Ik werk via een optische kabel van de pc naar een Yamaha DX-620 surround versterker. Ik heb een on board geluidskaart van Nvidia (heb de Abit NF7-S v2.0). Nu als ik een surround programma instel op de versterker dan krijg ik prima surround geluid maar de middenste speaker daar komt nooit geluid uit, welk programma ik ook instel, enkel als ik het op 5 channel stereo instel dan werkt hij wel. Bij tv enzo werkt hij wel perfect in de surround programma's. Bij windows heb ik in het configuratiescherm ook de luidsprekers ingesteld op "Stereoluidsprekers voor desktop". Nu zou ik toch wel graag men center speaker werkende krijgen 
nog ff aan toevoegen: ik heb in het tooltje van nvidia zelf de dolby(r) digital codering activeren funcie uitgezet en dan krijg ik wel geluid door de middenspeaker maar dan is het programma niet meer digital maar 70mm general en dat geeft bijna geen surroundgevoel, daar die digital heel mooi surroundgevoel gaf. (ik hoor dan overwegend de middenspeaker en de rest speelt zo stil dat je ze bijna niet hoort)
nog ff aan toevoegen: ik heb in het tooltje van nvidia zelf de dolby(r) digital codering activeren funcie uitgezet en dan krijg ik wel geluid door de middenspeaker maar dan is het programma niet meer digital maar 70mm general en dat geeft bijna geen surroundgevoel, daar die digital heel mooi surroundgevoel gaf. (ik hoor dan overwegend de middenspeaker en de rest speelt zo stil dat je ze bijna niet hoort)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 15:21 ]