Backup job in Veritas Backup Exec 9 wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 12:59

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Misschien weet iemand een oplossing voor het onderstaande probleem.

Hardware: Python SCSI DDS Tape Drive (DDS3 tapes/12GB)
Software omgeving: Windows 2000 Server, Veritas BackupExec 9 + Exchange 2000 plugin.

BackupExec komt telkens weer met de volgende error: |:(

Error - Mount failed.
User canceled a Physical Volume Library operation.

5 tapes voor elke werkdag zijn allemaal 'snelgeformatteerd' en en staan in m'n handmatige mediaset die als volgt geconfigureerd is:
'overwrite protection & append period=1 week'.
Dit allemaal voordat de 'job' van de desbetreffende dag begint.

Het kan volgens mij naar eigen zeggen niet aan de DDS drive unit zelf liggen omdat "Inventory" en "Quick Erase" overigens zonder problemen wordt voltooid.
Ook heb ik een cleaning tape gebruikt die na 15 seconden klaar is met het 'verschonen' van de lees/schrijfkoppen in de DDS unit.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Daar zou ik erg blij mee zijn ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Verwijderd

hmm.. en als je een tape gebruikt zonder expiry ?? My best guess is dat dat rot ding de tapes niet mount omdat die nog gereserveerd zijn in de DB.

Zet de retention period eens op 0 en kijk eens wat die dan doet. Of had je dat al geprobeert ??

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Retension media before backup heb ik bij deze aangevinkt alvorens de backup job te starten. Vervolgens koos ik voor RUN NOW en tot mijn verbazing zie ik dat
de tape eerst wordt 'ge-retensioned' en daarna wordt de backupdata op de tape gegooid. Geen error(s) meer voor zover ik nu kan zien... (De job is running)

Over media retension

Ik zal morgen nog even een reply posten of het uiteindelijk gelukt is of niet!
Joh, door jouw reactie ben ik nu een stuk verder gekomen! Bedankt heh!... ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Verwijderd

probeer het eens met tapes die je wel mag overschreven mogen worden. Werkt dat wel moet je je media set ff opnieuw configgen.

ik heb hetzlefde probleem gehad. Ik ben alleen bezig met Intelligent Disaster Recovery

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Nu de functie "retension media before backup" aanstaat is de mount failure inderdaad verdwenen en wordt de data gewoon prima op de tape gezet.
Alleen omdat er mailboxen worden gebackup'd met daarin corrupt files geeft Veritas BackupExec de JOB completion status als FAILED terwijl er toch echt data is weggeschreven op de tape (8,9GB).
Dit zal wel OK zijn, daar is weinig aan te doen geloof ik.... of niet?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:42
heb je ook een restore gedaan om te kijken of alles wel goed terug wil? misschien is er toc hwel ergens iets niet goed of misschien wilt ie de corrupte file sniet terugzetten, ik heb hier een dds4 icm veritas en dat programma heeft de vreemdste kuren, arcserve doet het een stuk beter naar mijn id

Verwijderd

PaulX schreef op 28 oktober 2003 @ 13:34:
Nu de functie "retension media before backup" aanstaat is de mount failure inderdaad verdwenen en wordt de data gewoon prima op de tape gezet.
Alleen omdat er mailboxen worden gebackup'd met daarin corrupt files geeft Veritas BackupExec de JOB completion status als FAILED terwijl er toch echt data is weggeschreven op de tape (8,9GB).
Dit zal wel OK zijn, daar is weinig aan te doen geloof ik.... of niet?
Failed wil niet altijd zeggen dat er str**t aan de knikker is. Vaak staat er een foutcode bij. In sommige gevallen geeft de status failed aan als er bestanden in gebruik zijn die dus niet gebackupped worden. Alle andere data is in zo'n geval gewoon op tape geschreven.

Het kan dus heel goed zijn dat je prcies datgene backupped wat je wilt maar dat de status als failed staat. Kijk ff of je een verdere foutcode kan vinden en probeer die verklaard te krijgen.

suc6
Pagina: 1