Toon posts:

[WINME] NTFS leesbaar maken in WINME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
titel zegt genoeg lijkt me...

is er een tooltje waarmee je NTFS-partities/bestanden kan lezen onder WINME. Dus zoiets als NTFS for WIN98, maar dan iets wat OOK onder WINME werkt...

Heb uitgebreid de SEARCH doorgenomen, die het dit weekend flink heeft laten afweten, voor mij althans, op GOOGLE getjekt en onder andere NTFS for WIN98 uitgeprobeerd.

Het moet dus een tooltje wat in de windows omgeving werkt, zodat ik mijn bestanden op mijn portablel HD, die fokking NTFS gepartitioneerd is toevallig, via USB kan lezen.

Nu gaan we gelijk wat uit de wereld helpen. iedereen denk nu waarom heeft ie nou voor een portable schijf NTFS gebruikt!!?? |:( -->> origineel is dit dus de schijf die in mijn systeem zit waar mijn OS op zit, maar toevallig nu dit weekend nodig had als portable...

KORT SAMENGEVAT:

een tooltje dat onder WINME werkt, in windows omgeving waarmee ik mijn bestanden (films) die in NTFS-partitie staan, kan kopieren naar een FAT32-partitie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

search results op google klik hier

readers zijn meestal freeware wil je meer moet je betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar wat duidelijker zijn,... Niemand hoeft te zoeken voor mij, want dat heb ik al uitgebreid gedaan. De vraag is dus eigenlijk gericht aan mensen de al iets in die richting voor mekaar hebben gekregen.

De resultaten die in bovenstaande link worden weergegeven, zijn met betrekking tot DOS. In tegenstelling tot wat ik aangegeven -> WINDOWS ME, en ook nog eens in WINDOWS omgeving.

De eigenaar van de computer waar ik dit op moet doen wil niet te veel geklooi op zijn bakkie, en eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zo veel zin in. Heb moet makkelijk en functioneel zijn...

Dank u...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml

Flats.. voortaan toch ietjes uitgebreider zoeken.. zoeken op "read ntfs windows 98"
B) :>

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Als je wat beter had gelezen, dan had je gelezen dat ik die al geprobeerd heb,... ZONDER SUCCES

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
ieks.. ikke scheel..

Maar waarom werkt dat tooltje niet? Foutmelding oid?

btw.. welke heb je trouwens; want Paragon heeft ook "NTFS for Win 98" (link)

btw2: de NTFS reader van NTFS.COM kan ook onder Windows draaien; heb je dat al geprobeerd?

[ Voor 82% gewijzigd door Krypt op 27-10-2003 16:01 ]

Pvouput live

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is ook een gepatchte dos versie 7.1 met NTFS support. Zoek eens op google. Ik denk niet dat ik hier een link van mag geven. Misschien kun je Windows ME draaiend krijgen met deze dos versie.

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 27 October 2003 @ 15:57:
ieks.. ikke scheel..

Maar waarom werkt dat tooltje niet? Foutmelding oid?

btw.. welke heb je trouwens; want Paragon heeft ook "NTFS for Win 98" (link)
geefnie,... programma wordt gewoon geinstalleerd, moet ook aangeven waar de bestanden (NTFS drivers) staan. Na reboot geeft ie ene partitie fout. De partities die op mijn portable staan komen wel te voorschijn in de explorer, maar als ik ze wil bekijken, dan zegt ie dat de partities niet zijn geformatteerd en of ik dat dan wel even wil doen... UITERAARD wil ik dit niet, want mijn films staan erop...

Toch bedankt voor je reactie uiteraard

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:04 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 08:32
Is het geen optie om NTFSDOS in zijn autoexec op te laten starten. Dat is niet veel werk en het werkt in windows.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 21:14

DarkSide

theres no place like ::1

Hang die HD eens aan een andere PC.
Share deze.
En benader deze dan via het netwerk.
Voor het netwerk maakt het nl niets uit wat het filesysteem is.

Kopieer zo al je data. En formatteer de HD weer.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

DIKKE VETTE WAARSCHUWING TUSSENDOOR:

Kijk uit met dat soort NTFS 'wrappers' voor Win DOS/9x/ME. Ik ben daardoor bijna een dikke 12 gig aan data kwijtgeraakt. File table verneukt door die NTFS wrapper o.i.d.

Alleen dankzij EasyRecovery kon ik 90% van de data van de NTFS partitie weer terughalen... Dat was inclusief een dikke 200 megabyte aan zeer belangrijke verslagen. OEPS !! |:( Die overgebleven 10% die niet teruggehaald kon worden was gelukkig van downloadbare aard en kon ik opnieuw regelen.

