Toon posts:

probleempje surround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk via een optische kabel van de pc naar een Yamaha DX-620 surround versterker. Ik heb een on board geluidskaart van Nvidia (heb de Abit NF7-S v2.0). Nu als ik een surround programma instel op de versterker dan krijg ik prima surround geluid maar de middenste speaker daar komt nooit geluid uit, welk programma ik ook instel, enkel als ik het op 5 channel stereo instel dan werkt hij wel. Bij tv enzo werkt hij wel perfect in de surround programma's. Bij windows heb ik in het configuratiescherm ook de luidsprekers ingesteld op "Stereoluidsprekers voor desktop". Nu zou ik toch wel graag men center speaker werkende krijgen :X
nog ff aan toevoegen: ik heb in het tooltje van nvidia zelf de dolby(r) digital codering activeren funcie uitgezet en dan krijg ik wel geluid door de middenspeaker maar dan is het programma niet meer digital maar 70mm general en dat geeft bijna geen surroundgevoel, daar die digital heel mooi surroundgevoel gaf. (ik hoor dan overwegend de middenspeaker en de rest speelt zo stil dat je ze bijna niet hoort)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 15:21 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik kan niet helemaal uit je posting komen, maar je wilt 5 kanaals geluid tijdens games enzo? jammer maar dat gata niet echt werken, want zoals je in de FAQ kunt vinden is de center alleen actief bij DPL of DTS, en dus niet bij EAX. Ik weet alleen niet echt of je dat echt bedoeld, omdat ik niet kan opmaken van wat voor bron he t geluid krijgt enzo./

Verwijderd

Topicstarter
hmmm bij muziek zal het ook wel niet kunnen denk ik? Maar mijn hoofdbedoeling is voor bij dvd 5kanaals surround te krijgen... En niet zoals ik nu heb dat ik enkel maar de midspeaker hoor bij 70mm general of helemaal geen midspeaker zoals bij digital general...

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij nu helpen? "sigh" Er moet toch gewoon een oplossing zijn :?

Verwijderd

bij mijn sony amp wordt de center ook niet in alle surround modes gebruikt, dit is afhankelijk van de gekozen dsp mode.
is bij jou mogelijk ook het geval

-edit-
heeft die kaart geen 'cinema' surround standen o.i.d. ?? lijkt me dat de center dan wel mee doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 09:20 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Klopt, de Nforce gebruikt het center kanaal niet, dus er zal ook geen geluid uit komen. Ik vrees dat je het dan voor games e.d maar met 4.1 moet doen (misschien dat een nieuwe driver zou helpen?).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
een cinema stand heeft hij imo niet. Mja dat games maar 4 kanaals zijn maakt me niets uit maar ik zou graag men dvd's in DTS en DTL bekijken mét centerspeaker, en liefst ook muziek zo beluisteren. Ik heb namelijk alleen een dvd speler op de pc en die is dan zo aangesloten op tv en op de surround versterker (en ik zou dus graag die dvd laten werken zoals een dvd toestel voor de tv)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
koop een nieuwe geluidskaart, das een goede optie :Y)
tip:
als je echt van strak, helder, kortom supermooi geluid houdt, en van beetje games, ga dan voor een kaartje van terratec aureon serrie, krijg je geen spijt van 8)

als je gamer ben ga dan voor zon audigyding, heb je ook mooi geluid, en goed in games, maar kost je veel meer pegels ;)
Pagina: 1