[Flash] wel cachen van .SWF

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een site met losse .swf filetjes die ik gebruik voor een menu. Die zijn nu aardig groot (20kb) vanwege het meesturen van een lettertype. Er wordt aan de SWF nog wat variabelen meegegeven.. en daarom laad ie dus elke keer de .swf apart... ze worden dus niet gecached omdat ie elke keer een andere querystring heeft.

Op internet vind je vanalles over het NIET cachen van Flash, maar wij willen dus eigenlijk dat ie dat wel doet... het is immers toch steeds dezelfde .SWF.

Iemand toevallig enig idee hoe je dat kan oplossen? Of moet ik het meer in de IIS instellingen gaan zoeken?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Daar is niks aan te doen. De browser cached bestanden aan dehand van de url en als die iedere keer verschilt dan laadt ie hem dus elke keer opnieuw.

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2003 16:58 ]

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Als je een swf met willekeurige querystring wel weet te cachen kom je automatisch op het probleem dat je variabelen (als deze wijzigen) worden genegeerd.

Je zou kunnen proberen om in de embed of object tag alleen te verwijzen naar je swf zonder variabelen en vervolgens de variabelen via javascript te setten door SetVariable. Zo cached hij de swf omdat ie niet wijzigt, maar de variabelen kun je wijzigen dmv javascript.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tja, was tot nu toe ook onze conclusie ;) het is ook meer een soort van tussenoplossing.. aangezien het binnenkort 1 grote flashfile wordt die aan de hand van een xml de opbouw doet.. ipv meerdere losse files..
slm schreef op 27 oktober 2003 @ 17:14:

Je zou kunnen proberen om in de embed of object tag alleen te verwijzen naar je swf zonder variabelen en vervolgens de variabelen via javascript te setten door SetVariable. Zo cached hij de swf omdat ie niet wijzigt, maar de variabelen kun je wijzigen dmv javascript.
kijk... daar heb ik iets aan.. had daar namelijk nog niet aan gedacht!! ga ermee aan de gang.
Tnx :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 27-10-2003 17:40 ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Als je gewoon netjes FlashVars gebruikt, en de variabelen dus niet op de url van de movie zet moet dit toch standaard goed gaan?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Maar, denk ook aan de mensen -zoals ik- :P die hebben ingesteld staan bij elk bezoek de pagina opnieuw te willen laden... weet niet of zoiets te omzijlen is. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

willem169 schreef op 28 October 2003 @ 09:26:
Maar, denk ook aan de mensen -zoals ik- :P die hebben ingesteld staan bij elk bezoek de pagina opnieuw te willen laden... weet niet of zoiets te omzijlen is. :)
? Rekening houden met mensen die je opzettelijk tegenwerken.. Dus moet je voor caching gaan zorgen voor mensen die hun cache uitzetten?

Waarom mensen zo'n setting draaien blijft mij een raadsel trouwens. Voor development is het net zo nutteloos (zo niet nuttelozer als je het niet kan ervaren zoals 99% van de gebruikers het zal ervaren) als voor gewoon surfen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2003 11:05 ]

• roytanck
Bosmonster schreef op 28 October 2003 @ 11:05:
[...]
Waarom mensen zo'n setting draaien blijft mij een raadsel trouwens. Voor development is het net zo nutteloos (zo niet nuttelozer als je het niet kan ervaren zoals 99% van de gebruikers het zal ervaren) als voor gewoon surfen.
Ehm... als je de zwaarte van je project wilt testen is het zinloos ja, maar als na het maken van wijzigingen naar een oudere, gecachte versie zit te kijken heb je vaak toch wel een probleem. Overigens ben ik het met je eens dat je met deze setting compleet geen rekening moet houden als developer.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Bosmonster:
? Rekening houden met mensen die je opzettelijk tegenwerken.. Dus moet je voor caching gaan zorgen voor mensen die hun cache uitzetten?
Mijn punt was dat er ook mensen zijn die caching (te ja of te nee) in de browser zelf hebben ingesteld en heb geen idee of dat overruled kan worden of niet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Weefselkweekje schreef op 28 October 2003 @ 11:22:
[...]

Ehm... als je de zwaarte van je project wilt testen is het zinloos ja, maar als na het maken van wijzigingen naar een oudere, gecachte versie zit te kijken heb je vaak toch wel een probleem. Overigens ben ik het met je eens dat je met deze setting compleet geen rekening moet houden als developer.
Nou.. een browser cached normaal geen html pagina's, maar alleen images en andere media/js files etc. Als ik die wil verversen gooi ik mn cache ff leeg van te voren.

Imho is het als developer geen goed idee dus om je cache uit te zetten, omdat je dan JUIST bugs met betrekking tot het wel of niet goed cachen van items niet kunt detecteren ;)

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

* schopje *

Is het iemand nu dus gelukt om het swf bestand te cachen en TOCH met variabelen te werken?
ik roep nu een een flash bestand op de volgende manier aan:

<param name="movie" value="flash/140104.swf?beginframe=105">

en op iedere pagina verander de beginframe.
op iedere pagina laad hij dus wel weer het flash bestand in terwijl dit toch echt het zelfde bestand is.

moet ik op een andere manier de variabele doorgeven of heeft dat alsnog geen effect

[ Voor 16% gewijzigd door GaveGozer op 14-01-2004 14:15 ]

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• roytanck
Heb je flashvars geprobeerd? Dat lijkt me eigenlijk wel een oplossing...

http://www.macromedia.com...s/documents/flashvars.htm
http://63.144.246.231/information/archives/2002_08.html

[ Voor 17% gewijzigd door roytanck op 14-01-2004 16:47 ]

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

thanx...

FlashVars loste het probleem op!

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Pagina: 1