[NT4] Printer loopt vaak vast met prints in de spooler

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb hier een Netwerkje met een NT4 server. Op dit netwerk zit een HP LaserJet 1200. Van de een op de andere dag loopt print hij niet meer en loopt de spooler vol. Dan stop ik op de server de service "Spooler" en start deze weer.
Ik kan dan weer een paar printjes maken. Vervolgens loopt deze weer vast.
Heb hierover verder niets kunnen vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je al andere drivers (welke?) hebt geprobeerd en dat er in je event log niets terug is te vinden?

Ik zou daarnaast checken of het niet een vreemd printje is (heb ik "vroegah" nog wel eens gehad, een nogal hoge resolutie foto af proberen te drukken op A0 is nooit grappig).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

NT4 server,

Welk service pack gebruik je, heb je de laatste patches en critical fixes erop gezet. Gebruik je de Windows printerdriver of HP driver voor je printer.

Meer informatie zou erg gewenst zijn.

PS: ik maak altijd gebruik van de HP drivers en heb met een 5 tal verschillende laserjet types nooit last behalve dan zo nu en dan een corrupte print opdracht wat kan gebeuren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op het moment dat de spooler hangt - kijk je dan op de console van de NT4 server? Er wil nog wel eens een error message blijven hangen (eg: "Error writing to IP_xx_xx_xx_xx:") waardoor jobs blijven vastzitten :)

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Service pack 6a en Service Pack SPR.
Ik gebruik de HP Print Driver software.

Dat er een keer een error bij het writen voorkomt, kan ik me voorstellen. Maar niet elke dag een keer. Er worden maar 20 printjes per dag gemaakt.