Ik probeer door middel van onderstaande code een mail te versturen:
$handle = fsockopen($smtpserver, $port);
fputs($handle, "HELO domein.nl\r\n");
fputs($handle, 'MAIL FROM: info@test.nl\r\n');
fputs($handle, 'RCPT TO: test@test.nl\r\n');
fputs($handle, 'DATA\r\n');
fputs($handle, 'test mailtje\r\n.\r\n');
fputs($handle, 'QUIT\r\n');
fclose($handle);
Het probleem is dus dat bijvoorbeeld: fputs($handle, "HELO domein.nl\r\n");
niet wordt uitgevoerd. Als ik na dit commando fgets($handle,256) opvraag dan zie ik nog steeds
220 mail.test.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.6713 ready at Mon, 27 Oct 2003 16:39:31 +0100 staan. Alsof er net een connectie is gemaakt. Mijn HELO commando wordt dus gewoon genegeerd. Althans daar lijkt het op.
Voer ik deze commando's gewoon uit d.m.v. een telnet sessie dan werkt het zonder problemen. De mailserver waarop ik dit test is een exchange server die verder prima werkt. Ik heb search gebruikt en alle relevante posts doorgelezen.
Het lijkt dus wel dat de fputs commando's niks doen omdat de mailserver niks anders laat zien als bovenvermelde regel. Eigenlijk zou ik na de HELO een status code 250 moeten zien, als teken dat de HELO succesvol is.
Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn?
$handle = fsockopen($smtpserver, $port);
fputs($handle, "HELO domein.nl\r\n");
fputs($handle, 'MAIL FROM: info@test.nl\r\n');
fputs($handle, 'RCPT TO: test@test.nl\r\n');
fputs($handle, 'DATA\r\n');
fputs($handle, 'test mailtje\r\n.\r\n');
fputs($handle, 'QUIT\r\n');
fclose($handle);
Het probleem is dus dat bijvoorbeeld: fputs($handle, "HELO domein.nl\r\n");
niet wordt uitgevoerd. Als ik na dit commando fgets($handle,256) opvraag dan zie ik nog steeds
220 mail.test.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.6713 ready at Mon, 27 Oct 2003 16:39:31 +0100 staan. Alsof er net een connectie is gemaakt. Mijn HELO commando wordt dus gewoon genegeerd. Althans daar lijkt het op.
Voer ik deze commando's gewoon uit d.m.v. een telnet sessie dan werkt het zonder problemen. De mailserver waarop ik dit test is een exchange server die verder prima werkt. Ik heb search gebruikt en alle relevante posts doorgelezen.
Het lijkt dus wel dat de fputs commando's niks doen omdat de mailserver niks anders laat zien als bovenvermelde regel. Eigenlijk zou ik na de HELO een status code 250 moeten zien, als teken dat de HELO succesvol is.
Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn?