Toon posts:

[Excel+addin] Wat is een Add-inn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor een klant een analyse op een rekenmodel uit te voeren. Dit model maakt gebruik van vba en dat is niet echt handig geprogrammeerd. De klant heeft de vraag gesteld of de code gescheiden kan worden van de invoersheets. Zodat het lekker 'klein' blijft en niet iedere kopie macro code bevat maar alleen de gegevens. Nu zat ik zelf aan twee zaken te denken:

1. Maken van een add-in die als library werkt. (maar kan dat wel, is een add-in daar voor bedoeld)
2. Alle code naar een nieuw werkboek exporteren en macrotoewijzingen daar naar laten verwijzen. Nadeel is waarschijnlijk dan wel dat alle events herschreven moeten worden.

Mijn vraag is dus: Kunnen jullie met me meedenken en wat is een add-in.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Tuurlijk kunnen we met je meedenken ;)

Er zijn een aantal opties die je hebt. Een van de opties is om bij het opslaan van de worksheet een nieuwe worksheet aan te maken met alle gegevens maar dus ZONDER de code en deze op te slaan. Deze optie is uiteraard niet zo netjes.

Een andere optie is inderdaad een addin. Een addin is in principe niets anders dan een sheet met 'n stukje VBA code die voldoet aan bepaalde voorwaarden waardoor je het kunt installeren binnen Excel.

Een AddIn kun je in Excel zelf maken. (Opslaan als!!!) De help van Excel kan je hierover het een en ander uitleggen. Probeer ook de MSDN Library eens...

My personal website