Verwijderd

Topicstarter
Zijn er behalve de opslagcapaciteit nog andere verschillen in SD kaarten??

Ik heb namelijk 2 SD-kaarten: 1tje van 64 Mb en nog eentje van 128 Mb..

Nu heb ik een digitale camera die werkt met SD kaarten.
De 64 Mb kaart werkt prima: foto's maken, bekijken, de camera via USB aansluiten en de foto's overzetten naar de pc.. alles werkt gewoon naar behoren..
Met de 128 Mb kaart kan ik foto's maken en ze ook bekijken op de camera. Als ik echter de camera via USB aansluit op de pc, dan hoort er een driveletter bij te komen, zoals bij de 64 Mb kaart het geval is. Dit gebeurt echter niet met de 128 Mb kaart.

Ik d8 dat er geen verschillende typen SD-kaarten zijn.. heb ik t dan toch mis?? :?

Verwijderd

Kennelijk gebruik je geen ME/2k/XP want die doen dat allemaal automatisch. In 98SE moet je voor USB storage dingen een driverdisk in je PC proppen. Dat heb je kennelijk gedaan voor de 64mb kaart. Die 128mb ziet hij kennelijk als iets anders, hoe vreemd dat ook is... Krijg je wel een melding van: er is iets aangesloten, waar vind ik een driver?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows XP...

Bij de 64 Mb kaart krijg ik rechtsonder zo een icoontje en verschijnt er een extra driveletter..

Bij de 128 Mb kaart zie ik helemaal nix.. geen melding.. geen icoontje.. geen vraag naar drivers.. nix..

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 18:09 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb toch het idee dat het puur aan je camera ligt.

En als je veel doet met geheugenkaartjes is een card reader imo toch veel handiger.

{signature}

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Het kan zijn dat hiervoor van een apparte controller gebruik wordt gemaakt. Sommige (vooral oudere of goedkopere cameras) ondersteunen geen kaarten groter dan 64 of 96Mb.

De nieuwe cameras kun je ook vaak instellen als "Diskdrive" of "Peer-to-peer", je ziet dan in XP geen diskdrive, maar een camera. Hier kun je dan audio, video en foto's vandaag halen/plaatsen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je controller kapot is, of je kaartje niet optimaal werkt. Probeer deze eens in een losse cardreader te stoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door WieMie op 27-10-2003 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding van de camera staat dat ie t/m 128 Mb zou moeten ondersteunen.. Ik kan trouwens wel foto's maken met de 128 Mb kaart.. en ook bekijken..

Als het aan de camera zou liggen dan moet de 64 Mb kaart toch ook niet werken??

De 128 Mb kaart werkt niet in alle cardreaders..

In een Apacer cardreader doet ie t wel, maar in een andere cardreader, waarvan ik het merk effe niet weet, wordt de kaart ook niet gezien..

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:38
Waarmee heb je de kaart geformateerd? Formateren met de camera of formateren met de kaartlezer verklaart misschien het verschil.

Ik zou me niet teveel aantrekken van de 'ondersteunde SD capaciteit' van de camera. Dikwijls garandeert een fabrikant enkel de kaartgroottes die men bij de lancering van de camera zelf heeft kunnen testen. Dat wil niet zeggen dat grotere kaarten niet werken. Mijn Ricoh RR10 ondersteunt officieel slechts 64 MB kaarten maar mijn 256MB kaart werkt ook goed. Alleen als ik meer dan 256 foto's daarop zet kan ik ze niet meer met de meegeleverde software downloaden, terwijl dat met een kaartlezer wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
geformateerd?? :?

ik heb em uit de verpakking gehaald en in de camera gestopt.. en ik kon em meteen gebruiken...

In de handleiding staat btw ook nix over formateren voor gebruik van de kaart...

En toen er iets van 10 foto's op stonden wilde ik em aansluiten op de pc...

Ik heb trouwens 3 van die 128 Mb kaarten (zelfde merk enzow) en ze doen t alledrie niet in die camera...

Ik ga sowieso wel zo een Apacer cardreader ding kopen, maar ik was gewoon nieuwsgierig of dit meer voorkomt... en of iemand misschien weet hoe dit komt..

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:31:
geformateerd?? :?

ik heb em uit de verpakking gehaald en in de camera gestopt.. en ik kon em meteen gebruiken...

In de handleiding staat btw ook nix over formateren voor gebruik van de kaart...

En toen er iets van 10 foto's op stonden wilde ik em aansluiten op de pc...

Ik heb trouwens 3 van die 128 Mb kaarten (zelfde merk enzow) en ze doen t alledrie niet in die camera...

Ik ga sowieso wel zo een Apacer cardreader ding kopen, maar ik was gewoon nieuwsgierig of dit meer voorkomt... en of iemand misschien weet hoe dit komt..
In mijn camera heb ik verschillende groottes en merken gehad en deze worden allemaal keurig in me camera en sandisk cruzer als drive letter gezien in winXP.
Merken: 16MBorange SPV kaartje (onbekend merk ;) ) , 256MB Sandisk, 64MB Apacer, 16 sandisk (standaard bij camera).
En allemaal werken ze OK

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1