Een gewaarschuwd mensch telt voor twee dus.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruikte die van SYSTERNALS -> ik zie net dat dat al weer een verourderde versie was -> v1.02

Zal de volgende keer v2.0 uitpoberen,.. nu geen WINME in de buurt...

Will let you know soon

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

moharry - (onbedoeld) komt de toon van je postings nogal onvriendelijk over. Probeer er rekening mee te houden dat dit een plek is waar mensen moeite doen voor jou - al is het maar door een antwoord in te typen - zonder hier iets voor terug te doen, een iets vriendelijkere toonzetting zou dan ook op prijs gesteld worden :)

Verwijderd

Topicstarter
OKE, update:

Heb het van het weekend geprobeerd met alle 3 de tooltjes.
- NTFS for WIN98 1.02 van WINTERNALS/SYSTERNALS
- NTFS for WIN98 2.0 ,,
- NTFSDOS Professional ,,

Allemaal de uitprobeer versies die je kunt dl-en op hun site.

Ben erachter gekomen dat het in ieder geval niet gaat werken met WINME,... In zoverre... heb het wel voor mekaar gekregen door een beetje wil klooien enzo, maar ik denk van wege die geheugenlek in WINME dat ik niet normaal er mee kan werken (blauwe schermen enzo).

Wat heb ik voor mekaar gekregen dan? Als ik de oude versie, 1.02, installeerde en de meegeleverde NTFS-files gebruikte als NTFS-drivers, dan kreeg ik 'm 'normaal' geinstalleerd. DE USB schijf moest niet aangesloten zijn op dat moment. De computer reboote dan normaal. Overigens moest ik drive letters specificeren voor de NTFS-partities en dat deed ik dan uiteraard (5 partities, had ze K,L,M,N,O genoemd).

Na reboot werkt gewoon alles nog, geen speciale dingen. dan komt hte moment van aansluiten USB schijf. Dan moest ik geluk hebben. De ene keer deed het gewoon, andere keer gaf ie een blauw scherm. Na veel verschillende installaties, frustraties, blauwe schermen en geklooi kwam ik dus op deze volgorde uit. Want als ik wel geluk had, kreeg ik al mijn partities te zien!

Dus ik wil filmpies gaan overpompen,... en ja hoor!!! na een aantal minuutjes knalt ie er gewoon uit!!! BLAUW SCHERM!!!! Nooit en te nimmer weer terug komen in diezelfde sessie. compu rebooten zonder USB schijf, opnieuw proberen,.. lukt niet. SW geuninstalled, opnieuw geinstalled, USB schijf aangesloten werkte weer, en weer na een aantal handelingen -> BLAUW SCHERM!!!

DAT GAAT DUS NIET WERKEN ONDER WINME, want de nieuwe versie werkte uberhaupt al niet, want na reboot van installatie blijft hangen, ook zonder USB schijf aangesloten. NTFSDOS PRO werkte ook niet, want die kon de installatie al niet eens voltooien :?

Heb besloten om mijn schijf gewoon weer FAT32 te converteren,... dat geklooi met WINME.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 27 oktober 2003 @ 19:21:
moharry - (onbedoeld) komt de toon van je postings nogal onvriendelijk over. Probeer er rekening mee te houden dat dit een plek is waar mensen moeite doen voor jou - al is het maar door een antwoord in te typen - zonder hier iets voor terug te doen, een iets vriendelijkere toonzetting zou dan ook op prijs gesteld worden :)
Oke, laat ik dan nog duidelijker zijn. In mijn 2e post heb ik gezegd dat mijn vraag gericht is aan mensen die REEDS ervaring hebben met dit probleem. De enige moeite die ze dan moeten doen is iets te posten hier op het forum. Ik had zelf namelijk een een uitgebreide zoektocht gehouden en wat zou die verschillen van een zoektocht van een mede-forummer?

Het 'onvriendenlijke' is een beetje gericht aan de betweters die denken dat de topicstarter niet genoeg heeft gezocht. Ik heb geleerd van mijn vorige topic, dat zal me niet meer overkomen. ten tijde van het starten van dit topic werkte de search van dit forum belabberd slecht. en voor de rest heb ik FOKKING veel op het net gezocht en andere 'tweakers' gevraagd.

Verder toon ik wel appreciatie tegenover de mensen die met nuttige tips komen. dat moet toch wel een beetje te lezen zijn in mijn reacties op andere gebruikers zoals bij KRYPT bijvoorbeeld.
Pagina: 1