A7N8X Deluxe met SATA schijf => windows installeren ?

Pagina: 1
Acties:

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:56
Hallo,

Ik heb hier zonet een pc ineen gezet met een asus a7n8x Deluxe Gold moederbord en een maxtor 120 gb S-ATA schijf.
Bij het instellen van bios merkte ik al dat ik geen primary IDE devices had, cdrw/dvd zitten op secondary IDE ... maar in bios is er nergens sprake van een derde IDE, of iets van S-ATA.

Bij posten krijg ik op het eerste scherm ook enkel maar primary/secondary devices te zien, pas een scherm erna zie ik de serial ATA maxtor 120 gb schijf.
Ze wordt dus wel degelijk herkend.

Maar dan nu het probleem: Ik wil windows XP installeren, boot vanaf cd ... maar krijg den de foutmelding dat setup wordt afgesloten omdat er geen vaste schijven in de pc gevonden werden.

Kan iemand mij zeggen hoe ik XP er op krijg met die config :)

Verleden week had ik een of andere P4 asus deluxe mobo, eveneens met SATA support en zelfde type harddisk, maar daar zag ik in de bios naast een primary en secondary channel, ook een third IDE channel. Windows install ging daar perfect op.

Als iemand raad weet....

Thx

Verwijderd

Probeer dit eens:
In je BIOS zet je de bootup voorkeuren: 1: CDROM 2: HD0 (eerste HD dus)

windows zelf herkent de schijf wel. Bij de setup kan je dan ook de schijf formatteren als diet nog niet gebeurt is

Succes

Verwijderd

ff in de search zoeken. Staat er zeker weten tussen. Had vorig week het zelfde. Je moet tijdens het voorbereiden van de setup voor Xp op F6 drukken om aparte drivers voor SATA schijven te installeren. Als je dat hebt gedaan moet het willen. De drivers kun je op de ASUS site vinden...

suc6

Dit topic bedoelde ik...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 17:53 ]

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:56
ok bedankt,
ik wist niet dat ik aparte SATA drivers nodig had, loop altijd weg tijdens zo'n setup ;)
Wegens tijdsgebrek maar weer eens m'n toevlucht genomen tot dit toch wel prachtig forum.

Met die extra drivers zal het inderdaad wel werken ... en anders hoor je het wel :D