Toon posts:

[2000 Server] Hardware malfunction

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent 'm ? :)

Eerder had ik een topic geopend betreffende een mogelijk foute disk mirroring config, maar helaas helaas, ook al liggen die problemen op vrijwel het zelfde tijdstip, qua blijkelijk is dat niet het probleem :(

De server is er zo juist voor de 2e keer 'uitgeklapt' met een hardware malfunction . . Niets in ook maar enig logje, nergens info te vinden . . .

De hardware doet het niet, en je bekijkt 't verders maar is windows z'n standpunt . . .

Maar nu:
HOE dit op te lossen ? ?

Ik dacht zelf om te beginnen met een benchmark tooltje er op los te laten, hopen dat hij op een van de onderdelen vast loopt . . .
Anders de hardware strippen, maar er valt weinig aan de server te strippen, zowizo kan die metode dagen lang duren omdat de meldingen niet structueel zijn . . . Ze komen gewoon op random momenten een keertje voorbij waaien.

Zijn er nog andere, mogelijk logischere oplossingen om dit, zo spoedig mogelijk, op te lossen ? ? ?

Geen server betekend voor veel collega's geen werk . . .

BVD

[edit]
Voor dat iedereen gaat roepen BSOD FAQ . . .
1: geen foutcode's e.d.
2: geen geheugendump! (terwijl deze optie WEL aan staat)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:21 ]

Verwijderd

heb een dergelijk probleem met werkstations gehad. Bleek de video driver te zijn. Is alle software (OS, Drivers ect.) helemaal recent ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 16:21:
heb een dergelijk probleem met werkstations gehad. Bleek de video driver te zijn. Is alle software (OS, Drivers ect.) helemaal recent ?
Ik zou bijna zeggen: recenter kan niet

Gister (jaja, op zondag!!) ALLE drivers opnieuw van internet getrokken, en de god ganse dag gezocht naar nieuwe (full) versies (dus geen beta's e.d.)

Verwijderd

Zie je kans er een andere voeding in te zetten ?? Dit is een dermate vaag verhaal dat het (voor zover ik kan zien) trial and error gaat worden... en daar hoef je niet blij mee te zijn.

Vooralsnog zou ik, zelfs al zou je de fout gevonden hebben, de machine niet meer helemaal vertrouwen.

Je kan er inderdaad iets van een stresstest op los laten maar random fouten zonder eventlogs of foutcodes zijn verschikkelijk.

Ik hoop dat een andere GoT'er een beter ID heeft ....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien moet je eens van je hardware contract gebruik gaan maken en als je die niet hebt zul je het zelf uitmoeten zoeken. Met random errors en reboots kan men op GOT niet veel omdat het hardware specifiek is.

Merk type server zou ook niet slecht zijn omdat even op te geven.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 28 oktober 2003 @ 10:03:
misschien moet je eens van je hardware contract gebruik gaan maken en als je die niet hebt zul je het zelf uitmoeten zoeken. Met random errors en reboots kan men op GOT niet veel omdat het hardware specifiek is.

Merk type server zou ook niet slecht zijn omdat even op te geven.
Dell PowerEdge 600SC :)

Maargoed . . . Hele dag aan het kloten geweest, en gevonden!
Het geheugen is gaar. met een bepaald spannend DELL DOS tooltje heb ik het geheugen logboek kunnen openen, et voila .. . .. precies alle crashes met kloppende datum & tijden er bij . . .

Bij deze dus mijn dank aan alle meedenkende GOTers . . . .
Pagina: 1