Toon posts:

[WinXP] PC bevriest op LAN na opstarten 2e programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst op een LAN iets heel vreemds. Als ik een tijdje zat te gamen dan bleef de PC plotseling "hangen" als ik een programma opstartte. Ik kon wel een verkenner opstarten en zelfs "deze computer" en bladeren maar verder niets. Dan, na 5 minuten, kwam het systeem plots los en kreeg ik dus 35 programma's tegelijk open inclusief een door mij aangeklikte systeem shutdown :)

Het vreemde is dat er helemaal geen systeemactiviteit was. Ik kon de systeemmonitor niet opstarten maar als ik hem vantevoren opstartte kon ik zien dat er ongeveer 0% proc activiteit was en slecht 150 MB geheugen in gebruik. En hij reageerde gewoon op het aanroepen van explorer vensters en draaiende applicaties reageerde ook nog gewoon.

Thuis aangekomen, na de LAN, lijkt alles weer normaal te werken. Ik heb het voor de LAN en na de LAN nooit (meer) meegemaakt. Ik vermoed zelf dat het aan de netwerkkaart of instellingen ligt maar ik weet niet waar ik het zoeken moet. Thuis heb ik wel een netwerkje met vast IP en dat dan werkt alles wel goed. De LAN was DHCP. Iemand suggesties?

Mijn systeem: Asus A7V133, Athlon 1333, 768 MB pc133, SB live, Intel NIC, Radeon 9700, onboard RAID.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kort samengevat heb je dus ooit een probleem gehad voor 5 minuten, en nu moeten wij kunnen vertellen wat dat probleem was ?

Je probleem klinkt als een uitgeputte redirector die geen workitems meer had, maar het kan net zo goed je harddisk zijn geweest die uitviel ;)

Wat is nu precies je vraag?

Verwijderd

Topicstarter
En ik ben nog wel zo uitgebreid. ;)

Mijn PC bevriest maar er is niets dat processortijd opeet. Waar kan dat aan liggen? Ik heb dat alleen op een LAN party gehad. Dan kon ik 15 minuten "werken" en dan was het mis. Met als gevolg dat ik mij PC 175 keer opnieuw heb opgestart.

Thuis heb ik het nooit en op de LAN wel. Het enige verschil met thuis is: DHCP ipv statisch IP en meer netwerkverkeer.

Ist nu duidelijk wat de vraag is?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30
volgens mij gewoon dat de lokale instellingen niet overeenkomen met die van de LAN-server. Wat dan precies het probleem is is een beetje moeilijk te zeggen aangezien we nou alleen weten dat de LAN DHCP was en thuis static IP.....

Dus volgende als je naar een LAN gaat ff goed alle instellingen checken... verder valt er weinig over te zeggen denk ik.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het is een vaag verhaal. Buiten een nieuwe install heb ik ook zo'n beetje alles wat ik kon bedenken geprobeert. Alleen of ik nu zorgvuldig genoeg naar mijn netwerkinstellingen heb gekeken .... Iets voor de volgende keer dan maar weer.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:40
Kan er niks zinnigs op zeggen behalve dat mijn PC op een LAN ook wel eens vreemd doet. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat netwerkverkeer nogal wat CPU tijd opslurpt.

Als ik dan thuis ben is alles weer gewoon.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Pagina: 1