mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P
Is het dan niet logischer de presentatie + bl op 1 server, en de database op de andere?
oogjes open, snaveltjes dicht
Dat is nu juist volgens mij een van de sterke punten toch?: je kan de logic vervangen zonder iest aan te passen aan je presentatie, en zonder die uit te lucht halen voor lang.
Met java kan het in ieder geval wel, dat je meerdere PC's aan elkaar knoopt voor 1 applicatie. Serverpark ofzo
Zit namelijk JAVA met PHP te vergelijken en wil graag dat PHP of wint of gelijk eindigd! hehe
Met java kan het in ieder geval wel, dat je meerdere PC's aan elkaar knoopt voor 1 applicatie. Serverpark ofzo
Zit namelijk JAVA met PHP te vergelijken en wil graag dat PHP of wint of gelijk eindigd! hehe
Je kunt toch gewoon loadbalancen, dus een balancer die kijkt welke server de minste CPU gebruikt, die krijgt dan dus de opdracht. De php bestanden kun je gewoon op beide servers zetten, of eventueel op een fileserver, wat ik persoonlijk niet zou doen.
Maar ondersteund PHP ook zelf meerdere servers? Of kan het alleen draaien op de server waar het op geinstalleerd staat?
want (herhaling = spam): ben JAVA met PHP aan het vergelijken.
want (herhaling = spam): ben JAVA met PHP aan het vergelijken.
Denk dat je bij heel veel mensen op de tenen staat als je Java met PHP vergelijkt. Appels en peren enzo...
oogjes open, snaveltjes dicht
Uhm ja, je vergelijkt een slagschip met een vrachtwagenZoolander schreef op 27 October 2003 @ 16:54:

PHP biedt geen enkele ondersteuning voor distributie, maar toch is een op PHP gebaseerde website in principe goed schaalbaar, omdat logica vrijwel altijd te dupliceren is. De bottleneck zit 'm uiteindelijk altijd in de gedeelde opslag van gegevens, vandaar dat database replication vaak meer een issue is dan het distribueren van een PHP-toepassing.Zoolander schreef op 27 October 2003 @ 16:57:
Maar ondersteund PHP ook zelf meerdere servers? Of kan het alleen draaien op de server waar het op geinstalleerd staat?
Dat ligt toch alleen aan het DBMS? Waarschijnlijk doel je op de combo tussen PHP en MySQL, maar PHP kan ook met bijvoorbeeld Oracle werken, en dan kan het wel.
Ik doel op geen enkele specifieke combinatie, maar wilde slechts aangeven dat het probleem met schaalbaarheid niet zozeer de logica (programmacode) is (in dit geval dus bijvoorbeeld PHP) maar veel meer de beschikbaarheid gegevens. Je "business logic" distribueren is het probleem niet; je gegevens distribueren wel.
Pagina: 1