Ik wil hier graag wekelijks een backup maken van een aantal zaken. Dit gaat samen naar 1 iso-file om dan via Samba op een windows-pc gebrand te worden.
Op zich passen vrijwel alle belangrijke dingen ruim op de cd, alleen een boekhoudpakket hier maakt iedere keer dat je in dat programma de backup-optie gebruikt nieuwe bestanden aan van 6 mb per stuk.
Na een tijdje past dat dus lang niet allemaal meer op 1 cd... Echter, de oude bestanden hoeven niet iedere keer gebackupped te worden.
Nu zoek ik dus een manier om net zolang te kopieren tot of de files op zijn of de schijf vol is, en beginnend met de nieuwste files.
Wie helpt?
Bij tar kan ik alleen een optie vinden om files nieuwer dan... te kopieren (nog afgezien van het feit dat het kleiner wordt als je het door gzip haalt) en cp heeft er helemaal geen optie voor.
Zoeken op cp, tar, backup, cd, iso etc levert echt heel veel info op, maar niet wat ik zoek.
Edit: Oh geweldig: html code
quotejes en greater-than
Op zich passen vrijwel alle belangrijke dingen ruim op de cd, alleen een boekhoudpakket hier maakt iedere keer dat je in dat programma de backup-optie gebruikt nieuwe bestanden aan van 6 mb per stuk.
Na een tijdje past dat dus lang niet allemaal meer op 1 cd... Echter, de oude bestanden hoeven niet iedere keer gebackupped te worden.
Nu zoek ik dus een manier om net zolang te kopieren tot of de files op zijn of de schijf vol is, en beginnend met de nieuwste files.
Wie helpt?
Bij tar kan ik alleen een optie vinden om files nieuwer dan... te kopieren (nog afgezien van het feit dat het kleiner wordt als je het door gzip haalt) en cp heeft er helemaal geen optie voor.
Zoeken op cp, tar, backup, cd, iso etc levert echt heel veel info op, maar niet wat ik zoek.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #!/bin/sh # Variabelen ISOFILE="/export/backup/backup_`date +%d-%m-%y`.iso" MOUNTPOINT="/mnt/backup" # isofile maken, filesystem maken en mounten dd if=/dev/zero of=$ISOFILE bs=1M count=699 # iso fs aanmaken --> man mkisofs :P mount -o loop -t iso9660 $ISOFILE $MOUNTPOINT # configuratie, kernel en andere belangrijke meuk mkdir $MOUNTPOINT/system tar -czf $MOUNTPOINT/system/etc.tgz /etc/ tar -czf $MOUNTPOINT/system/sysfiles.tgz /export/systeemfiles/ # samba mounts backuppen mkdir $MOUNTPOINT/data tar -czf $MOUNTPOINT/data/dbase.tgz /export/shares/dbase/ tar -czf $MOUNTPOINT/data/files.tgz /export/shares/files/ tar -czf $MOUNTPOINT/data/netlogon.tgz /export/shares/netlogon/ tar -czf $MOUNTPOINT/data/netscape.tgz /export/shares/netscape/ # manier vinden om iso af te vullen tot hij vol is # iso umounten en loopback vrijgeven umount -d $MOUNTPOINT |
Edit: Oh geweldig: html code
[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 27-10-2003 16:05 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock