pocket PC 2002 aanzette kreeg ik wel een melding dat ie de toijd had bijgewerkt.

Ik houd dit topic toch een beetje in de gaten... :P
Pagina: 1